• Caisasvanlind

Hur lång/stor var er bebis vid 2-månaderskontrollen?

Hej! Ja som rubriken lyder är jag nyfiken på hur era bebisar utvecklas! Min lille kille var 65 cm och vägde 7,1 kilo vid 2-månaderskontrollen, alla säger att han är stor men det är mitt första barn så jag har inget att jämföra med!:O kram på er!!

• Svar på tråden Hur lång/stor var er bebis vid 2-månaderskontrollen?
  • Miss jag

Min var 61cm och vägde 5050g. Men han vägde 4080g när han var 1 månad så hade ökat ganska mycket. Sen har ökningen bara fortsatt. Han är 6 månader idag och vägde på kontrollen 10075g och var 73cm lång. Får också ofta höra att han är så stor!

• emc85

Min pojk var 64 cm lång och vägde 7300 g vid 2 månaders kontrollen. Men jag tror han egentligen var längre och att sköterskan var lite slarvig. Nu är det snart dags för 3 månaders kontrollen och han närmar sig 9 kg nu. Har fått börja använda en del i stl 74 då han växer ur kläderna på längden, så längden har ökat rejält den med.

• emc85
    emc85 skrev 2017-08-04 21:25:26 följande:

Min pojk var 64 cm lång och vägde 7300 g vid 2 månaders kontrollen. Men jag tror han egentligen var längre och att sköterskan var lite slarvig. Nu är det snart dags för 3 månaders kontrollen och han närmar sig 9 kg nu. Har fått börja använda en del i stl 74 då han växer ur kläderna på längden, så längden har ökat rejält den med.

Han var 53 cm lång och vägde 4625 g när han föddes.
  • gruvan

Min äldsta var 61 cm och vägde 5,8 kg och min yngsta var 60 cm och vägde 6,4 kg.

• Alfredsmamma17

Vi var på två månaders kontrollen i veckan och min son är 55cm lång och väger 4400g. Han är född en vecka tidigt och var 48cm när han föddes och vägde 3410g. Så länge bebisarna följer sin kurva är det bra om jag förstått det hela rätt? Sen finns det marginaler på både över och underkant utan att det är konstigt

• Anotherone

Vi tog rota-vaccin den 17 juli. Då var han 2 mån och 2 dagar och vägde 6700g och var 63cm lång. Så vi har också en stor kille!

• parmesan

Vår son var 57cm lång och vägde 5200g, nästan exakt som storasyster gjorde på 2-månaderskontrollen :)

• Calliope

Jag har tre pojkar.

Ettan: 59 cm, 5275 g

Tvåan: 58 cm, 4870 g

Trean: 56 cm, 4600 g

(Tvåan och trean är tvillingar och föddes v. 37+1).

• Tjockisfettot

Min son vägde 4560g och var 58 cm lång på sin tvåmånaderskoll. Han vägde 3440g och var 51 cm lång när han föddes. Han har inte gått upp så mycket som han borde trots att han äter bra, men sköterskorna på BVC säger att kan vara så för att han är så aktiv och vaken.

• tulip79

Sonen var 64 cm o vägde 6,4 kg vid knappt 2 mån. Dottern var 61 cm o vägde 5,8 kg. (Födelsemått: sonen 56 cm o 4,3 kg, dottern 54 cm o 3,7 kg).

Svar på tråden Hur lång/stor var er bebis vid 2-månaderskontrollen?