• Anonym (kläder)

Dyra kläder till små barn?

Ni som köper dyra kläder till era barn, köper ni det pga kvaliteten? Alltså märker ni någon skillnad på kläderna? Dyra: Armani, Ralph Lauren, Gucci, Burberry. Billiga: HM, Lindex, Kappahl. Finns såklart mitt emellan också men det är iaf sådana kläder jag avser, iaf någon skulle påpeka att dyrt betyder olika för alla. 

Ni som INTE köper sådana kläder, ser ni skillnad på kvaliteten när ni ser något barn klädd i dyra kläder? 

• Svar på tråden Dyra kläder till små barn?
  • Queennr1

Nix. Har ingen aning.

Barnets far hade ett tag Pippi på att komma med skitdyra kläder till en 3 åring (nån slags kompensation för att han är värdelös antagligen) och när jag inte reagerade på egen hand blev han kränkt och kände sig manad att visa kvitto på vad skiten kostat. Haha.

Viss skillnad i kvalitet möjligtvis men inte så stor att den kunde rättfärdiga prisskillnaden. Med andra ord hade puckot pungat ut med tusentals kronor extra för att det skulle sitta ett visst märke på plagget. Helt obegripligt faktiskt.

• Fru Ve

Jag köper dyrare ytterplagg för att de håller bättre att ärva mellan mina tre söner. Så det blir billigare i längden med en dyr jacka som tre barn kan ha än en billig åt vardera barn. Däremot innekläder blir fläckiga och det behövs många ombyten så där köper jag oftast billigare eller begagnat.

• Anonym (MrsF)

Fru Ve, vilka klädmärken har bättre kvalitet enligt din erfarenhet?

Har mer erfarenhet av vuxenkläderna och där är inte märket av den typ som nämns i trådarbeten alltid en garanti för en motsvarande högre kvalitet tyvärr.

• Brumma

Jag köper "dyra" plagg vad gäller overaller, regnkläder och kängor. Då köper jag enbart de kläder som fått högst i test. Dock kollar jag tester 2-3 år tillbaka - kläderna är ju fortfarande i topp men reas ut för att ge plats för nyare kollektioner :)

Annars köper jag hm, Lindex osv.samt en del second hand :)

• Fru Ve

Jag är inte så bra på märken men POP har ju en fantastisk kvalitet på sina ytterplagg är min erfarenhet. En sån jacka håller sig snygg åt tre barn trots att varje barn haft den minst två säsonger.

• Anonym (;)

Jag tycker att det är fult att ta på sin ettåring dyra märkeskläder med stora märkesloggor. Känns bara så onödigt också!

Tycker nästan att det ser trashigt ut med burberry på en liten bebis. Däremot tycker jag att stilrena och "neutrala" kläder är jättefint, dyrt eller billigt.

• Anskuli

Jag köper sällan dyra märkeskläder till våra barn, men uppskattar kvalitet. Ibland hittar man jättefina kläder av hög kvalitet för en billig peng medan man ibland tvingas betala lite mera.

När det gäller ytterkläder kör vi främst med Isbjörn of Sweden, Pop och Reima. När det gäller skor gillar jag t.ex Ecco och Viking. Övriga kläder köper jag gärna märken som Marimekko, Pop, Benetton, Puma, Adidas och M&I, men också kläder från t.ex Lindex och Kappahl.

Gant är jag dock svag för och det kan väl kanske räknas som ett lite dyrare märke, men de har bara sååå snygga kläder.

Min point är alltså att det inte är priset som avgör. Många gånger kan billigare kläder vara minst lika bra som dyra märkeskläder. Det stör mig inte heller det minsta om någon vill lägga ner en förmögenhet på dyra kläder till sina barn. Huvudsaken är att barnen har ändamålsenliga kläder!

• Anonym (Hm)
    Anskuli skrev 2017-08-05 18:46:52 följande:
    Jag köper sällan dyra märkeskläder till våra barn, men uppskattar kvalitet. Ibland hittar man jättefina kläder av hög kvalitet för en billig peng medan man ibland tvingas betala lite mera.

När det gäller ytterkläder kör vi främst med Isbjörn of Sweden, Pop och Reima. När det gäller skor gillar jag t.ex Ecco och Viking. Övriga kläder köper jag gärna märken som Marimekko, Pop, Benetton, Puma, Adidas och M&I, men också kläder från t.ex Lindex och Kappahl.

Gant är jag dock svag för och det kan väl kanske räknas som ett lite dyrare märke, men de har bara sååå snygga kläder.

Min point är alltså att det inte är priset som avgör. Många gånger kan billigare kläder vara minst lika bra som dyra märkeskläder. Det stör mig inte heller det minsta om någon vill lägga ner en förmögenhet på dyra kläder till sina barn. Huvudsaken är att barnen har ändamålsenliga kläder!
    Håller med om detta
  • Anonym (Älskar Gant)

Min två åring har blivit klädd i märkeskläder sedan födelsen. Hans garderob består mestadels av Gant plagg. Några Ralph.. Nåt i Hilfiger..

Kvalitén ? Eh, ja stor skillnad. Och elegantare.

Hans Ralph jacka tvättade jag i princip dagligen och den var lika fin som när jag köpte den i butiken.

• Aniiee

Läser dessa två trådar om barnkläder och inser hur jävla bortskämda jag och mina syskon var som barn.....

Litter your world with your gems of thoughts and deeds
Svar på tråden Dyra kläder till små barn?