• Anonym (kläder)

Dyra kläder till små barn?

Ni som köper dyra kläder till era barn, köper ni det pga kvaliteten? Alltså märker ni någon skillnad på kläderna? Dyra: Armani, Ralph Lauren, Gucci, Burberry. Billiga: HM, Lindex, Kappahl. Finns såklart mitt emellan också men det är iaf sådana kläder jag avser, iaf någon skulle påpeka att dyrt betyder olika för alla. 

Ni som INTE köper sådana kläder, ser ni skillnad på kvaliteten när ni ser något barn klädd i dyra kläder? 

• Svar på tråden Dyra kläder till små barn?
  • Michael 310

Handlar till grabben efter samma princip som till mig själv. Priset är oviktigt det är funktion och kvalité som spelar roll.

Han är ute väldigt mycket, ur & skur fsk. Är lika trist för honom att bli blöt efter 5 min i regn som för oss vuxna. Så bra funktionella kläder helt enkelt.

• Anonym (sälja vidare)

Köper mest Mini rodini men försökt köpa mest begagnat till den nyfödda bebisen hemma. Oftast okej andrahandsvärde för begagnade så förhoppningsvis när hon vuxit ur plaggen kan sälja dem igen för ungefär vad jag köpt plaggen för. 

Köper kanske inte Armani, blueberry osv. Men haft mycket polarn och pyret när sonen var liten, men lessnat på allt sämre kvalitet och fulare färger och mönster, så handlar typ inget där längre. Småfolk, me&i, molo och villervalla kan funka. Köpt mycket begagnat och på rea men ju äldre sonen blivit så har det blivit mer nytt med. Köper favoriterna kanske för någon mindre rabattkod sen lite mer på rean istället. 

De vanliga kedjorna känns som ja kanske något på rean men så svårt och bli av med om man nästan inte sänker bort kläderna och speciellt bebis, så undvikit och köpa sådant för att inte ha ett lager liggande som man tillslut efter försökt och sälja eller vad som helst tillslut sänker bort till välgörenhet. Har man inget större intresse så kan jag förstå om man köper ifrån de vanliga kedjorna.

Undviker helst plastade tryck och kläder med text på. Har ofta mönster på kläderna även om känns bra och ha en del enfärgat med.

• Anonym (kläder)
    Anonym (;) skrev 2017-08-05 18:03:02 följande:

Jag tycker att det är fult att ta på sin ettåring dyra märkeskläder med stora märkesloggor. Känns bara så onödigt också!

Tycker nästan att det ser trashigt ut med burberry på en liten bebis. Däremot tycker jag att stilrena och "neutrala" kläder är jättefint, dyrt eller billigt.

Inte alla bebiskläder från ett visst märke har väl stora loggor?
  • Anonym (kläder)
    Anskuli skrev 2017-08-05 18:46:52 följande:

Jag köper sällan dyra märkeskläder till våra barn, men uppskattar kvalitet. Ibland hittar man jättefina kläder av hög kvalitet för en billig peng medan man ibland tvingas betala lite mera.

När det gäller ytterkläder kör vi främst med Isbjörn of Sweden, Pop och Reima. När det gäller skor gillar jag t.ex Ecco och Viking. Övriga kläder köper jag gärna märken som Marimekko, Pop, Benetton, Puma, Adidas och M&I, men också kläder från t.ex Lindex och Kappahl.

Gant är jag dock svag för och det kan väl kanske räknas som ett lite dyrare märke, men de har bara sååå snygga kläder.

Min point är alltså att det inte är priset som avgör. Många gånger kan billigare kläder vara minst lika bra som dyra märkeskläder. Det stör mig inte heller det minsta om någon vill lägga ner en förmögenhet på dyra kläder till sina barn. Huvudsaken är att barnen har ändamålsenliga kläder!

Hur vet du vilka billigare märken som har hög kvalitet och håller? Eller är det först i efterhand du får reda på detta? Har nämligen hänt mig att jag köpt kläder som har känts och sett bra ut, bra material osv. men sedan går sömmarna upp efter EN användning eller någon lös tråd. Förvånad Alltså direkt, första gången eller efter en tvätt. 
  • Anonym (kläder)
    Anonym (Älskar Gant) skrev 2017-08-06 00:52:56 följande:

Min två åring har blivit klädd i märkeskläder sedan födelsen. Hans garderob består mestadels av Gant plagg. Några Ralph.. Nåt i Hilfiger..

Kvalitén ? Eh, ja stor skillnad. Och elegantare.

Hans Ralph jacka tvättade jag i princip dagligen och den var lika fin som när jag köpte den i butiken.

Kvaliteten som att de håller längre, inte tappar färgen efter ett par tvättar osv.? Eller är det bättre kvalitet på materialen också, mjukare, skönare?
  • Anonym (kläder)
    Aniiee skrev 2017-08-06 03:14:14 följande:

Läser dessa två trådar om barnkläder och inser hur jävla bortskämda jag och mina syskon var som barn.....

Hade ni massa fina kläder eller var du ironisk? 
  • Anonym (kläder)
    Michael 310 skrev 2017-08-06 08:41:50 följande:

Handlar till grabben efter samma princip som till mig själv. Priset är oviktigt det är funktion och kvalité som spelar roll.

Han är ute väldigt mycket, ur & skur fsk. Är lika trist för honom att bli blöt efter 5 min i regn som för oss vuxna. Så bra funktionella kläder helt enkelt.

Innekläderna då? 
  • Anonym (kläder)
    Anonym (sälja vidare) skrev 2017-08-06 09:22:01 följande:

Köper mest Mini rodini men försökt köpa mest begagnat till den nyfödda bebisen hemma. Oftast okej andrahandsvärde för begagnade så förhoppningsvis när hon vuxit ur plaggen kan sälja dem igen för ungefär vad jag köpt plaggen för. 

Köper kanske inte Armani, blueberry osv. Men haft mycket polarn och pyret när sonen var liten, men lessnat på allt sämre kvalitet och fulare färger och mönster, så handlar typ inget där längre. Småfolk, me&i, molo och villervalla kan funka. Köpt mycket begagnat och på rea men ju äldre sonen blivit så har det blivit mer nytt med. Köper favoriterna kanske för någon mindre rabattkod sen lite mer på rean istället. 

De vanliga kedjorna känns som ja kanske något på rean men så svårt och bli av med om man nästan inte sänker bort kläderna och speciellt bebis, så undvikit och köpa sådant för att inte ha ett lager liggande som man tillslut efter försökt och sälja eller vad som helst tillslut sänker bort till välgörenhet. Har man inget större intresse så kan jag förstå om man köper ifrån de vanliga kedjorna.

Undviker helst plastade tryck och kläder med text på. Har ofta mönster på kläderna även om känns bra och ha en del enfärgat med.

Men varför köper du just Mini Rodini eller de märkena du köper, gillar du utseende, design, material eller endast att de håller länge? 
  • Michael 310
    Anonym (kläder) skrev 2017-08-06 11:37:15 följande:
    Innekläderna då? 
    Spelar inte så stor roll inne, kläder som funkar att leka i och är sköna. 
  • Anskuli
    Anonym (kläder) skrev 2017-08-06 11:27:36 följande:

Hur vet du vilka billigare märken som har hög kvalitet och håller? Eller är det först i efterhand du får reda på detta? Har nämligen hänt mig att jag köpt kläder som har känts och sett bra ut, bra material osv. men sedan går sömmarna upp efter EN användning eller någon lös tråd.  Alltså direkt, första gången eller efter en tvätt. 

Jag köper kläder som verkar vara av bra kvalitet, men visst händer det att jag misstar mig. Väldigt sällan dock, oftast är jag nöjd med det jag har köpt. Har bara en gång varit med om att en söm skulle ha gått upp i första tvätten och då var det fråga om ett plagg från lingon&blåbär.
Svar på tråden Dyra kläder till små barn?