• Anonym

Hygien i underlivet...

Hur sköter ni er hygien i underlivet? Jag har än så länge bara sköljt det med vatten men tycker att jag måste göra mer i och med att det luktar äckligt . Är underlivs-tvålen på apoteket bra att använda? Och hur många gånger ska man använda det? Något man kan göra för att känna sig fräschare därnere?

• Svar på tråden Hygien i underlivet...
  • Anonym

Har du nyss fött barn, eller vad menar du med än så länge??

• Anonym

Nä, jag har inte barn men jag menar att jag bara har använt vatten och inget annat-någonsin. Blev lite fel att skriva än så länge, är rätt trött så får väl skylla på det

• Anonym

Jag använder Lactacyd flytande tvål ( bra intim tvål )

Denna använder jag 2 gånger / dag.

Först på morgonen sätter jag mig över badkaret & duschar underlivet & använder tvålen.

Sen på kvällen duschar jag hela kroppen & använder tvålen igen.

• Anonym

Okej, tack så mycket

Kan man använda den överallt i underlivet, innanför de yttre blydläpparna också? Hur mycket kostar tvålen?

• Anonym

Jag använder den överallt, men du ska ju inte tvätta "inuti"

Det kostar ca 39 kr & finns både på apoteket & i många större mataffärer.

Kanske inte låter så billigt, men om man bara använder den i underlivet räcker den länge!

• Anonym

Jag använder bara Lactacydtvål ca varannan dag,det är inte bra att använda för mycket tvål i underlivet! Även om Lactacyd är en bra intimtvål!

• Anonym

Tar intimtvålen bort den äckliga lukten också? Är den parfymerad? Är den ändå bra att använda även fast den är parfymerad? Jag menar, får man inte besvär "där nere" då. Som att det kliar eller så

• Splach

man ska inte använda tvål mm..
    utan det finns något annat på apoteket jag inte kommerihåg vad det heter, något med kocos? cocos? ja jag vet inte hur det stavas, men fråga dom på apoteket dom vet

• Anonym

Laktacyd är jättebra och har surt pH-värde som återställer balansen vid obalans. Jag har provat andra men de har kliat eller gjort så jag luktade illa. Jag använder också den överallt (i underlivet).

Svar på tråden Hygien i underlivet...