Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Norpans

Varför

Varför?
    Jag är helt chockerad... Jag har hittat min man med att sexchatta. Vad ska jag göra?

I fredags bröt helvetet ut, jag såg han hade Wordfeud. Jag visste direkt det var något, han såg så skyldig ut. Jag bad att få hans mobil, men han nekade först. Sedan sa jag ge mig din mobil annars drar jag. Jag öppnade Wordfeud och där kom chocken. Såååååå många spel igång och så många chattar om sex, kuk, fitta ja allt det där. Sedan ser jag att å vilken njutning igår...han hade skickat en film när han "kom" till någon på kik. Ja hela kik var fullt. Kanske 50 st chattar igång.

Ja ni kan förstå denna helvetes helg som varit. Jag skakar, darrar och är i chock. Vi gifte oss i April, och även samma dag sexchattade han. Julafton ja jämt, men inte varje dag. Men varann kanske. Han säger 1 år, men jag tror det är mer.

Okej till saken hör att han är extremt ångerfull (det är ju alla med beroende), han säger att han har inser hur sjukt detta har varit. Jag upprepar allt han har skrivit då jag har tagit printscrean på detta. Han mår själv illa och skakar och kan inte förstå hur han kan göra så här mot den han älskar, eller ja mot familjen. Vi har ett barn på 10 år. Han är djupt djupt ångerfull, det ser jag med egna ögon. Han har skam och ser helt ihopsjunken ut, vem hade inte gjort det liksom.

Han är beredd att göra allt, söka sexologhjälp, psykologhjälp och familjerådgivning. Ska jag utsätta mig för detta? Jag har läst om olika historier där man trillar dit igen och där sitter man som en naiv idiot.
    Jag hatar honom, men även älskar honom, han är/var (kan inte svara på det) mitt allt.

Snälla någon hjälp mig att se detta med andra ögon så att jag kan få ett annat perspektiv än mitt egna djupt djupt sårade.

• Svar på tråden Varför
  • Robert 832
    Anonym (Y) skrev 2017-09-18 00:09:25 följande:

Här hade det delats bilder på kön etc. Är det jämförbart med att ta en bild på den fina maten man lagat och hoppas på många likes?

Nu var det inte mat jag åsyftade men ser fortfarande inte problematiken. Det han gör gör han med stor sannolikhet bara för att egga sig eller söka bekräftelse.
  • Anonym (tid)
    Robert 832 skrev 2017-09-18 00:02:54 följande:
    Samtidigt är det just bara sexchatt och antalet tyder på att det inte finns nån verklig intimitet i det utan snarare att det enbart eggar karln.

I mina ögon är det lika harmlöst som när kvinnor delar bilder på fb för bekräftelsen. Finns ingen anledning att vara orolig annat än den man skapar.
    Så om jag går ut och knullar 50 horor så är det ok för jag känner ju inget för dem utan ville bara eggas lite?

Vad han känner är totalt intressant, det är vad han GÖR som räknas.
  • Anonym (tid)
    Robert 832 skrev 2017-09-18 00:24:08 följande:
    Nu var det inte mat jag åsyftade men ser fortfarande inte problematiken. Det han gör gör han med stor sannolikhet bara för att egga sig eller söka bekräftelse.
    Det gör väl inte sveket mindre?
  • Anonym (Lider)

Lider med dig. Tycker ändå attdu ska lyssna på magkänslan och hjärtat

• Anonym (...)

Hur har det gått TS? Jag undrar för jag är i en liknande sits..

• Norpans

7,5 år senare står jag här och har i igår lämnat nycklarna över till vårt älskade hus vidare. Ja vi skiljde oss, men det tog mig 7,5 år och komma ifrån detta.

• Anonym (Kram)
    Norpans skrev 2024-01-16 15:06:04 följande:

7,5 år senare står jag här och har i igår lämnat nycklarna över till vårt älskade hus vidare. Ja vi skiljde oss, men det tog mig 7,5 år och komma ifrån detta.

Bra att du lämnat. Får man fråga vad det är som tagit 7,5 år?
  • Anonym (Naiv)

Jag spelar WF, men aldrig brukar jag chatta med okända. Vi bara tackar för matchen efteråt.

Så jag undrar hur det börjar? Aldrig har nån kvinna först börjat skriva till mig på chatten och eftersom jag aldrig börjar skriva heller så blir det ju ingen chatt, utom möjligtvis TFGM eller liknande.

Så var är alla kvinnor på WF som vill börja sexchatta?

• Anonym (Benzo)

Att chatta, är det att vara otrogen? Och finns det olika grader av otro - i tanken, i en chat, i telefon, i Wordfeud eller fysiskt?

Vi har olika gränser, kan man konstatera här. Det finns inget rätt eller fel, det finns olika normer. En vanlig norm är att man ska vara helt trogen, inte ha någon "begärelse till nästans hustru". Det finns också en annan norm, som handlar om att man inte tar skada av något man inte vet. 

Själv är jag lyckligt gift sedan många år, har ett regelbundet sexliv som är tillfredsställande, om än lite småtråkigt. Min fru vill inte fantisera, vill inte titta på porrfilm och annat.

Jag saknar fantiserandet, rollspelandet mellan henne och mig. Det är spännande och tändande att ta med orden i sexlivet, tycker jag. Så sedan flera år sexchattar jag anonymt med män och kvinnor. Vi delar erotiska fantasier där vi är inblandade, och ibland våra partners eller fantasipartners.

Jag har under två äktenskap, 2 x 25 år, aldrig varit fysiskt otrogen. Chattandet är en ventil, en inspiration, en hobby. Jag tycker inte att det skadar äktenskapet, snarare tvärt om. 

Svar på tråden Varför