• Anonym (Räddfördetta)

    Fördelar/nackdelar med planerat snitt?

    Hej!

    Jag fick en dotter för snart 3 år sedan, och nu ska vi snart börja försöka på syskon. Dock är jag bokstavligt talat skräckslagen inför ännu en förlossning. 

    Till att börja med gick förlossningen bra, men senare när jag stod i duschen så tyckte jag att jag blödde för mycket och jag fick ont igen så vi ringde på hjälp. Kortfattat så höll jag på att förblöda, förlorade nästan 3 liter blod på väldigt kort tid och fick akut opereras efter det. Hade vansinnigt ont efteråt och fick inte träffa min dotter ordentligt på 3 dagar eftersom jag fick blod och hon låg på en annan avdelning då hon också behövde vård... 

    Jag är så rädd att det ska bli samma sak igen. Att jag ska hålla på att förblöda och vara nära döden en gång till... Men jag vill verkligen ha fler barn, och jag försöker att samla mig men även fast jag inte ens är gravid än så grips jag av skräck och får hjärtklappning vid tanken på en förlossning... 

    Jag vet ju dock att kejsarsnitt i sig också är fullt med risker. Och man får inte bära på en tid efteråt och läkningen går oftast långsammare... Så, vad kan ni komma på för fördelar och nackdelar med planerat snitt? 

  • Svar på tråden Fördelar/nackdelar med planerat snitt?
  • Meriall

    Nu var det ju inte det du frågade men blir det vanlig förlossning tycker jag att du kan kräva att få stanna på sjukhuset med barnet lite extra så att du kan känna dig trygg där och inte riskerar att åka hem och börja blöda. Vet du varför du började blöda så mycket?

Svar på tråden Fördelar/nackdelar med planerat snitt?