• Anonym (v 9)

Abort imorgon, bara gråter

Gravid, pappan och jag är inte tillsammans men han stöttar mig om jag vill behålla. 

Ska göra abort imorgon pga massa omständigheter men jag bara gråter och har en otrolig ångest. Ingen i min familj vet att jag är gravid.. Känner mig så ensam och ledsen just nu.

• Svar på tråden Abort imorgon, bara gråter
  • Anonym (Tjej)

Man kan göra själva aborten på helgen också. Jag gjorde min på sjukhuset på en helg.

• Anonym (Nej)

Ts, ska du avboka tiden imorgon eller hur känner du nu efter att ha fått lite råd från andra?

• Anonym (v 9)
    Anonym (Nej) skrev 2017-08-18 23:55:28 följande:

Ts, ska du avboka tiden imorgon eller hur känner du nu efter att ha fått lite råd från andra?

Jag vet inte om den går att avboka? Gör man det nu då eller :( Jag har så blandade känslor, jag tror det är för mina hormoner också. Jag berättade för pappan om att jag är så ledsen och gråtit hela kvällen, han sa att han också är jätteledsen och inte kan visa för mig hur ledsen han är för vi är långt ifrån varandra. 
  • Anonym (Nej)
    Anonym (v 9) skrev 2017-08-18 23:58:56 följande:

Jag vet inte om den går att avboka? Gör man det nu då eller :( Jag har så blandade känslor, jag tror det är för mina hormoner också. Jag berättade för pappan om att jag är så ledsen och gråtit hela kvällen, han sa att han också är jätteledsen och inte kan visa för mig hur ledsen han är för vi är långt ifrån varandra. 

Om jag hade varit du så hade jag helt enkelt inte gått dit imorgon och bara ringt och avbokat. Kanske kan man även avboka online men ingen fara om du bara inte går dit. Klart att man aldrig är tvingad att genomföra något mot sin vilja!

Och det låter verkligen som att pappan är ledsen, att han faktiskt vill ha barnet och kommer stötta dig. Det är ju helt underbart! Allt kommer att lösa sig ska du se!
  • Anonym (Lisa)

Hur gammal är du?

Jag tycker inte att du skall göra abort när det inte känns bra. Nu vet jag inte vad det är för omständigheter, som gör att du ens överväger det. Men, gör det som känns rätt för dig och skit i vad andra tycker.

Om det inte går att ringa och avboka tiden imorgon, så kan du åka dit och säga att du har ångrat dig. Eller strunta i att dyka upp. Du lär inte vara den första, som gör det.

• Anonym (Klara)

Det är vanligt att drabbas av panik och rädsla när man blivit gravid. Lugna dig lite. Stanna upp och tänk. Det är inte så farligt som det känns. Du är redan i vecka nio. Hjärtat slår redan på den lilla. Killen din vill stötta dig. Gråten kommer från rädsla och sorg samtidigt. Det kommer att gå bra. Rekomenderar dig att avboka tiden. Vänta efter ett tag tonas rädslan och paniken ner och positiva tankar kommer.

Sorgen att ha gjort abort är värre än det du känner nu.

• Anonym (Face the music!)

Allvarligt talat. Ni bor inte ens i samma länder. Hur har ni det ekonomiskt? Hur länge tror du att er relation kommer hålla? Jobb? Utbildning? Skärp dig och börja med att tänka realistiskt över vilka möjligheter du har att ha barn innan du bestämmer dig. Ett barn är ingen rättighet utan ett privilegium och förtjänar att bli behandlad som ett sådant. Dvs tänk igenom barnets rätt till båda föräldrar och stabil och trygg barndom, känner du på allvar att du/ni kan ge ett barn detta om du behåller idag? Face the music och börja tänk istället för att vältra dig i ångest.

Och ja, jag har genomgått abort vid olika tillfällen i livet. Och ja, jag har varit totalt skoningslös mot mig själv i mitt rationella tänk. Kände precis som du både innan och en kort tid efter. Är idag två barnsmor och har noll ångest över mina aborter.

• Christiiian
    Anonym (v 9) skrev 2017-08-18 23:22:53 följande:

det relistiska är att göra abort men det känns inte rätt :( kände du också så? 

(Tänk) inte på det realistiska. KÄNN vad som är rätt för dig!! Kram
  • Christiiian
    Anonym (Face the music!) skrev 2017-08-19 00:33:53 följande:

Allvarligt talat. Ni bor inte ens i samma länder. Hur har ni det ekonomiskt? Hur länge tror du att er relation kommer hålla? Jobb? Utbildning? Skärp dig och börja med att tänka realistiskt över vilka möjligheter du har att ha barn innan du bestämmer dig. Ett barn är ingen rättighet utan ett privilegium och förtjänar att bli behandlad som ett sådant. Dvs tänk igenom barnets rätt till båda föräldrar och stabil och trygg barndom, känner du på allvar att du/ni kan ge ett barn detta om du behåller idag? Face the music och börja tänk istället för att vältra dig i ångest.

Och ja, jag har genomgått abort vid olika tillfällen i livet. Och ja, jag har varit totalt skoningslös mot mig själv i mitt rationella tänk. Kände precis som du både innan och en kort tid efter. Är idag två barnsmor och har noll ångest över mina aborter.

Det är precis som du beskriver hon inte bör tänka.

Allt löser sig!!!! Jag fick barn vid väldigt " dåliga " förhållanden men allt gick hur bra som helst! Följande hjärtat inte hjärnan det är det viktigaste i ett sånt här beslut! Styrka till dig ts ????
  • Anonym (Inte du.)
    Anonym (Face the music!) skrev 2017-08-19 00:33:53 följande:

Du har full rätt till din åsikt men lugna dig lite och var lite finkänslig.
Svar på tråden Abort imorgon, bara gråter