• Anonym (v 9)

Abort imorgon, bara gråter

Gravid, pappan och jag är inte tillsammans men han stöttar mig om jag vill behålla. 

Ska göra abort imorgon pga massa omständigheter men jag bara gråter och har en otrolig ångest. Ingen i min familj vet att jag är gravid.. Känner mig så ensam och ledsen just nu.

• Svar på tråden Abort imorgon, bara gråter
  • Anonym (Inte du.)

Jag hade avbokat/inte dykt upp om jag vore du.

Fundera några extra varv.

• Christiiian
    Christiiian skrev 2017-08-19 00:39:07 följande:

Det är precis som du beskriver hon inte bör tänka.

Allt löser sig!!!! Jag fick barn vid väldigt " dåliga " förhållanden men allt gick hur bra som helst! Följande hjärtat inte hjärnan det är det viktigaste i ett sånt här beslut! Styrka till dig ts ????

ett hjärta ska de va inte frågetecken <3
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Face the music!) skrev 2017-08-19 00:33:53 följande:

Allvarligt talat. Ni bor inte ens i samma länder. Hur har ni det ekonomiskt? Hur länge tror du att er relation kommer hålla? Jobb? Utbildning? Skärp dig och börja med att tänka realistiskt över vilka möjligheter du har att ha barn innan du bestämmer dig. Ett barn är ingen rättighet utan ett privilegium och förtjänar att bli behandlad som ett sådant. Dvs tänk igenom barnets rätt till båda föräldrar och stabil och trygg barndom, känner du på allvar att du/ni kan ge ett barn detta om du behåller idag? Face the music och börja tänk istället för att vältra dig i ångest.

Och ja, jag har genomgått abort vid olika tillfällen i livet. Och ja, jag har varit totalt skoningslös mot mig själv i mitt rationella tänk. Kände precis som du både innan och en kort tid efter. Är idag två barnsmor och har noll ångest över mina aborter.

Jag har erfarenhet av förhållande i olika länder. Med facit i hand kan jag säga att det gick suveränt och idag är vi lyckligt gifta med barn. Vi hade ingenting då när vi träffades men idag är båda utbildade med fast jobb.

Varför vill du ge ts ännu mer ångest? Hon skriver ju att det inte känns rätt, att både hon och pappan är ledsna. Du behöver inte spä på hennes oro. Bra för dig att du idag har noll ångest men så är inte verkligheten för alla. Många mår otroligt dåligt över att bli pressade till att göra abort när det inte känns rätt. Backa!
  • Anonym (Anno)
    Anonym (Face the music!) skrev 2017-08-19 00:33:53 följande:

Allvarligt talat. Ni bor inte ens i samma länder. Hur har ni det ekonomiskt? Hur länge tror du att er relation kommer hålla? Jobb? Utbildning? Skärp dig och börja med att tänka realistiskt över vilka möjligheter du har att ha barn innan du bestämmer dig. Ett barn är ingen rättighet utan ett privilegium och förtjänar att bli behandlad som ett sådant. Dvs tänk igenom barnets rätt till båda föräldrar och stabil och trygg barndom, känner du på allvar att du/ni kan ge ett barn detta om du behåller idag? Face the music och börja tänk istället för att vältra dig i ångest.

Och ja, jag har genomgått abort vid olika tillfällen i livet. Och ja, jag har varit totalt skoningslös mot mig själv i mitt rationella tänk. Kände precis som du både innan och en kort tid efter. Är idag två barnsmor och har noll ångest över mina aborter.

Ts skriver ju det, att omständigheter finns. De har ju troligtvis redan tänkt i de banor du skriver. Och en känsla av att det inte är rätt att göra abort är väl känslan man ska följa? Hon har som sagt stöd. Och stöd är väl också något som efterfrågas av ts genom att starta denna tråd. Inte bli överkörd av någon som sopar undan ångesten som om det här vore världens enklaste grej och man sedan kan rycka på axlarna. Tydligen fungerar du och ts ej lika. Man lägger dövörat till sådant här för det vill man inte höra, iaf inte som det här uttrycks. Du kan komma med råd utan att behöva låta så jävla hård
  • Anonym (KBK)
    Anonym (v 9) skrev 2017-08-18 18:58:36 följande:

Gravid, pappan och jag är inte tillsammans men han stöttar mig om jag vill behålla. 

Ska göra abort imorgon pga massa omständigheter men jag bara gråter och har en otrolig ångest. Ingen i min familj vet att jag är gravid.. Känner mig så ensam och ledsen just nu.

Kör bara kör! INTE på aborten då. Det blir fantastisk med ett barn. Du kommer inte ångra dig! Man kan inte ångra ett barn, det går inte. Dom ger så fantastiskt mycket. Bästa som hänt mig. Man får det alltid att funka. Blir en bättre människa. Får fantastiskt mycket kärlek av barnet, det låter som att pappan kan bli en naturlig del av erat liv
  • jagärjagvemärdu
    Anonym (KBK) skrev 2017-08-19 01:10:21 följande:
    Kör bara kör! INTE på aborten då. Det blir fantastisk med ett barn. Du kommer inte ångra dig! Man kan inte ångra ett barn, det går inte. Dom ger så fantastiskt mycket. Bästa som hänt mig. Man får det alltid att funka. Blir en bättre människa. Får fantastiskt mycket kärlek av barnet, det låter som att pappan kan bli en naturlig del av erat liv
    Fast va? Det är många som ångrar sina barn.
  • Anonym (KBK)
    jagärjagvemärdu skrev 2017-08-19 01:24:41 följande:

Nej nej nej, KBK!!!

Det blir fantastiskt
  • jagärjagvemärdu

Försök lägga känslorna åt sidan och tänk rationellt. Du är ju full av hormoner, såklart blir man ledsen. Jag blev gravid under helt fel omständigheter och hormonerna gjorde mig helt knäpp i huvudet. Blev nästan rädd för mig själv. Började tänka att vi skulle behålla, hur vi skulle lösa allt, höll om min mage och pratade om "vårt barn" med min pojkvän. Så fort aborten var gjord var jag normal igen och jag är sååå glad att jag gjorde abort. Har aldrig någonsin ångrat det valet. Så jag säger det igen, tänk rationellt.

• Anonym (Emma)
    jagärjagvemärdu skrev 2017-08-19 01:24:41 följande:
    Nej det är inte många, det är bara ett fåtal. Oftast orsakat av depression.
  • Anonym (KBK)
    Anonym (Emma) skrev 2017-08-19 02:10:14 följande:

Nej det är inte många, det är bara ett fåtal. Oftast orsakat av depression.

Hejja Emma <3
Svar på tråden Abort imorgon, bara gråter