Anonym (Face the music!) skrev 2017-08-19 00:33:53 följande:
Allvarligt talat. Ni bor inte ens i samma länder. Hur har ni det ekonomiskt? Hur länge tror du att er relation kommer hålla? Jobb? Utbildning? Skärp dig och börja med att tänka realistiskt över vilka möjligheter du har att ha barn innan du bestämmer dig. Ett barn är ingen rättighet utan ett privilegium och förtjänar att bli behandlad som ett sådant. Dvs tänk igenom barnets rätt till båda föräldrar och stabil och trygg barndom, känner du på allvar att du/ni kan ge ett barn detta om du behåller idag? Face the music och börja tänk istället för att vältra dig i ångest.
Och ja, jag har genomgått abort vid olika tillfällen i livet. Och ja, jag har varit totalt skoningslös mot mig själv i mitt rationella tänk. Kände precis som du både innan och en kort tid efter. Är idag två barnsmor och har noll ångest över mina aborter.
Jag har erfarenhet av förhållande i olika länder. Med facit i hand kan jag säga att det gick suveränt och idag är vi lyckligt gifta med barn. Vi hade ingenting då när vi träffades men idag är båda utbildade med fast jobb.
Varför vill du ge ts ännu mer ångest? Hon skriver ju att det inte känns rätt, att både hon och pappan är ledsna. Du behöver inte spä på hennes oro. Bra för dig att du idag har noll ångest men så är inte verkligheten för alla. Många mår otroligt dåligt över att bli pressade till att göra abort när det inte känns rätt. Backa!