• Tampis

Ni som varit otrogna men blivir avslöjade

Vad gjorde ni för att återfå respekten och tilliten av er partner efter att er otrohet kom fram och er partner som ni bedrog fick reda på det vad har ni gjort för att er partner kan lita på er igen.

• Svar på tråden Ni som varit otrogna men blivir avslöjade
  • Anonym (badanka)
    Anonym (Missy) skrev 2017-08-28 00:20:25 följande:
    Du är ett stort skämt, hur kan man utnyttja trasiga tjejer för egen vinning.

Även om det finns prostitution i varje ort så finns även poliser - prostitution gruppen som tar torskar varje dag. I Sverige har vi en sexköpslag, tack och lov för det.
    Trasiga tjejer? Var får du det ifrån? Till och med FN rekommenderar nu laglig prostitution. Sexköpslagen gör inget utom att ge tjejerna en sämre arbetsmiljö. 
    även Rose Alliance som är en yrkesorganisation för sexarbetare jobbar hårt för att få till en avkriminalisering. 
    De enda som vill ha den lagen är folk med moralpanik.
  • Anonym (naturligt)
    Anonym (badanka) skrev 2017-08-28 05:41:11 följande:
    Trasiga tjejer? Var får du det ifrån? Till och med FN rekommenderar nu laglig prostitution. Sexköpslagen gör inget utom att ge tjejerna en sämre arbetsmiljö. 
    även Rose Alliance som är en yrkesorganisation för sexarbetare jobbar hårt för att få till en avkriminalisering. 
    De enda som vill ha den lagen är folk med moralpanik.
    Du kan väl fråga din partner vad hon tycker om FN rekommendationer?
    Om det du gör är så jävla rätt borde det ju inte vara några problem att göra det öppet eller hur?
  • Anonym (naturligt)
    Elefantmannen2 skrev 2017-08-28 02:39:47 följande:

Vad är det för förhållande att stanna kvar i? Värsta jag hört.

Med en sådan kontrollerande partner förstår jag verkligen att du var otrogen!

Du missade nog att "kontrollen" då kommer EFTER att idioten visat att hen inte går att lita på. Lite sådär som att om du blåser din polare på alla hans besparingar så kommer polaren förmodligen vilja ha access till ditt konto om hen öht ska låna ut pengar till dig igen.

Men jag förmodar att tillit är något du inte riktigt förstår dig på eller hur?
  • MR Human
    Anonym (Ann O. Nymeria) skrev 2017-08-26 11:01:04 följande:
    Det är just det. Tre barn varav två har egen häst, vi bor på hästgård idag och jag skulle inte ha råd att stalla upp hästarna på annat håll. Han skulle inte bo kvar själv på gården om jag lämnade så de skulle behöva stå på annat håll.
    Jag skulle inte kunna ha kvar hundarna heller, jag skulle inte ha råd med hunddagis och jobbar för långa dagar och för långt bort för att lämna dem själva hemma. 
    Så inte nog med att jag skulle rycka upp barnen från sitt hem och vänner däromkring, jag skulle dessutom beröva dem djuren som de älskar. Och barnen skulle få väldigt långa dagar på fritids och förskola. 

Jag säger som du, MR Human, Livet är förstört i alla fall.
    Hoppas man dör snart så man slipper vara med om mer svek och förnedrelse.
    Jag förstår precis. Det är väl därför det är så vanligt att många människor är olyckliga i sitt äktenskap men håller ut. Precis som jag! Jag vet att jag förmodligen skulle må mycket bättre om jag lämnade och jag vet att jag om ett par år skulle tänka tillbaka och tycka att det var det bästa som jag gjort i mitt liv.
    Jag vet allt det där - men jag orkar inte.. Jag går och är död istället på insidan och hoppas att någon skall komma med en magisk trollpinne och peka på mig och säga "aba kadabra" så är man lycklig igen.. Det är patetiskt å det grövsta!

Åter till dig. Hur länge pågick hans otrohet? Var det med flera st eller var det med någon i din närhet?
    Personligen så tror jag nu efter min egen erfarenhet att jag skulle kunna förlåta om det var ett ONS med nån kille som jag aldrig känt. Jag skulle bli sårad såklart men det skulle inte totalt döda min kärlek. Är det däremot långvarigt och som i mitt fall med en kompis så går det inte att förlåta.. Hur gärna man än vill. Det är för mycket lögner!
  • värmländsksopa

om ni älskar den ni är med var aldrig otrogen,, ja gjorde det jag var så jävla dum efter 10 år med en underbar kvinna som betyder allt så gjorde ja det ja aldrig trodde ja kunde jag var otrogen. Jag förlorade min fru och min son som var hennes men som jag fostrat som min egen. nu är jag ensam bitter arg ledsen helt jävla förstörd och jag hatar mig själv. inte en dag sen hon flyttade har ja kunnat vara glad. pojken hälsar på mig ibland men ja ser hur han tittar på mig och det skär rakt igenom mig. jag brukade vara glad och en stark person nu är ja ett jävla patetiskt vrak som önskar att ja kunde gå tillbaka i tiden och inte förstört hela vårt liv.. tänk efter före snälla om den ni är med är er kär var inte ett svin som jag.

• MR Human
    värmländsksopa skrev 2017-08-28 12:52:04 följande:

om ni älskar den ni är med var aldrig otrogen,, ja gjorde det jag var så jävla dum efter 10 år med en underbar kvinna som betyder allt så gjorde ja det ja aldrig trodde ja kunde jag var otrogen. Jag förlorade min fru och min son som var hennes men som jag fostrat som min egen. nu är jag ensam bitter arg ledsen helt jävla förstörd och jag hatar mig själv. inte en dag sen hon flyttade har ja kunnat vara glad. pojken hälsar på mig ibland men ja ser hur han tittar på mig och det skär rakt igenom mig. jag brukade vara glad och en stark person nu är ja ett jävla patetiskt vrak som önskar att ja kunde gå tillbaka i tiden och inte förstört hela vårt liv.. tänk efter före snälla om den ni är med är er kär var inte ett svin som jag.

Var det bara en gång som du gjorde det så kan jag tycka att det är att kalla som ett "misstag", men det är inte alla som får fler chanser.
    Var det bara en gång eller hade du en längre relation med den andra kvinnan?
  • Elefantmannen2
    Anonym (naturligt) skrev 2017-08-28 12:34:17 följande:
    Du missade nog att "kontrollen" då kommer EFTER att idioten visat att hen inte går att lita på. Lite sådär som att om du blåser din polare på alla hans besparingar så kommer polaren förmodligen vilja ha access till ditt konto om hen öht ska låna ut pengar till dig igen.

Men jag förmodar att tillit är något du inte riktigt förstår dig på eller hur?

Lite aggressiv minsann. 

Jag noterade att det var efter. Det är inget förhållande att leva i om det är såpass kontrollerat oavsett. En stor checklista på ett förhållande med psykisk misshandel i. Partnern bryter ned henne.

Vem gagnar det om hon inte får träffa vänner? Vem mår bra av att känna rädsla över att missa ett samtal från partnern på jobbet eller ständigt vara påpassad?

• Anonym (Ann O. Nymeria)
    MR Human skrev 2017-08-28 12:47:26 följande:
    Jag förstår precis. Det är väl därför det är så vanligt att många människor är olyckliga i sitt äktenskap men håller ut. Precis som jag! Jag vet att jag förmodligen skulle må mycket bättre om jag lämnade och jag vet att jag om ett par år skulle tänka tillbaka och tycka att det var det bästa som jag gjort i mitt liv.
    Jag vet allt det där - men jag orkar inte.. Jag går och är död istället på insidan och hoppas att någon skall komma med en magisk trollpinne och peka på mig och säga "aba kadabra" så är man lycklig igen.. Det är patetiskt å det grövsta!

Åter till dig. Hur länge pågick hans otrohet? Var det med flera st eller var det med någon i din närhet?
    Personligen så tror jag nu efter min egen erfarenhet att jag skulle kunna förlåta om det var ett ONS med nån kille som jag aldrig känt. Jag skulle bli sårad såklart men det skulle inte totalt döda min kärlek. Är det däremot långvarigt och som i mitt fall med en kompis så går det inte att förlåta.. Hur gärna man än vill. Det är för mycket lögner!
    Två olika kvinnor, ett lite längre förhållande och ett där de bara träffades för sex några gånger. Inga i närheten utan han passade på att ha lite roligt när han var iväg med jobbet.
  • Anonym (naturligt)
    Elefantmannen2 skrev 2017-08-28 15:19:14 följande:

Lite aggressiv minsann. 

Jag noterade att det var efter. Det är inget förhållande att leva i om det är såpass kontrollerat oavsett. En stor checklista på ett förhållande med psykisk misshandel i. Partnern bryter ned henne.

Vem gagnar det om hon inte får träffa vänner? Vem mår bra av att känna rädsla över att missa ett samtal från partnern på jobbet eller ständigt vara påpassad?

Inte mer aggressivt än att anklaga någon för att vara kontrollerande och bara råka glömma ta med i beräkningen att personen kanske har jävligt goda skäl till att vara misstänksam. Du tar saker ur dess perspektiv och låtsas att det är ett helt vanligt förhållande där man kontrollerar bara för att man inte har något bättre att göra och tycker om att misshandla sin partner psykiskt. Det blir ungefär lika korkat som att en person går fram och pissar dig i ansiktet och du blir arg, sen kommer någon in och tycker att "gud vad irrationell du är som är så arg, det är ju snudd på psykisk misshandel ju" och bara råkar glömma bort VARFÖR du är arg.

Om man bestämmer sig för att ge det en andra chans så behöver båda göra uppoffringar, den ene genom att öht ge personen en andra chans och riskera att bli sårad igen, den andra genom att öppna upp sitt privatliv och ge förtroendet en chans att läka. Att tro att man kan lura någon och be om en andra chans men ändå behålla sitt privatliv helt opåverkat är.extremt korkat. Att reparera förtroendet och tilliten kan vara jävligt svårt när personen precis visat att hen inte går att lita på. Som en del av arbetet för att återställa förtroendet och tilliten så är det inte ovanligt att den som missbrukat sitt förtroende sig gör sig själv helt transparant för den andre under en tid som ett sätt att bevisa att man inte tänker luras igen. Och det har ingenting med sjukligt kontrollbehov att göra utan något man ofta rekommenderar på familjerådgivning som ett sätt att återställa förtroendet.

• Elefantmannen2
    Anonym (naturligt) skrev 2017-08-28 17:15:07 följande:
    Inte mer aggressivt än att anklaga någon för att vara kontrollerande och bara råka glömma ta med i beräkningen att personen kanske har jävligt goda skäl till att vara misstänksam. Du tar saker ur dess perspektiv och låtsas att det är ett helt vanligt förhållande där man kontrollerar bara för att man inte har något bättre att göra och tycker om att misshandla sin partner psykiskt. Det blir ungefär lika korkat som att en person går fram och pissar dig i ansiktet och du blir arg, sen kommer någon in och tycker att "gud vad irrationell du är som är så arg, det är ju snudd på psykisk misshandel ju" och bara råkar glömma bort VARFÖR du är arg.

Om man bestämmer sig för att ge det en andra chans så behöver båda göra uppoffringar, den ene genom att öht ge personen en andra chans och riskera att bli sårad igen, den andra genom att öppna upp sitt privatliv och ge förtroendet en chans att läka. Att tro att man kan lura någon och be om en andra chans men ändå behålla sitt privatliv helt opåverkat är.extremt korkat. Att reparera förtroendet och tilliten kan vara jävligt svårt när personen precis visat att hen inte går att lita på. Som en del av arbetet för att återställa förtroendet och tilliten så är det inte ovanligt att den som missbrukat sitt förtroende sig gör sig själv helt transparant för den andre under en tid som ett sätt att bevisa att man inte tänker luras igen. Och det har ingenting med sjukligt kontrollbehov att göra utan något man ofta rekommenderar på familjerådgivning som ett sätt att återställa förtroendet.

Jo, du beter dig aggressivt. Inte bara mot mig. 

Jag har inte tagit något ur kontext, jag citerade hennes lista. Att däremot göra egna tolkningar på andras ord och kasta tillbaks dem i ny tappning är ur kontext, en s.k. straw man. 

Du vidhåller alltså att det är ett bra förhållande där du inte träffar vänner på flera år för att du varit otrogen? Nej, det är genomuselt oavsett vad du gjort eller inte gjort i ditt liv, ingen som förtjänar det.
    Visst kan man behöva göra vissa uppoffringar under en period, men det här är över gränsen. Straffet är inte i relation till brottet, alls. 

En av de största anledningarna till otrohet är att man redan känner sig kontrollerad och skuldbelagd. 

Så du menar att en familjerådgivare skulle rekommendera att den otrogne partnern inte ska träffa vänner eller arbetskamrater efter jobbet i flera år? 
    Inte en chans om det är en erfaren och utbildad rådgivare/terapeut som följer riktlinjerna.

Svar på tråden Ni som varit otrogna men blivir avslöjade