• Tampis

    Ni som varit otrogna men blivir avslöjade

    Vad gjorde ni för att återfå respekten och tilliten av er partner efter att er otrohet kom fram och er partner som ni bedrog fick reda på det vad har ni gjort för att er partner kan lita på er igen.

  • Svar på tråden Ni som varit otrogna men blivir avslöjade
  • Anonym (Missy)
    Anonym (badanka) skrev 2017-08-28 05:41:11 följande:
    Trasiga tjejer? Var får du det ifrån? Till och med FN rekommenderar nu laglig prostitution. Sexköpslagen gör inget utom att ge tjejerna en sämre arbetsmiljö. 
    även Rose Alliance som är en yrkesorganisation för sexarbetare jobbar hårt för att få till en avkriminalisering. 
    De enda som vill ha den lagen är folk med moralpanik.
    Det är inte lönt att dividera med dig.

    Ja trasiga tjejer.

    Inte fan vill någon sälja sin kropp till äckliga gubbar och vara rädd för att bli våldtage, misshandlad eller mördad.

    Du är naiv om du tänker nogot annat.

    Tror inte ett skit på det där med FN. Sämre arbetsmiljö? Lagen finns för att skydda utsatta kvinnor.
  • Ascendere
    Varmahänder skrev 2017-08-21 18:37:17 följande:

    Manipulation är ett verktyg. Lika positivt eller negativt som en hammare. Folk gillar att bli manipulerade. Det de inte gillar är att förstå att de blivit manipulerade. Därför det är en konst man måste bemästra. Du har aldrig funderat över varför du köper de varor du köper?

    Om de krävs en pudel för att hålla ihop familjen så får de vara så.


    Jag tror bestämt att någon läst Henrik Fexeus nyligen!
  • Anonym (naturligt)
    Elefantmannen2 skrev 2017-08-28 17:40:48 följande:

    Jo, du beter dig aggressivt. Inte bara mot mig. 


    Jag har inte tagit något ur kontext, jag citerade hennes lista. Att däremot göra egna tolkningar på andras ord och kasta tillbaks dem i ny tappning är ur kontext, en s.k. straw man. 


    Du vidhåller alltså att det är ett bra förhållande där du inte träffar vänner på flera år för att du varit otrogen? Nej, det är genomuselt oavsett vad du gjort eller inte gjort i ditt liv, ingen som förtjänar det.
    Visst kan man behöva göra vissa uppoffringar under en period, men det här är över gränsen. Straffet är inte i relation till brottet, alls. 


    En av de största anledningarna till otrohet är att man redan känner sig kontrollerad och skuldbelagd. 


    Så du menar att en familjerådgivare skulle rekommendera att den otrogne partnern inte ska träffa vänner eller arbetskamrater efter jobbet i flera år? 
    Inte en chans om det är en erfaren och utbildad rådgivare/terapeut som följer riktlinjerna.


    Det finns inga anledningar till otrohet, precis lika lite som det finns anledningar till att supa. Otrohet är ett val, något man själv väljer inte något som händer automatiskt. Det är ju inte så att brallorna åker ner av sig själva och drulen bara råkar slinka in i någon dam som bara råkar ligga naken så fort du känner dig kontrollerad. Det där är bara ännu en löjlig ursäkt för att försöka lägga skulden för sina egna val på någon annan.

    Ja parterapi brukar/kan rekommendera att den som varit otrogen är öppen med all sin kommunikation under en begränsad tidperiod för att återställa förtroendet hos den personen bedrog.
  • Anonym (bläää)

    Jag blev avslöjad med att vara otrogen mot min kille numera ex. Jag låg med andra killar under en tjejresa, Vi grälade massor och under den här perioden så passade en riktig bitch till ""vän"" på att slå klorna i honom. Jag är till 99% säker att det var hon som skvallrade med. Om inte hon hade passat på är jag 110% säker på att vi hade rett ut det och vart gifta idag, kanske haft barn ihop osv. Istället är de två gifta idag:(

  • Anonym (Missy)
    Anonym (bläää) skrev 2017-08-28 23:34:24 följande:

    Jag blev avslöjad med att vara otrogen mot min kille numera ex. Jag låg med andra killar under en tjejresa, Vi grälade massor och under den här perioden så passade en riktig bitch till ""vän"" på att slå klorna i honom. Jag är till 99% säker att det var hon som skvallrade med. Om inte hon hade passat på är jag 110% säker på att vi hade rett ut det och vart gifta idag, kanske haft barn ihop osv. Istället är de två gifta idag:(


    Surt, men om man ligger med sndra i ett förhållande så var det nog meningen stt ni inte skulle vara tillsammans.

    Är du och bitchen vänner idag?

    Måste vara jobbigt att tänka: tänk om jag inte hade haft sex med sndra. Var hade vi varit idag.
  • Anonym (bläää)
    Anonym (Missy) skrev 2017-08-28 23:39:31 följande:
    Surt, men om man ligger med sndra i ett förhållande så var det nog meningen stt ni inte skulle vara tillsammans.

    Är du och bitchen vänner idag?

    Måste vara jobbigt att tänka: tänk om jag inte hade haft sex med sndra. Var hade vi varit idag.
    Det var ett misstag men vi var utomlands bara tjejerna så jag tänkte att det skulle vara riskfritt. Bitchen och jag är inte officiellt ovänner utan vi ses ibland med gemensamma bekanta och jag har henne pliktskyldigt på facebook osv. Men vi är inte alls vänner som förr.

    Hon var dessutom mycket slampigare än mig på den där resan.

    Ja det är jobbigt att tänka så på vad som kunde ha vart om hon inte skvallrade eller åtminstone inte gjorde sina slamp-moves på honom under tiden vi grälade.
  • Elefantmannen2
    Anonym (naturligt) skrev 2017-08-28 23:20:42 följande:
    Det finns inga anledningar till otrohet, precis lika lite som det finns anledningar till att supa. Otrohet är ett val, något man själv väljer inte något som händer automatiskt. Det är ju inte så att brallorna åker ner av sig själva och drulen bara råkar slinka in i någon dam som bara råkar ligga naken så fort du känner dig kontrollerad. Det där är bara ännu en löjlig ursäkt för att försöka lägga skulden för sina egna val på någon annan.

    Ja parterapi brukar/kan rekommendera att den som varit otrogen är öppen med all sin kommunikation under en begränsad tidperiod för att återställa förtroendet hos den personen bedrog.

    Det finns inga anledningar, ändå är majoriteten av befolkningen otrogen en eller flera gånger?


    Vem har sagt att det inte är ett aktivt val? Det valet gör många. En vanlig anledning är att partnern är svartsjuk, kontrollerande och skuldbelägger utan anledning. Välkommen att googla eller fråga någon terapeut/rådgivare/psykolog/whatever som möter problematiken dagligen, skriver böcker och fördjupar sig i dessa ämnen.


    Varför säger du ja till mig och svarar på en fråga jag inte ställt? Jag sa att ingen terapeut råder ett par till att ena partnern inte får träffa vänner eller kollegor under flera år.


    Det är omöjligt att diskutera med kategoriska personer som dessutom väljer att köra argumentationsfel i allt.


    Over and out.

  • Anonym (naturligt)
    Elefantmannen2 skrev 2017-08-28 23:50:12 följande:

    Det finns inga anledningar, ändå är majoriteten av befolkningen otrogen en eller flera gånger?


    Vem har sagt att det inte är ett aktivt val? Det valet gör många. En vanlig anledning är att partnern är svartsjuk, kontrollerande och skuldbelägger utan anledning. Välkommen att googla eller fråga någon terapeut/rådgivare/psykolog/whatever som möter problematiken dagligen, skriver böcker och fördjupar sig i dessa ämnen.


    Varför säger du ja till mig och svarar på en fråga jag inte ställt? Jag sa att ingen terapeut råder ett par till att ena partnern inte får träffa vänner eller kollegor under flera år.


    Det är omöjligt att diskutera med kategoriska personer som dessutom väljer att köra argumentationsfel i allt.


    Over and out.


    Möjligen i dina din umgängeskrets men knappast statistiskt, siffran varierar mellan 30 och 50% beroende på källa, vilket betyder att mellan 50 och 70% inte alls är otrogna trotts sk anledningar. För du tror väl ändå inte att otrogna människor är de enda som kan känna attraktion till någon annan?

    Ja precis ett aktivt val, under en given förutsättning (det du kallar anledning) så väljer en otrohet medan en annan väljer att inte vara det, alltså går det inte att påstå att det är den sk anledningen som är den avgörande faktorn. I så fall skulle alla välja lika och så är inte fallet.

    Av någon märklig anledning verkar det oftast vara människor som inte är kategoriska vad gäller rätt och fel utan ser allt som en en enda stor gråzon som bara råkar hamna i trubbel. Vem vet, det kanske är just den inställningen som avgör hur man väljer. Där den kategoriska väljer att inte göra något dumt oavsett vad så väljer den andra att låta bli men bara under vissa förutsättningar. Personligen litar jag mer på människor som har en kategorisk syn på rätt och fel än på människor som har en opportunistisk syn på rätt och fel.
  • Elefantmannen2
    Anonym (naturligt) skrev 2017-08-29 01:23:55 följande:
    Möjligen i dina din umgängeskrets men knappast statistiskt, siffran varierar mellan 30 och 50% beroende på källa, vilket betyder att mellan 50 och 70% inte alls är otrogna trotts sk anledningar. För du tror väl ändå inte att otrogna människor är de enda som kan känna attraktion till någon annan?

    Ja precis ett aktivt val, under en given förutsättning (det du kallar anledning) så väljer en otrohet medan en annan väljer att inte vara det, alltså går det inte att påstå att det är den sk anledningen som är den avgörande faktorn. I så fall skulle alla välja lika och så är inte fallet.

    Av någon märklig anledning verkar det oftast vara människor som inte är kategoriska vad gäller rätt och fel utan ser allt som en en enda stor gråzon som bara råkar hamna i trubbel. Vem vet, det kanske är just den inställningen som avgör hur man väljer. Där den kategoriska väljer att inte göra något dumt oavsett vad så väljer den andra att låta bli men bara under vissa förutsättningar. Personligen litar jag mer på människor som har en kategorisk syn på rätt och fel än på människor som har en opportunistisk syn på rätt och fel.

    Ska vi gå åt det hållet kan man börja med att definiera otrohet innan vi bollar procentsatser. Uppfattningen om det skiljer sig rejält, kategoriska tenderar att ha en snävare uppfattning. Är det otrohet att ha sex eller en kärleksrelaterad aktivitet online? Måste det vara livesex? Kyss? Att anförtro sig om hemmalivet? 


    Har inte sagt emot. Återigen ett resonemang du för med dig själv. Det behöver du inte citera mig för, citera dig själv.

    Vad baserar du du det fetade på? Och vad menar du med trubbel? 
    Jag har inte baserat något resonemang att otrohet alltid är av ondo, det är du som gör. Jag tror att det ofta är bra. 


    Kategorisk är man ofta som ung och ju mer man upplever, desto mindre kategorisk blir man, om man generaliserar. Efter som kategorisk betyder att man bildat en uppfattning som man inte viker ifrån, den kan man bilda på olika betingelser. Kategorisk betyder inte att man är stringent eller logisk. Om jag gissar är ditt kategoriska resonemang kring otrohet helt känslobaserat. Så känslobaserat att du kan hitta på saker för att stärka din tes och din egen övertygelse. 


    Risken att man blir bedragen under livet, av vänner och partners, är överhängande. man kan bli bitter, överbeskyddande, rädd att öppna sig och förmanande eller ta det som en livsläxa och något utvecklande. 


     

  • Anonym (badanka)
    Anonym (Missy) skrev 2017-08-28 19:26:33 följande:
    Det är inte lönt att dividera med dig.

    Ja trasiga tjejer.

    Inte fan vill någon sälja sin kropp till äckliga gubbar och vara rädd för att bli våldtage, misshandlad eller mördad.

    Du är naiv om du tänker nogot annat.

    Tror inte ett skit på det där med FN. Sämre arbetsmiljö? Lagen finns för att skydda utsatta kvinnor.
    Vadå "tror inte"? Det är FNs officiella ståndpunkt, det är bara ett faktum. Läs på lite om vad sexarbetare själva tycker.
  • Anonym (Patetiskt)
    Anonym (bläää) skrev 2017-08-28 23:48:31 följande:

    Det var ett misstag men vi var utomlands bara tjejerna så jag tänkte att det skulle vara riskfritt. Bitchen och jag är inte officiellt ovänner utan vi ses ibland med gemensamma bekanta och jag har henne pliktskyldigt på facebook osv. Men vi är inte alls vänner som förr.

    Hon var dessutom mycket slampigare än mig på den där resan.

    Ja det är jobbigt att tänka så på vad som kunde ha vart om hon inte skvallrade eller åtminstone inte gjorde sina slamp-moves på honom under tiden vi grälade.


    Det var du som var otrogen. DU var otrogen. Du bedömde att det var riskfritt att ligga med andra eftersom ni var utomlands. Du visade ingen som helst respekt för din kille. Ändå skuldbelägger du din vän för att det tog slut. Men det var du själv som satte dig i den situationen, inte din "bitch" till vän som satte klorna i honom och som kanske skvallrat. Patetiskt är ordet!
  • Anonym (Ann O. Nymeria)
    Anonym (bläää) skrev 2017-08-28 23:48:31 följande:
    Det var ett misstag men vi var utomlands bara tjejerna så jag tänkte att det skulle vara riskfritt. Bitchen och jag är inte officiellt ovänner utan vi ses ibland med gemensamma bekanta och jag har henne pliktskyldigt på facebook osv. Men vi är inte alls vänner som förr.

    Hon var dessutom mycket slampigare än mig på den där resan.

    Ja det är jobbigt att tänka så på vad som kunde ha vart om hon inte skvallrade eller åtminstone inte gjorde sina slamp-moves på honom under tiden vi grälade.
    Var hon i ett förhållande på den där resan? Om inte är det väl helt ok om hon var slampig?
  • Anonym (naturligt)
    Elefantmannen2 skrev 2017-08-29 02:54:27 följande:

    Ska vi gå åt det hållet kan man börja med att definiera otrohet innan vi bollar procentsatser. Uppfattningen om det skiljer sig rejält, kategoriska tenderar att ha en snävare uppfattning. Är det otrohet att ha sex eller en kärleksrelaterad aktivitet online? Måste det vara livesex? Kyss? Att anförtro sig om hemmalivet? 


    Har inte sagt emot. Återigen ett resonemang du för med dig själv. Det behöver du inte citera mig för, citera dig själv.

    Vad baserar du du det fetade på? Och vad menar du med trubbel? 
    Jag har inte baserat något resonemang att otrohet alltid är av ondo, det är du som gör. Jag tror att det ofta är bra. 


    Kategorisk är man ofta som ung och ju mer man upplever, desto mindre kategorisk blir man, om man generaliserar. Efter som kategorisk betyder att man bildat en uppfattning som man inte viker ifrån, den kan man bilda på olika betingelser. Kategorisk betyder inte att man är stringent eller logisk. Om jag gissar är ditt kategoriska resonemang kring otrohet helt känslobaserat. Så känslobaserat att du kan hitta på saker för att stärka din tes och din egen övertygelse. 


    Risken att man blir bedragen under livet, av vänner och partners, är överhängande. man kan bli bitter, överbeskyddande, rädd att öppna sig och förmanande eller ta det som en livsläxa och något utvecklande. 


     


    Klassiska och alltid lika felaktiga argument, "man blir mer tolerant mot otrohet med åldern". Nej det blir man absolut inte, möjligen får man större förståelse för varför människor beter sig som de gör, men förståelse är inte samma sak som acceptans. Otrohet är lika vidrigt vi 70 som vid 20.

    Snarare är det du som kommer med känsloargument utan att ha något att basera dem på, som till exempel att otrohet skulle bero på "anledningar". Ser att du i allt ditt känslobaserade argumenterande fortfarande inte har besvarat hur det kommer sig att olika människor agerar så olika på samma "anledning".

    Ja, det finns alltid en risk att man drabbas av andras egoism, och du har rätt i att det inte går att helt skydda sig mot andras egoism, det ingår liksom i dealen att när man släpper in andra människor i sitt liv så gör man sig också sårbar, men det betyder inte att man för den delen behöver tycka egoism är ok, eller försöka normalisera det.

    En intressant detalj är att människor som gillar att svika andra inte alls verkar tycka det är lika kul när de själva drabbas av samma behandling. Av någon märklig anledning verkar alla deras fina argument för sitt eget svineri mot andra sluta att gälla när andra gör likadant mot dem. Man kan tycka att dessa människor borde vara helt ok med det eftersom de försvarar det så livligt, men tydligen verkar det inte vara så.
  • Amberos
    Anonym (bläää) skrev 2017-08-28 23:48:31 följande:
    Det var ett misstag men vi var utomlands bara tjejerna så jag tänkte att det skulle vara riskfritt. Bitchen och jag är inte officiellt ovänner utan vi ses ibland med gemensamma bekanta och jag har henne pliktskyldigt på facebook osv. Men vi är inte alls vänner som förr.

    Hon var dessutom mycket slampigare än mig på den där resan.

    Ja det är jobbigt att tänka så på vad som kunde ha vart om hon inte skvallrade eller åtminstone inte gjorde sina slamp-moves på honom under tiden vi grälade.
    Du förtjänade vad du fick det var du som bedrog din kille och det är du som är den riktiga slampan otrogna tjejer som dig är inte bättre än gatufnask.
  • Anonym (Anonnym)
    Tampis skrev 2017-08-20 19:57:45 följande:

    Vad gjorde ni för att återfå respekten och tilliten av er partner efter att er otrohet kom fram och er partner som ni bedrog fick reda på det vad har ni gjort för att er partner kan lita på er igen.


    Det är svårt att lita på en partner som gått bakom ryggen på en med någon annan och bedragit och svikit en.
  • Anonym (Sad)
    MR Human skrev 2017-08-25 15:00:03 följande:
    Nä det är ju inte så lätt att lämna som alla tycks tro. Speciellt när man har barn och kåk och ett helt jävla liv tillsammans. För oss har det nu gått över två år sedan hon erkände. Livet är helt annorlunda. Bättre på många sätt. Jag säger vad jag tycker och tänker nu och det är skönt att det inte finns några lögner.
    Jag tror ärligt på henne när hon säger att hon aldrig kommer att göra om det och att hon är en helt annan person!

    Tyvärr tar det inte bort min smärta. I 11 jävla år har hon gått med detta inom sig som ingenting! Hon har stulit min vilja och min rätt till ett eget val p ga egoism.
    Jag skulle aldrig någonsin ( i vårt tidigare liv) kunna göra något sådant respektlöst mot henne! Fan blir man kär i en annan så talar man väl för fan om det för den man lever med? Det handlar om vanligt jävla hyfs! Man står väl för det man gör?

    Men, det positiva i det hela är ju i allafall för dig att du nyss fått reda på det. Det avundas jag dig för. Vad du än beslutar dig för så slipper du kasta bort flera jävla år på att vara en pajas som inte visste nåt.
    Hur går det för dej ser du någon ljusning?
  • MR Human
    Anonym (Sad) skrev 2018-03-05 09:37:46 följande:
    Hur går det för dej ser du någon ljusning?
    Det är lika som det varit de senaste två åren.
    Det sitter alltid i bakhuvudet. Jag har börjat blivit lite intresserad av en kvinna här på jobbet. Jag vet inte riktigt hur jag ska bete mig eller låta henne veta att jag är intresserad av henne! Jag suger på sånt här.

    Hon är iallafall skild sedan många år och bor med en av sina söner som börjar bli vuxen. Det pirrar lite när jag pratar med henne...
  • Anonym (B-Å)

    Jag kom på min exsambo. Hon gjorde då slut utan diskussion eller förklaring. Inget erkännande och ingen kontakt idag. Vill inte ha med henne att göra men lite ånger hade inte skadat. Fullt upp med den nya I guess... Som dessutom var nyskild vid tillfället. Smutsigt!

Svar på tråden Ni som varit otrogna men blivir avslöjade