• Bananapelsin

    Panik över hur mina föräldrar ska reagera?

    Hej!

    Jag är 21år och min sambo 25, vi träffades i april och köpte för några veckor sedan ett hus ihop.

    Husköpet var det enda alternativet till att kunna flytta ihop (garagelösning, ingen som vela ha lägenhet osv)

    En vecka efter att vi köpt huset hade vi ett rejält bråk, där både hans och mina föräldrar blev inblandade och vi hamnade på kant med varandra...blev lite mycket med flytt, hus, trasig bil, jobbbyte för båda osv... men nu är det löst!

    Nu till saken att jag har blivit gravid trots mini-piller och vi ska behålla det, allt har gått väldigt fort men vi vill behålla, jag pallar inte en abort och vi båda vill ha barn.

    Nu till saken, hur berättar jag för föräldrar? Vecka 7 nu, ska man vänta till 12? Hur jobbigt kommer de bli och kommer dom hänvisa till bråket? Är nervös... hur ska jag tackla allt?!

  • Svar på tråden Panik över hur mina föräldrar ska reagera?
  • Meriall

    Kanske först fokusera på att visa att bråket är löst och glömt och försöka få dem att bli positivare till den andra. Bjuda hem dem på middag och liknande. Det kan lätt bli så annars att de går och är sura på den de tycker sårade deras barn efter att man själv förlåtit, glömt och gått vidare. Sedan när det är bra stämning igen så kan ni berätta. Och grattis! :)

Svar på tråden Panik över hur mina föräldrar ska reagera?