Inlägg från: riboflavin |Visa alla inlägg
  • riboflavin

Kort och rund - klädtips!

Jag är skapt som du upptill, och tycker att det funkar bra för mig att ta fokus från bysten med båtringningar, många säger att det är ett no no om man har breda axlar, men för mig ger det bara illusion av smalare midja, vilket behövs då jag nertill är rak och har smala höfter och ben.

Du känns ju som en klockren timglas, använd det. Vida kjolar och bälte för att markera midjan. Är du kort, tänk på kjollängden och inga skor som går upp på ankeln.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • riboflavin
    Tösabitens skrev 2017-08-21 12:00:10 följande:

Jag tycker i och för sig att min byst är något jag kan visa upp! Tycker vida kjolar gör att jag får smal midja men också att jag ser "stor" ut som helhet samt att det lätt blir väldigt flickigt tyvärr :/ 

Aldrig tänkt på det där med ankelhöjd på skor! Stämmer nog när jag tänker på det! :)

Absolut, trivs du med det så kör. Jag har H-kupa så jag försöker att inte göra dem mer synliga. V ringning som ska funka bra för min kroppstyp är rena döden

Hmm, vuxnare kjolmode för kurviga tjejer, pennkjol har du provat det? Svart nederdel, och ljus top brukar se mer vuxet ut än ljust både upptill och nertill, att välja ett lyxigare material ger också vuxenpoäng. Jag själv är 35 och får ofta visa leg så jag förstår vad du försöker undvika för look.

Jag lärde mig för några år sen att jag behöver visa anklarna och lite knä annars ser det ut som om mina fötter är direkt fästa vid höfterna.

Om man vill visa upp sina kurvor utan att för den sakens skull visa upp varenda kurva så är shapingplagg fantastiska. Kappahl har bra grejer till vettiga priser. Jag använder gärna ett enkelt shapinglinne under tajta toppar för att släta ut lite.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
Svar på tråden Kort och rund - klädtips!