Inlägg från: Lillstrumpa79 |Visa alla inlägg
  • Lillstrumpa79

    Skånebebisar 2018

    Slutet av mars om allt går vägen. Har två barn och två ma på raken.. Senaste var ett sent och det knäckte mig. Är skitnervös nu och kommer inte kunna slappna av o glädjas förrän jag kan känna sparkar..

  • Lillstrumpa79
    jess06 skrev 2017-08-24 19:10:46 följande:

    Åh det förstår jag! Kan du inte få ett ul eller boka det privat? Vi har gjort det för att hålla mina nerver i schack. Grattis till graviditeten! :)


    Tack snälla!

    Jag fick ett vul i v 7 ungefär och ska göra kub-ultra om tre veckor.. Ska försöka hålla mig tills dess. Jag känner mig plågsamt gravid och hoppas det är ett gott tecken
  • Lillstrumpa79
    jess06 skrev 2017-08-25 17:05:48 följande:

    Åh okej. Snart är det dags för kub för oss med, längtar so otroligt mycket. Vi tjuvkikade dock på mini i v.9 också :D


    Det är så underbart att få se dom små och en sådan lättnad när allt är bra. Ska ni ta reda på kön? Vi vill, mest för att vi tycker det är roligare och mer personligt att veta och lite för framtida inköp.

    Har tagit reda på båda mina barns kön vid RUL
  • Lillstrumpa79

    Började blöda igen idag.. Inga mängder men tillräckligt för att skrämma. Åker in om jag får ont eller möjligen på fredag on det fortfarande blöder för då jag är ledig och kan smita iväg utan att barnen märker det. Så less!

  • Lillstrumpa79
    student2013 skrev 2017-08-29 19:10:03 följande:

    Lillstrump79 du får vara försiktig så håller vi tummarna på att det inte blir värre. Men kanske lika bra att åka in på fredag för att se ändå? För att vara på säkra sidan.


    Möjligt att jag gör det. Dock verkar det ha avtagit. Det småvärker och jag kan inte avgöra om det är foglossning vilket jag tyvärr får sjukt tidigt, eller om det är växtvärk - i så fall är det ju inte helt ovanligt att kärl brister eller om det är typ mens/missfallvärk.. Jag litar inte på min kropp eftersom jag haft två ma varav ett sent. Tänker också att jag inte vill lägga "onödigt" mycket tid o energi på något som jag faktiskt ändå inte kan påverka, dvs min tid är en sak men mina barn ska inte gå o undra var jag är o dom ska inte veta något om graviditeten än.
  • Lillstrumpa79
    jess06 skrev 2017-08-29 21:53:24 följande:

    Nej vad jobbigt :(. Har du blödit innan också. Måste vara fruktansvärt påfrestande. Hoppas allt är bra <3


    Blödde lite runt vecka 6,7 men då gjorde jag vul o allt var bra.. Det har lugnat sig lite så jag hoppas det bara är ett ytligt kärl..
  • Lillstrumpa79
    jess06 skrev 2017-08-30 11:46:42 följande:

    Det är ju vanligt att blöda under graviditet men jag förstår ju oron :/


    Jo.. Blödde inget med mina två barn därav oron.. Dock är jag ju inte 25 längre heller som barnmorskan så sött påpekade Hon känner mig väl o säger precis det hob tänker
  • Lillstrumpa79
    jess06 skrev 2017-08-30 17:20:37 följande:

    Skulle blödningen ha med åldern att göra?


    Nja, hon menade på att allt blir skörare med stigande ålder så det kan vara så att mina slemhinnor är känsligare nu än då.
Svar på tråden Skånebebisar 2018