Aniiee skrev 2017-08-30 00:08:03 följande:
ett till litet tips innan jag får och lägger mig:
Om någon får för sig att köpa Cityseeds, vilket jag gjorde i sommras, för jag gillade idéen, så är det i pricnip bortkastade pengar. Jag köpte versionen med basikila, timjan och mynta, sådde hälften i den stora krukan och jorden som var med, och andra hälften i 3 olika krukor med (riktigt gammal, mossig) jord jag hade hemma. Resultatet är som följer:
Stora krukan: rätt mycket basilika, lite timjan och ingen mynta
Liten kruka med basilika: Riktigt härlig basilikaboll. dock inga stora blad
Liten kruka med timjan: Hyfsad tuva timjan (som jag kunde vattna på rätt sätt, den stora krukan hade ju inget hål i botten...)
Liten kruka med mynta: Absolut ingen mynta, men det kan bero på att det var jorden längst ut i påsen, rejält dammtorr.
Så, City seeds: kul idé med 3 örter i en kruka, men det kunde säkert ha matchats bättre och de var knappast värda 100 kr. krukan och fatet (som ju itne behövdes eftersom det inte var några hål i krukan) var dessutom i rätt tunn slit-och-släng-plast.
Ja det känns som om det kostar mer än vad man får ut. Det billigaste är ju att köpa frö i storpack eller spara egna.
Vanliga mjölkpaket går bra att odla i om man vill ha något i fönstret. Bara att klippa av halva och fylla med jord.