• Anonym (Hjälp)

Citron i underlivet svamp?

Hej

Pinsam fråga men jag har början till svamp o tog citron vatten på snippan o lite in. Sem läste jag att citron blir basiskt i kroppen? Är detta inte bra då? Om jag förde in citron saft? Är 15 år o vågar inte fråga mamma snälla svara om just citronen...är det bara när man äter den den bli basisk i kroppen

• Svar på tråden Citron i underlivet svamp?
  • Anonym (Fil)

Badda och försök föra in lite fil/youghurt/gräddfil. Du kommer bli bra efter några timmar. Sedan "luftar" du så mycket du kan. Sov utan trosor, gå runt i typ kjol/mjukisbyxor utan trosor hemma. Våra underliv mår bäst av icke tättsittande kläder.

• Anonym (.)

Gå och köp på apoteket själv? eller beställ via nätet.

• Anonym (Hjälp)

Börjar kännas lite bättre kan citron hjälps el måste jag ha annat

• Meriall

Citronvatten ska man dricka mot urinvägsinfektion :) Gör det inte ont är det ingen fara. Du kan sätta olivolja eller fil/yoghurt. Men bäst är att köpa ett svamppiller typ diflucan på apoteket (receptfritt). Du sväljer det och sedan går det över av sig självt.

• Anonym (.)
    Meriall skrev 2017-09-02 18:21:32 följande:

Citronvatten ska man dricka mot urinvägsinfektion :) Gör det inte ont är det ingen fara. Du kan sätta olivolja eller fil/yoghurt. Men bäst är att köpa ett svamppiller typ diflucan på apoteket (receptfritt). Du sväljer det och sedan går det över av sig självt.

Finns inte att köpa tabletter längre, det är receptbelagt nu men det finns ju salvor att köpa.
  • Meriall
    Anonym (.) skrev 2017-09-02 18:25:54 följande:

Finns inte att köpa tabletter längre, det är receptbelagt nu men det finns ju salvor att köpa.

Har det förändrats på ett halvår? Köpte nämligen för ett halvår sedan...

Det var receptbelagt innan vet jag men sedan tog de bort det. Har de lagt dit det igen...?
  • Meriall

Salvor ska man helst undvika, speciellt som ung och speciellt om man äter ppiller. Jag fick vestibulit av den kombinationen...

• Griseknoen35
    Meriall skrev 2017-09-02 22:25:14 följande:
    Har det förändrats på ett halvår? Köpte nämligen för ett halvår sedan...

Det var receptbelagt innan vet jag men sedan tog de bort det. Har de lagt dit det igen...?
    Fr.o.m. Första juni är den receptbelagd igen.
  • Glinda från Oz

Nej, citron blir inte baskiskt i kroppen, det påverkar inte pH:t överhuvudtaget. Medicin mot svamp finns receptfritt på Apoteket?

Svar på tråden Citron i underlivet svamp?