• M82

    Någon som lyckats med insemination med Gonal F?

    Jag fick Pergotime när vi försökte få dottern. Hade oxå egen ÄL varje månad, men vår klinik ville ge mig hormoner för att öka chanserna. Lyckades på 4:e försöket. Vet känslan, hopplöshet och man tror aldrig att det kommer funka. Men det kan det alltså göra så ge inte upp! Fick oxå Ovitrelle för att ägglossa samt Lutinus som jag skulle ta i några veckor för att ägget skulle stanna kvar, det är extra progestrogen man tar som slidtablett. 


    Nu när vi har börjat tänka på syskon så har vår klinik pratat med mig om att jag oxå ska få Gonal-F. Är väl inte superförtjust i tanken att behöva ta injektioner flera dagar i sträck, men vad gör man inte. Vi valde att gå privat hela vägen då det var så långa väntetider i Sthlms läns landsting. När vi kom fram i kön och skulle få påbörja insemination så var det dax för att föda ungefär. Vi valde att gå privat hela vägen och kommer göra det när vi påbörjar syskonförsök oxå, så vi gör våra försök i Danmark med öppen donator p.g.a. manlig faktor. Det är omständigt att åka, pyssligt med jobbet och tar på en psykiskt. Inte heller jättebilligt, men pengarna är det sista vi tänker på just nu. Det är så värt det för att slippa massa extra krångel i Sverige med lämplighetsutredningar och långa väntetider. Önskar er alla lycka till som försöker Hjärta

Svar på tråden Någon som lyckats med insemination med Gonal F?