kulop skrev 2017-09-14 10:46:02 följande:
Självklart när man påkallar uppmärksamhet använder man mamma/pappa/namn osv... men inte mitt i samtalet i ALLA meningar när det bara är de två som pratar. Här ett exempel. dottern: - Pappa, i skolan idag fick vi äckligt ris igen.
Pappan svarar jaha så trist, dottern: - pappa, jag tog en extra knäcke så jag blev mätt ändå.
Pappan svarar så bra...dottern: -pappa, sen på rasten.......
Förstår någon nu?
Det är bara de två som pratar....
Det är pappan som borde lära sig att kommunicera. Såhär till exempel:
dottern: - Pappa, i skolan idag fick vi äckligt ris igen.
pappan: jaha, så trist, fanns det nåt annat du kunde äta då?
dottern: ja, jag tog en extra knäcke så jag blev mätt ändå.
pappan: så bra, då fick du in dig nånting i alla fall. Är riset alltid sådär äckligt? dottern: ja, det är det. Och du, sen på rasten.......
pappan: jaha, men det låter ju jättekul, det brukade vi också göra i skolan!
Detta är allvarligt, du bör genast anmäla till de sociala myndigheterna och kalla in BUP.
Enligt många undersökningar är detta ett beteende som direkt leder till amfetaminmissbruk och prostitution.
Man ser också att flickor som hela tiden missbrukar det svenska språket genom att säga "Mor" istället för "Mamma" börjar med cannabis och har svårt för att stanna i relationer.
Barn som använder sina föräldrars namn istället för "Mamma" eller "Pappa" blir alkoholister och börja lyssna på koreansk naturmusik.
Frågan är om det inte är så allvarligt att du måste ta dig till psykakuten direkt!