• RaggaCookie

Vi som är 35 eller över,planerar barn.

Hej, jag är 35 år men närmar mig 36.

Har redan 3 barn och har nu träffat en ny man som också vill ha ett barn till.

Är så nervös för man är inte jätteung längre samt blir verkligen att börja om då mitt sista barn var 2010.

Får se om det är lätt att bli gravid nu som då???? tog mitt sista p.piller igår och nu får vi se hur det blir med allt

Hur många är vi som är +35? Förstå eller flerbarnsföräldergör inget men kul att hänga ihop med några och se hur allt går,stöttning och peppning?

• Svar på tråden Vi som är 35 eller över,planerar barn.
  • Hellan
    vickanj82 skrev 2017-10-18 08:56:27 följande:

Och detta fick jag idag. Mannen ville inte tro på mig förens jag tog ett digitalt ;)

Grattis till plusset!
  • Anotherone

Grattis till plusset!!

Jag och min man planerar inte fler barn. Men jag vill bara säga lycka till!

Det verkar vara fler här som får barn med några års mellanrum, För oss blev det drygt 11 år emellan och jag fyllde 36 förra året när vi blev gravida. Så visst går det

• molltroll0609
    Anotherone skrev 2017-10-20 17:35:24 följande:

Grattis till plusset!!

Jag och min man planerar inte fler barn. Men jag vill bara säga lycka till!

Det verkar vara fler här som får barn med några års mellanrum, För oss blev det drygt 11 år emellan och jag fyllde 36 förra året när vi blev gravida. Så visst går det

Härligt att höra!!
  • tossaliten

Är 38 år och har barn sedan tidigare. Yngsta nästan 10 år... har träffat en ny man som inte har några barn sedan tidigare. Känns nervöst och svårare än förut. Sist så hade jag jättelätt att bli gravid. Nu är det tredje månaden vi försöker, men första vi verkligen försöker tajma... tror det kommer bli mkt svårare denna gång :( Hänger gärna på här! :D 

• mammsen79

Jag är 37 år blir 38 i år och lever med min sambo som är 40 år och har inga barn men jag har två tjejer som är 11 och 15 år så nu är önskan om ett gemensamt barn enorm då vi förlorade ett i v,14 då jag blev plötslig väldigt sjuk. Vi har försökt i två månader nu så använder ägglossningsstickor o upptäckte att förra månaden hade jag ingen ägglossning men jag har regelbunden mens. Så nu håller vi tummarna denna månad. Någon annan som använder ägglossningsstickor?

• molltroll0609
    mammsen79 skrev 2017-10-21 06:22:21 följande:

Jag är 37 år blir 38 i år och lever med min sambo som är 40 år och har inga barn men jag har två tjejer som är 11 och 15 år så nu är önskan om ett gemensamt barn enorm då vi förlorade ett i v,14 då jag blev plötslig väldigt sjuk. Vi har försökt i två månader nu så använder ägglossningsstickor o upptäckte att förra månaden hade jag ingen ägglossning men jag har regelbunden mens. Så nu håller vi tummarna denna månad. Någon annan som använder ägglossningsstickor?

Jag använder vanliga älstickor.
  • Masken80

Jag är 37 år, men lär hinna fylla 38 år innan vi förhoppningsvis får en till... tog ut min hormonspiral i mitten av aug och fick vad jag trodde var en mens i mitten av sept men plussade tydligt redan den 6 okt och började dagen därefter blöda sen inget mer än ökande gravidsymtom som dessvärre övergick i missfall fre den 13 okt då det visade sig att jag redan var i v 6+2. Jag har två barn (-05 o -09) från ett tidigare äktenskap sen ytterligare ett tillsammans med min nuvarande man som inte har några sedan tidigare så vi har efter mycket om och men bestämt oss för att satsa på en till gemensam:) Jag verkar fortfarande ha lätt för att bli gravid men hade gärna varit utan erfarenheten av ett missfall:( Nu ligger vi dock lågt ett par veckor så kroppen får landa!

• MammaMia1012

Hej,

Hoppar in här om det är ok!?

Grattis till er som plussat! ???????????????? Gör det så kul för oss andra att hoppas och längta ????

Jag är 36 (snart 37) och mannen 39 vi har två barn sedan tidigare som är 7 och 5år. Vi har nog alltid tänkte att vi ska ha en trea men tiden har bara sprungit iväg....

Men nu hoppas vi ???? Jag tar ut min spiral på torsdag sen får vi se!

Så skoj att få följa andra också, få och ge stöd och pepp!

• MammaMia1012
    MammaMia1012 skrev 2017-10-24 13:18:18 följande:

Hej,

Hoppar in här om det är ok!?

Grattis till er som plussat! ???????????????? Gör det så kul för oss andra att hoppas och längta ????

Jag är 36 (snart 37) och mannen 39 vi har två barn sedan tidigare som är 7 och 5år. Vi har nog alltid tänkte att vi ska ha en trea men tiden har bara sprungit iväg....

Men nu hoppas vi ???? Jag tar ut min spiral på torsdag sen får vi se!

Så skoj att få följa andra också, få och ge stöd och pepp!

Ska ju inte vara massa ?? Har ju gjort glada gubbar och hjärtan hahahaha.. så tokigt!
  • 3hjärtan

Jag är 37. Önskar en liten sladdis men lättare sagr än gjort. Försökt sen sommaren -16 och varit gravid 3 ggr så hoppet börjar försvinna nu att det ska gå vägen.

Svar på tråden Vi som är 35 eller över,planerar barn.