• RaggaCookie

Vi som är 35 eller över,planerar barn.

Hej, jag är 35 år men närmar mig 36.

Har redan 3 barn och har nu träffat en ny man som också vill ha ett barn till.

Är så nervös för man är inte jätteung längre samt blir verkligen att börja om då mitt sista barn var 2010.

Får se om det är lätt att bli gravid nu som då???? tog mitt sista p.piller igår och nu får vi se hur det blir med allt

Hur många är vi som är +35? Förstå eller flerbarnsföräldergör inget men kul att hänga ihop med några och se hur allt går,stöttning och peppning?

• Svar på tråden Vi som är 35 eller över,planerar barn.
  • molltroll0609
    fyrapunktnoll skrev 2017-11-06 19:05:53 följande:

Jag är i samma sits som du TS. Jag är 37 år och har 3 st barn. Har träffat en ny man som inte har några egna barn men vill väldigt gärna ha. Vi är inne på försök nr 2 nu. Bim på söndag eller måndag.

Uppdatera gärna hur det gick, håller tummarna!!

Min kropp beter sig helt annorlunda än den gjort förut i livet. Min yngsta är 8 år och ätit p-piller sedan dess. Haft 28dagars cykler förut. Nu när jag slutade med piller har jag noll koll. När ÄL väl kom igång visade det sig att jag hade lutealfas på 12 dagar (dagar mellan ÄL och mens). Idag är det 8 dagar sedan mensen kom och ÄL är redan på ingång igen. Inte här riktigt än men testerna börjar ge mer utslag. Knas.
  • mammsen79
    molltroll0609 skrev 2017-11-10 09:43:25 följande:

Jag använder det, och får utslag. Har du testat flera cykler och med olika tester? Tänkte om det kan vara nåt med testet som blivit tokigt.....men du har ju koll såklart. Hoppas det går vägen snart för er!!!!!

Hej får ju köps nya test varje månad och testet jag har visar östrogen och Lh ökning och östrogen ökning hade jag förra månaden men ingen Lh ökning så det är så uppenbart varför inte jag blivit gravid.
  • Anotherone
    northernstar6 skrev 2017-11-06 21:10:20 följande:

Jag är 37 år med en 6-årig dotter sen innan, min nya kille är 35 år och har inga barn sen innan så vi vill gärna ha ett gemensamt barn, har ägglossning i dagarna och vi har legat i sen i onsdags så hoppas på att nån fastnar

Nån här som blivit gravid i min ålder på en gång?

Jag och min man lyckades på första försöket förra året, då var jag nyss fyllda 36. Vi har en gemensam son på 11 år sen innan. Så visst kan det gå.

Hoppas att nu prickat rätt
  • Skogstjärn

Hej jag är 35 och vi planerar för tredje barnet första är fött 2007 och den yngsta är född 2010 och nu längtar vi efter nummer tre jag hade ägglossning i måndags så nu håller vi tummarna.

• Fliselisan

Hej,

Jag är 35+ men under 40, senaste barnet född -09.

Blev gravid på 3e försöket, trots PCO ovh endometrios.

Menar inte att på något sätt skryta utan för att inge hopp :)

Är i v.25 nu.

Lycka till alla som längtar!

• tossaliten

Jaha nu kör vi pånytt denna månad...känns som om det aldrig kommer bli nåt barn :( men man får väl försöka ett tag till. Denna månad ska vi gå in för det lite mer och hoppas det funkar!!

• molltroll0609
    Fliselisan skrev 2017-11-11 22:19:40 följande:

Hej,

Jag är 35+ men under 40, senaste barnet född -09.

Blev gravid på 3e försöket, trots PCO ovh endometrios.

Menar inte att på något sätt skryta utan för att inge hopp :)

Är i v.25 nu.

Lycka till alla som längtar!

Så härligt att höra, tack för pepp!!! Lycka till med liten sen
  • northernstar6

Ja vi får se nu då, vi prickade in ägglossningen och körde hårt då :)

Har molvärk och känner mig som sjuk i kroppen, typ trött och ledvärk som att jag har feber men har inte det och mår illa till och från.

Ska göra ett gravtest i morgon, 7 dagar innan bim, säkert för tidigt men jag har många test att avverka under veckan, hoppas att vi lyckas lika bra som er anotherone.

• Masken80

spännande å höra hur det har gått northernstar6?

Här trodde man att mensen kom igång igår fyra veckor efter missfall men det kom bara blod vid ett toabesök sen inget mer än molvärk i ett dygn... började köra oskyddat förra helgen då vi inte orkar vänta längre men om det har lyckats på första igen känns det inte direkt bra med blod redan (igen):(

Jag har fortfarande hcg kvar så ägglossningstest o/el gravidtest visar ju positivt hela tiden!

• northernstar6

Jag gjorde ett grav test i går som var negativt, förstod nästan att det skulle vara det men kunde intw hålla mig ;).

Nåväl bim-6 i dag så ska hålla mig med att testa till fredag, då är det bim-2 men har läst att många inte plussat förrän samma dag man ska (eller inte) ha mens och även har en del fått vänta tills några dagar efter bim, nån som har först fått - sen någon dag efter +?

Svar på tråden Vi som är 35 eller över,planerar barn.