Inlägg från: Anonym (M.D.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M.D.)

Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.

@klyban

Jag har läst källorna och kan konstatera att det du påstår är just trams. Det förklarar varför du inte hittar något som du kan belägga dina påståenden med. Vi är uppe i 30 sidor nu men inte ett inlägg av relevans från dig.

• Anonym (M.D.)

"'The highest five-year divorce rates of all are associated with marrying in the 2000s and having 10 or more premarital sex partners: 33 percent,' he wrote in the report."

www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/amp/Experts-reveal-sexual-partners-ve-determine-likely-DIVORCE.htm

"Earlier research found that having multiple sex partners prior to marriage could lead to less happy marriages, and often increased the odds of divorce,"

www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/amp/Experts-reveal-sexual-partners-ve-determine-likely-DIVORCE.html[/quote]

• Anonym (M.D.)

@klyban

Ytterligare ett inlägg från din sida utan relevans. Det du påstår om forskningen är trams. Ditt ord är trams. Det r grundläggande källkritik

"'The highest five-year divorce rates of all are associated with marrying in the 2000s and having 10 or more premarital sex partners: 33 percent,' he wrote in the report."

www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/amp/Experts-reveal-sexual-partners-ve-determine-likely-DIVORCE.htm

"Earlier research found that having multiple sex partners prior to marriage could lead to less happy marriages, and often increased the odds of divorce,"

www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/amp/Experts-reveal-sexual-partners-ve-determine-likely-DIVORCE.html[/quote]

• Anonym (M.D.)

@klyban

Det citerade är källan.

• Anonym (M.D.)
    klyban skrev 2017-09-14 07:19:14 följande:

Nä, det är din källa som säger detta om du följer den.

Du försöker säga jag säger och påstår  saker, men det är din källa om man följer den som säger detta.

Om du klickar dig vidare är det inte min källa som säger det. Grundläggande källhantering att först det.

Det min källa säger är följande.

• Anonym (M.D.)
    klyban skrev 2017-09-14 07:19:14 följande:

Nä, det är din källa som säger detta om du följer den.

Du försöker säga jag säger och påstår  saker, men det är din källa om man följer den som säger detta.

Om du klickar dig vidare är det inte samma källa.

Dessutom kan du citera och källhänvisa så att det går att se vad du syftar på.
  • Anonym (M.D.)
    klyban skrev 2017-09-15 12:40:53 följande:

Så du försöker berätta för välden att en tidning som rapporterar om en studie, så ska man strunta i studien och inte klicka på det som genererat artikeln?

Hur går det ihop men källkritik, det du säger är att du struntar i källkritik.

Allt finns där, jag kan inte läsa åt dig, måste väl även du förstå?

Du struntar i allt. Du har uppenbarligen varken läst studien eller artikeln.
  • Anonym (M.D.)
    klyban skrev 2017-09-15 13:21:24 följande:

Hade du valt att inte posta tidningsartikeln, och bara studien i sig.

Det är föga överraskande att du anser att den enda fakta som postats i tråden inte borde ha postats. Så svårt det blir för vissa när man ska förhålla sig till fakta.

Du påstår sa mycket men har på 30 sidor inte lyckats belägga någonting. Att du anser om en källa är irrelevant. Vad du påstår om det ena eller andra är irrelevant. Belägg det du har att säga eller var tyst.
  • Anonym (M.D.)
    LFF skrev 2017-09-15 16:38:55 följande:

Men då kan vi ju blanda in männen i diskussionen också: Att snygga killar oftare är "players" och mindre benägna att vara trogna. (och för den delen, hur man går vidare och de facto läser texten till den studie det hänvisas till).

www.emmafrans.se/relationer/snygga-killar-players/

Och abstraktet från själva studien (www.ehbonline.org/article/S1090-5138(14)00034-8/abstract)

Physical strength and physical attractiveness are both hypothesized as indicators of overall phenotypic condition in humans. Strategic Pluralism Theory (Gangestad & Simpson, 2000) predicts that men?s orientation toward uncommitted mating is facultatively calibrated (i.e. contingently adjusted over ontogeny) in response to condition-dependent physical features, such as strength and attractiveness. Herein, we suggest that previous research bearing on this hypothesis has been limited because (a) researchers have often neglected to distinguish between mating orientations and past sexual behavior and (b) sample sizes have not always been large enough to reliably detect correlations of moderate magnitude. To address these issues and extend previous findings, we present aggregated data from three independent samples of young adults that permit us to examine multiple measures of physical strength and attractiveness in relation to uncommitted mating orientation, committed mating orientation, and past sexual behavior. As predicted, meta-analyses across samples demonstrated that strength and attractiveness were positively correlated with men?s (but not women?s) uncommitted mating orientation (but not committed mating orientation). In addition, strength (in men only) and attractiveness (in both sexes) positively predicted participants? number of past sex partners. Moreover, path analyses demonstrated that the association of men?s physical features with their number of sex partners was mediated via uncommitted mating orientation. These results (a) provide the most extensive support to date for the hypothesis that men?s uncommitted mating orientation is calibrated to condition-dependent features and (b) clarify the sex-specific functional links among physical features, mating orientations and sexual behavior.

Bra inlägg. Intressant läsning. Bekräftar det jag trodde tidigare på det området.

Ja, givetvis kan man blanda in männen. Ju mer kunskap desto bättre.
  • Anonym (M.D.)
    klyban skrev 2017-09-15 16:53:27 följande:

Den faktiska källan finns inte i artikeln, utan det har man kört cherrypicking.

Vill du ha källan så får du klicka dig vidare, så enkelt är det.

Jag påstår inget, det är du som gör genom inte klara av källhantering och förstå vad som är källa och vad som är tidning.

Allt som du behöver har du gett mig, så varför ska jag posta länken igen?

Men för diskussionens skull, så får du väl den en gång till, d det verkar som du glömt din källa.

www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/amp/Experts-reveal-sexual-partners-ve-determine-likely-DIVORCE.html

Ytterligare ett inlägg från din sida utan substans. Din källa belägger inte det du påstår.
  • Anonym (M.D.)
    klyban skrev 2017-09-15 17:13:22 följande:

Jag tillför ingen substans, det är du som gjort, jag bara berättar vad det du gett säger.

Och allt finns där.

Och du pratar om källhantering, mycket makabert och tokigt påstående.

Då nått sånt existerar inte ifrån dig.

Kommer från personen anser att det han säger per automatik är rätt. Jag är glad över dina tankar om mig då du har obefintlig kunskap om källkritik.
  • Anonym (M.D.)
    klyban skrev 2017-09-15 17:14:39 följande:

Kan?

Man är två i ett giftermål, så enda chansen sådan här forskning kan bli legitim, är att bägge är med i undersökningen.

Och det saknas massa superviktiga parametrar också, men det ser du sen när du läser vidare om din artikel.

Det går självklart inte att täcka alla faktorer i en studie. Det är en omöjlighet. Så med ditt tankesätt finns det ingen legitim forskning.

Forskning är som ett pussel med ett oändligt antal bitar där du lägger en bit i taget. Du kan inte bli färdig utan du kan alltid få mer kunskap i ämnet. Det betyder dock inte att man som du ska negligera den kunskap och forskning som faktiskt finns.
  • Anonym (M.D.)
    klyban skrev 2017-09-15 19:23:45 följande:

Om du ska påstå nått sånt, så får du nog förklara hur mannen är inte intressant för sådan här forskning.

Och stödja detta.

Jag har inget intresse att förklara något för dig. Jag väntar fortfarande på att du ska belägga ett inlägg. Nej, det är inte belägg att skriva som anonym i vartannat inlägg och upprepa floskler. Att du ens gör så visar att du har absolut ingenting av substans att komma med.
  • Anonym (M.D.)

• Anonym (M.D.)
    klyban skrev 2017-09-15 19:50:42 följande:

Jag behöver inte belägga nått

Jag har förstått att du anser det. Det är det ju bara andra som ska göra.
  • Anonym (M.D.)

• Anonym (M.D.)
    Canadasvensk skrev 2017-09-15 20:43:11 följande:

..."It?s not the fact that they have more sexual partners that leads them to be less happy, it?s the fact that they don?t really like commitment. I would be very surprised if having multiple sexual partners before marriage, independent of any other factor, has a direct causal influence."

In other words, correlation should never be confused with causation.

"Could it be that multiple premarital partners impacts marital happiness? Maybe. But it could also be that people who have more partners have different personalities or different attitudes toward marriage or relationships."

Ja, det är intressant och bekräftar att man bör välja bort individer med ett promiskuöst leverne.
Svar på tråden Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.