Äggdonation 2017
Ego: Slemhinnan var idag 16mm och donatorn hade igår 8+6 folliklar så nytt Vul för henne imorgon och preliminärt ÄP på tisdag :)
Ego: Slemhinnan var idag 16mm och donatorn hade igår 8+6 folliklar så nytt Vul för henne imorgon och preliminärt ÄP på tisdag :)
Ni som gjort ÄD i Umeå, har de diskuterat att sätta in fler än ett ägg? Verkar som de bara återför 3-dagars embryon, eller? Något annat jag bör ta upp inför ET på fredag, typ om de erbjuder embryo-glue eller akupunktur vid insättning? Har ni annars nåt tips på akupunktör i Umeå?
Av våra 19st befruktade ägg såg 16st fina vid ET, och vi fick tillbaks 2st. 4 dagar senare gick det att frysa 4st blastocyster. Tycker att det känns lite, att 10st gick bort när samtliga ägg befruktades och alla såg fina ut dag 2. Borde inte fler ha klarat sig fram till frysen då? Vad har ni för erfarenheter? Vi har aldrig fått till frysen tidigare, men då har det också sett sämre ut redan från början.
Hej på er.
Jag är ny här och uppskattar verkligen den här sidan och alla informativa trådar!
Jag och min sambo har ett mf, en skrapning med sammanväxlingar och två hystroskopier som följd (varav den ena där de lyckades perforera min livmoder), två misslyckade IVF, och har nu, efter många om och men, gjort äggdonation i Gdynia, Polen. Jag är på ruvardag 7 nu och försöker hålla mig ifrån att testa mig.. :/
Vi har haft otur längs hela vägen känns det som så hoppet är ju inte jättestort, men det finns där. Jag har haft svårt att bygga slemhinna och lyckades till slut komma upp i 8,1 mm, vilket läkaren inte var helt nöjd med.
Min sambo som tidigare fått höra att han hade superbra spermier, fick reda på att "något" värde (väldigt oklart vilket) inte var så bra, men precis på gränsen ok.
Av 12 ägg, överlevde bara 4 upptining, 3 blev befruktade men bara ett blev en blastocyst som dom nu satt in.. puh!
Så nu väntar vi. Jag har konstant molvärk, men inga andra symptom så det kan ju lika gärna vara lutinuset.
Jag har under hela den här processen varit rätt förundrad över hur lite info det finns om ÄD och hur förfärligt lite råd och stöd man får under processen, framförallt när man måste vända sig utomlands. Den här sidan har varit mitt stora stöd och informationskälla.
Så om jag kan återgälda tjänsten genom att hjälpa till med några frågor, Hojta!
I övrigt är det fantastiskt skönt att se att det finns andra som går igenom samma sak och har samma tankar!
Jag fick mitt den 2/12, jag är bara lite dålig på att räkna tror jag.. Var ni också i Gdynia? Jag skulle gärna få lite fler erfarenheter därifrån!
Jag fick ingen officiell testdag, det stod bara allmänt på ett papper att man normalt skulle testa på dag 12. Jag lär knappast kunna vänta, om jag känner mig själv rätt. Jag ska försöka stå ut till på måndag iaf.. Jag tänker att jag inte ens planerar in nåt blodprov förrän jag sett den där stickan..
Jag jag hoppas verkligen att det funkar för oss båda! Hur längre ha ni försökt?
Nu blandar jag mig i här, Carlanderska?
De kollar väl bara antalet? De gjorde dom bara på min sambo vad jag vet i alla fall.
Finns väl nån klinik i Skåne som kollar mer, kanske nån vet här i tråden vad den heter?
Helt blankt på Stickan idag också, vilket får mig att vara mindre hoppfull inför blodprovet. Vet ju att det krävs mkt högre nivåer för att få utslag på urin, men ändå. Ett litet spökstreck borde jag väl ha sett!? Nu kommer väntan på provsvaret, som säkerligen dröjer tills imorrn, vara sjukt lång. Är jag inte gravid nu så vet jag inte vad jag gör, inser att jag ändå nån stans utgått ifrån att det ska funka. Fan!
Så galet trist!! Lider med dig - har du inga symptom? Varm kraaam
Håller alla tummar!!! Vilken ruvardag är du på? Och visst fick ni till frysen?
Hoppas hoppas hoppas!
Förstår känslan.. men hur som helst så har ni fina ägg i frysen så även om inte detta funkar så har ni väldigt god chans att vara gravida inom snar framtid! Visst gjorde ni i Umeå och satte in 2 st tredagars? Inte lätt att hålla reda på alla:) Men inte deppa ihop nu!!!
Kram