Äggdonation 2017
Hej på er
Nu var det slut för denna gång! Fått missfall precis:(
Så fruktansvärt. Hade hcg på över 15000 (v5+4)häromdagen och allt såg fint ut. Nu är det borta.
Hur ska man orka...
lycka till ni som ruvar!
Hej på er
Nu var det slut för denna gång! Fått missfall precis:(
Så fruktansvärt. Hade hcg på över 15000 (v5+4)häromdagen och allt såg fint ut. Nu är det borta.
Hur ska man orka...
lycka till ni som ruvar!
Hur gör ni? Har lyckats eller är i processen med ÄD nu?
ÄNTLIGEN!!! Imorse fick jag ett strålande blått plus! Hoppas nu bara att det lilla livet vill stanna!
Jag testade idag på ruvardag 8. Helt blankt test. Känner mig så ledsen även fast jag vet att det kanske är i tidigaste laget. Jag har alltid plussat sent. Som allra tidigast på ägglossning + 12 när jag blivit gravid på naturlig väg eller vad man säger.
Känns bara så väldigt tomt. Tänker att jag testar på fredag igen, ruvardag 11 då borde jag få ett resultat att lita på va?
Känslan jag har är att det är kört. Det bara känns så. Har ju varit gravid tidigare och liksom vetat innan jag testat att det ska bli plus.
Känns så ledsamt för jag trodde verkligen på det här. Men jag ska testa på fredag igen.
Just hemkommen från IVF-kliniken - avbrutet försök pga för få blåsor. Så ledsen för tillfället. Detta var vårt andra försök, men jag åldern emot mig (fyllde nyss 41) och vi har även manlig faktor.Läkaren sa att man i min ålder har bäst chans att lyckas på första försöket då brukar man få ut flest antal ägg, sedan blir äggstockarna trötta och reserven minskar.Jag har sedan tidigare tittat lite på äd och har även varit i kontakt med Vitanova i Köpenhamn för prisuppgifter och väntetid.Läkaren föreslog embryodonation - men det är jag inte helt säker på att sambon är så sugen på.Han är även tveksam till äggdonation pga att han inte tycker att det skulle vara vårt barn.Hur har era män reagerat? Och är det någon som även har manlig faktor av er?
Ska ha testet i åtanke, är det nåt jag kan tänka mig göra så är det det.
Med Invimed, ja, vet inte får se hur allt utvecklar sig där...
Vad har hänt med Invimed? Lurar de folk?
Det här med hgc... Nån som vet?
Jag tog blodprov igår. 11 dagar efter befruktning (7/4)och rd 8. (Transfer 10/4) Jag fick svar idag och mitt hgc ligger på exakt 5. Varken mer eller mindre. Svaret från läkaren var i princip "kanske".
Förra gången jag tog (var ej gravid) låg jag på 2.
Så. Hur ska jag tolka det här? Hur högt kan man ligga utan att vara gravid? Finns det något som kan påverka värdena? Hur snabbt bör nivåerna stiga de närmsta dagarna, OM jag mot förmodan skulle vara gravid?
En dum fråga kanske.. Men kan man ha för högt progesteron? Eller kan man bara öka dosen riskfritt oavsett? :/
Tyvärr har mitt hcg minskat till 38, så vi misslyckades tyvärr den här gången också. :(
Jag tror inte att jag har så många kloka ord att komma med, men så här tänker jag.
Om man bortser ifrån sorgen över att vi faktiskt nu kommer vara barnlösa resten av livet, är det någonstans också lite skönt att det är över. Nu vet vi. Vi kan slippa undra och hoppas, slängas mellan hopp och förtvivlan, och istället börja lägga våra pengar, tid och energi på varandra och det vi vill göra. Jag har klarat mig utan barn i 41 år, så jag kommer göra det framöver också, även och det inte var vad jag ville. Men jag har så mycket annat att glädjas över. En härlig sambo, en fantastisk hund och en familj som jag älskar. Livet tar nya vägar, och jag får anpassa mig efter det. Det kommer att bli bra.
Jag kommer försvinna härifrån, det är ett steg i att lägga det här bakom mig.
Jag har en massa mediciner kvar, Estrofem (progynon) Duphaston (progesteron) accard, Metypred och lutinus/luteina. Om någon i Stockholm vill spara in lite pengar och ta över medicinerna, är det bara att höra av sig!
Kram på er alla och tack för all stöttning med kunskap och varma ord!
Åhhh tusen tack för det fina svaret! Vart fick ni hjälp? Något du kan rekommendera?
Usch jag börjar bli så less...6 dagars för tidigt gravtest visade neg just. Jag är sååå ledsen! Tack alla ni som ger så bra och utförliga svar!
Ruvdag 11 (ska testa dag 14), digitalt test nu idag också negativt! Har testat för hundratals kronor bara denna gång! Flera test flera gånger om dagen. Det gäller att fatta att det är negativit. Jag måste inse att "det" är gone, nada, niet, fucking nothing there! Dessutom har den grymma mensvärken satt igång men fortfarande inget rött. Testerna har inte ens litet svagt indikerat det utan det är fett 0 gravid! ...
Har genomgått en äggdonsyrionsbehandling och satte in ett embryo i veckan. Är på min ruvdag 6 och undrar hur man ska känna sig vid det här laget om det gick vägen?
Har haft ont i magen till och från samt i ryggen och brösten. Hugger till ibland i magen.
Sover dåligt. Humörsvängningar, började gråta från ingenstans idag.
Men känner inget illamående.
Tar lutinus så kan bara vara biverkningar efter dem??
Åh hoppas verkligen det, blir lite orolig då andra känt sig illamående vilket jag inte varit.
Hej! Vi har fått en liten kille via äggdonation för bara några veckor sedan. Jag gick in i lycklig bebisbubbla direkt och älskar denna lille hur mycket som helst. Dock hade vi en sköterska som klantade sig rejält. Hon hade inte läst vår journal eller hans journal och började prata gener med längd osv.....sedan kallade hon även donatorn för mamma. Jag blev jätte ledsen och kan nu inte sluta gråta och tankar började snurra. Tänk om vår lille pojk ser det så i framtiden med...helt plötsligt blev det jobbiga känslor som bubblade upp. Jag började tänka på att spelar dna någon roll, varför är jag ledsen över det när jag kämpat för att komma hit och få honom i famnen i flera år. Någon som har fått barn via äggdonation som berättat för sitt barn eller som fått varn som vill dela tankar? Hur ser ni på vad omgivningen tycker eller har ni inte berättat? Skulle verkligen behöva prata med någon i samma situation och dela tankar.