• Zwillinge86

Äggdonation 2017

Asil76 skrev 2017-12-11 22:05:29 följande:

Fyfan vad trist! Jag hoppas ditt blodprov visar annat! Jag tror tyvärr inte att det blivit nåt för min del heller tyvärr. Jag har testdag ons, men känner på mig att det inte funkat. :( jag har haft molvärk och pyttelite känningar i brösten men det känns som vanliga biverkningar. Jag försöker att inte ta ut nåt i förskott, men vi har haft så himla mycket otur i det här, så jag har knappt nåt hopp! Så himla jobbigt att behöva börja om ifrån början igen.. Suck. Jag håller tummarna för dig.

Tänker på dig också. Hoppet är ju det sista som överger en, men ibland bara känns det helt kört. Går det inte för oss nu får vi försöka ladda om ihop <3
  • Zwillinge86

<1IE blev provsvaret så jag är inte gravid. Fan! Har fullt upp på jobbet och kommer nog inte kunna gå hem. Vill bara lägga mig ner och dö.

• Zwillinge86

Tack hörni, bara ni som kan förstå.

Nu blir det en känslomässigt lång väntan på att få göra nästa försök i och med julstängning och allt. När man hoppats så mycket på nåt så är ju varje dag av ytterligare vätan en dag för mkt. Men jag har mailat kliniken och hoppas att de accepterar det negativa resultatet som slutgiltigt. Vill inte fördröja mensen med att fortsätta medicinera fram till officiell testdag. Hoppas att de kan ge mig besked innan jul om när jag kan börja förbereda för FET så jag har nåt att förhålla mig till under ännu en högtid som extremt ogravid. Att det blir nytt år gör ju inte heller att ett syskon känns mindre långt bort direkt. Lycka till för er som plussat eller fortfarande har möjlighet att göra det detta år.

• Zwillinge86
    Asil76 skrev 2017-12-13 08:43:12 följande:

Jag har också fått neg på stickan. :( tänkte ta blodprov via werlabs, visst hade du gjort detsamma? Hur för man? Köper ett prov och går till närmsta tests tältet bara? Behöver man inte boka nån tid? Deras hemsida är inte helt fantastisk på att förklara hur det går till...

Jag beklagar verkligen! Önskar jag kunde säga nåt som gör det lättare, men jag är inte den mest positiva själv just nu. Det stämmer, du går in på alla tester och scrollar ner till hcg, lägg i varukorgen och använd rabattkod LCHF så blir det lite billigare. Tror du får välja provtagningsställe enligt lista/karta och Sen betalar du och får en bekräftelse på mail. Minns inte om remissen finns på provtagningsstället inom ett dygn eller om det är tidigare. De allra flesta av deras samarbetsställen har dropp-in, men dubbelkolla det ställe där du bor. Annars är det bara att gå dit och uppge ditt personnummer så hämtar de remissen elektroniskt. Sen kommer provsvaret i werlabs journal (du skapar ett inlogg) oftast inom ett dygn. Du får ett sms när svaret kommit. Ta hand om dig!
  • Zwillinge86

Nu har jag pratat med en embryolog på kliniken. Hon berättade att vårt resultat med 4/14 till frysen är bra/normalt. Hon menade att rent statistiskt så brukar man kunna räkna med att var 6:e fint 3-dagarsägg klarar kraven att frysas.

Fick sedan ett samtal från en sköterska som bekräftade att de liksom jag betraktar mitt blodprov som ett slutgiltigt negativt besked och därför kan sluta med samtliga mediciner. Så skönt att vi var överens. Nu hoppas jag mensen kommer snart så vi har nåt att utgå ifrån. Hon hade dessutom sett till att boka in ett telefonsamtal med läkaren (på hans lunch) så att jag skulle få prata nästa behandling innan jul, vilket jag är henne evigt tacksam för. Hon trodde dock tyvärr att de vill att det är en behandlingsfri cykel emellan.

• Zwillinge86
    UndrandeSökare skrev 2017-12-14 07:34:11 följande:

Låter bra att du fått telefontid med läkaren. Ok, de vill ha en behandlingsfri månad emellan. Ja, det kan ju vara klokt så att kroppen får vila sig lite från medicinerna. Du och jag och de andra här itråden får ta nya tag nästa år istället. Vi får hoppas 2018 blir ett bättre år !

<3
  • Zwillinge86
    bollan skrev 2017-12-14 15:51:21 följande:

Att man måste åka utomlands för att göra DNA fragmenteringstest på spermierna stämmer inte... det görs på RMC i Malmö!

Vi har gjort utökat spermatest i Malmö och de gjorde inte fragmentering.
  • Zwillinge86

Fick min mens idag, och dennkom med besked vill jag lova. Hade jag inte vetat att inget ägg fäst hade jag tolkat det som ett mkt tidigt missfall. Det verkligen forsar ur mig och smärtan, mer likt mina missfall än mens. Hur eller hur är jag glad att det har satt igång nu när det ändå tvunget är över.

Planen som jag och kliniken gjort upp är att jag börjar med Femanest på januarimensen (som borde komma den 10/1). Jag tänker också börja med fragmin och trombyl redan på cd1. I övrigt kan jag inte göra så mkt annorlunda, utan bara hoppas att äggen som finns kvar är riktiga vinnare. Någon som vet hur svårt det är att övertala en svensk klinik att sätta in 2st blastocyster?

• Zwillinge86
    lill111 skrev 2017-12-17 20:49:44 följande:

Huuuua mig..:( hur många dagar tog det efter du slutat med prog och proygnon?

Slutade på onsdagen och fick mensennpå lördagen.
  • Zwillinge86
    gilda skrev 2017-12-27 15:42:49 följande:

Har ställt den här frågan i ytterligare en tråd, men tror att jag kanske har möjlighet att få bättre svar här. Funderar på äggdonation, men tvekar ieftersom jag inte vill utnyttja någon annan på ett felaktigt sätt. Menar inte att äggdonation i sig är felaktigt, men när jag ställt frågan om hur man försäkrar sig om att det som donerar verkligen gör det frivilligt, är medveten om ev risker o s v till en klinik i Riga har jag fått väldigt undvikande svar, inklusive att sådant är det väl ingen som frågar om. Vad har ni andra för erfarenheter vad gäller hur äggdonatorer utreds på olika kliniker?

Tycker att frågan är högst relevant, men kan tyvärr bara uttala mig om svenska kliniker. Och i Sverige är ju en av anledningarna till att ersättningen till donatorn är låg just för att det inte ska vara ekonomisk vinning som är drivkraften till att donera. Då jag dessutom gjort närstående-donation så har jag lite inblick i vilka frågor som ställs till donatorn och min uppfattning är att de försöker göra sig en ganska djupgående bild av hur man resonerar kring donationen. Hur det är utomlands vet jag dock inte. Tänker att risken för mindre "frivillighet" ökar ju sämre ställt människorna i landet har det...men jag har verkligen inget underlag för den tanken.
Svar på tråden Äggdonation 2017