Äggdonation 2017
Ungefär 45 000 i grunden, sen tillkommer lite för medicin och vissa undersökningar. Nej dom sätter in 3-dagars.i alla fall på första försöket. Jag frågade inte ens om man kunde vänta tills 5-dagars..jag ska fråga dom.
Ungefär 45 000 i grunden, sen tillkommer lite för medicin och vissa undersökningar. Nej dom sätter in 3-dagars.i alla fall på första försöket. Jag frågade inte ens om man kunde vänta tills 5-dagars..jag ska fråga dom.
Hej igen! Jag har sett en del får pregnylstöd
En spruta innan fet och två strax efter...
Är det någon här som har erfarenhet av det eller sköljning med hcg i livmodern innan transfer?
Ja, det stämmer att det var Embryoadoption Solkattan gjorde dvs både donerade spermier och donerade ägg som var redan tillverkade och frysta som blastos.
Kolla gärna upp Gennet om ni är intresserade.
lill111-Jag visste inte att du hade letat efter Solkattans klinik, hade jag vetat att du letade hade du fått veta tidigare. Jag hade kontakt med henne under tiden hon försökte få barn. Så det var då hon berättade detta för mig. Hon tog samtidig immunsupport via Dr D. Han hade erbjudit henne donation hos honom men han var alltför dyr på det sa Solkattan till mig. Så därför valde de Gennet istället. De åkte tåg till Prag eftersom de hade med sig hennes förste son som har autism och inte kan flyga. Så det finns alternativa ressätt om ni vill resa till Tjeckien.
Är de bra på ava Riga ni som går där?
Vi fick ju stark rekommendation att göra picsi beh på mannens simmare eftersom han har så många omogna - och det är inte många kliniker som använder den metoden....
Några i Tjeckien har jag sett...
Ava Riga och ivf Riga erbjuder den beh med ...usch dessa svåra val, igen...
Någon här som har erfarenhet av Klinik Ivf zlin i Tjeckien- de erbjuder picsi som metod...??
När vi skulle välja klinik inför donation kollade jag bla på ivfRiga och AvaRiga. Men många verkade missnöjda med ivfRiga, medan många verkade nöjda med AvaRiga, plus att det var lätt att få kontakt med dem via chatt på deras hemsida så därför valde vi dem.
Ja, AvaRiga är bra och deras kordinator Veronika som jag har kontakt med är snabb och svarar på alla frågor.
Det är lätt att ta sig till Riga med båt och flyg.
Vi är tacksamma att de insisterade på sperm dna fragmentationstest så vi slapp slänga bort en massa pengar i onödan eftersom både dnafel och fragmentationsfel hittades och sen gjorde vi dubbeldonation.
Däremot kan de inget om immunproblem eller koagulationssjukdomar, men de kan ordna med mediciner samt hjälpa till med saker som tex il-dropp vid insättning om man vill.
[quote=78271336][quote-nick]UndrandeSökare skrev 2017-12-13 14:25:08 följande:[/quote-nick]lill111-Om ni väljer AvaRiga så kan jag absolut rekommendera att man använder PGS, det är kromosomanalys av embryona på dag 5. Sen sätter de in 1eller 2 embryon av de som klarar PGS på dag 6 och resten fryses som blastos.
Vi använde PGS eftersom jag ville vara säker på att endast embryon som var normala kromosommässigt sätts in. Plus att som en bonus kan man få veta könet på embryot/embryona som sätts in efter insättning. Om man vill veta alltså. Men enligt lag får man inte själv välja kön i Lettland utan läkaren sätter in de embryon som ser bäst ut just då.
För mig som fått många missfall pgr av onormala embryon är det skönt att veta att om jag skulle få fler missfall, så kan missfallen hädanefter inte bero på onormala embryon utan endast på mitt immunförsvar. Man rensar alltså bort en felfaktor.[/
Tack, tack - ja, det låter helt klokt - ju fler orsaker till misslyckande man kan solla bort desto bättre såklart
[quote=78271336][quote-nick]UndrandeSökare skrev 2017-12-13 14:25:08 följande:[/quote-nick]lill111-Om ni väljer AvaRiga så kan jag absolut rekommendera att man använder PGS, det är kromosomanalys av embryona på dag 5. Sen sätter de in 1eller 2 embryon av de som klarar PGS på dag 6 och resten fryses som blastos.
Vi använde PGS eftersom jag ville vara säker på att endast embryon som var normala kromosommässigt sätts in. Plus att som en bonus kan man få veta könet på embryot/embryona som sätts in efter insättning. Om man vill veta alltså. Men enligt lag får man inte själv välja kön i Lettland utan läkaren sätter in de embryon som ser bäst ut just då.
För mig som fått många missfall pgr av onormala embryon är det skönt att veta att om jag skulle få fler missfall, så kan missfallen hädanefter inte bero på onormala embryon utan endast på mitt immunförsvar. Man rensar alltså bort en felfaktor.[/
Tack, tack - ja, det låter helt klokt - ju fler orsaker till misslyckande man kan solla bort desto bättre såklart
Tror det berodde på att jag började med Trombyl ich Fragmin för sent. Ska börja tidigare nästa gång.