• lill111

Äggdonation 2017

Asil76 skrev 2017-12-20 15:49:30 följande:

Jo det kan man absolut om man har en gyn som ställer upp på det. Min erfarenhet är att det är väldigt få som gör det om man är under behandling utomlands och inte innefattas av landstingets behandlingar. Jag ringde runt som en galning, och hade jättesvårt att få tid inom de närmaste veckorna.

Ok, så trist jag har en gyn som hjälper mig med vul och mediciner ....
  • lill111
    smurfen 11 skrev 2017-12-23 18:43:46 följande:

Ser att du fått en del svar, ja...tänk vad mycket man lagt ut...Vi har fått portionera ut allt över en tid.

Vi tog alla prover hemma, sen hade vi missat några som togs på plats. Första gången var vi där över dagen. Andra ( insätt), blir nog 3-4 dagar. Dessutom över helgen å inte många arbetsdagar. rån flyget tar det 30 min med tåg eller taxi.

God Jul till alla:)

Tack smurfen;) kan man inte föra fet med blastocyst?

Har svårt att stanna 4-5 dagar ....

God Jul alla!!
  • lill111

Är det någon som vet hur många graderingar en bladtocyst har? Har de flesta kliniker samma graderingssystem? Tänker dr d använder ju AA bladtos som toppblastocyster....

Tänker om ava st Peter och polen har samma? Så man vet hur man ska förhålla sig till graderingen?

• lill111

Är det någon här som fått antibiotika vid transfer eller är det bara penny som ger det ?

• lill111
    Sjuttiosjuan skrev 2017-12-27 09:51:31 följande:

Tror dom har samma system på Ava Peter, vi fick iallafall den bästa graderingen av blasto som hette BLAA2 siffran antyder hur långt blaston kommit mot kläckning som jag förstod det:)

Tack snälla!
  • lill111
    UndrandeSökare skrev 2017-12-29 08:50:10 följande:

Har du gjort Serums mensblodtest?

Japp- oktober 2015...

Behandlades med AB jag och mannen

Testade positivt på alla tre
  • lill111
    Zwillinge86 skrev 2017-12-29 08:24:44 följande:

Jag har aldrig fått det. Har tandvärk nu och tänkte att då kan jag ju slå två flugor i en smäll och få testa lite antibiotika innan kommande FET, men bara för det blev det inget penicillin denna gång. Vet inte så mycket om det, mer än att jag läst i Aten-tråden att många på serum går på långa kurer.

Ja, det stämmer jag gjorde mensblodtestet och behandlades med AB jag och mannen... oktober 2015...,

Men jag tänker just vid et eller fet alltså inför transfer kanske man också borde äta AB ...??

Det är två olika saker tänker jag....

Det första behandla infektioner ureplasma och hidden C

Och fen andra inför transfer.... läst en del andra äd trådar då de får just AB innan transfer...

Kram, kram
  • lill111
    UndrandeSökare skrev 2017-12-29 09:50:03 följande:

Mitt bästa råd är att du mailar Serum och frågar vad de skulle föreslå att du ska ta för antibiotika inför fet/et i framtiden eftersom du testade positivt på alla 3 tidigare. De kanske kan skicka dig ett Eu-recept på den/de sorter de tycker du borde ta inför fet/et?

Japp, bokat en tid med penny via Skype - ska även skicka henne dvd skivan jag fick av dr d efter hyston som han gjorde .... vill ha hennes ögon på min slemhinna - ska bli mkt intressant att få hennes bedömning på hyston dr d gjorde förra året....
  • lill111

Om vi väljer invimed polen måste man aktivt välja donator? För oss räcker det med att välja ögonfärg, hårfärg, längd och akademisk bakgrund....

• lill111
    smurfen 11 skrev 2018-01-02 16:22:31 följande:

Hej där:)

vad menar du med aktivt?

Ni får tillgång till en donatorkatalog online, ni väljer ju utefter de kriterier just ni har. Om ni inte är intresserad av att ha samma blodgrupp tex så kan ni ju bortse från det. Hoppas du blev lite klokare:)

Tack :)!! Jag menar att vi vill helst inte välja utifrån en bild, det räcker med kriterier som samma blodgrupp, hårfärg, ögonfärg och längd....
  • lill111
    Zwillinge86 skrev 2018-01-02 16:47:41 följande:

Tolkar det som att hon undrar om inte kliniken kan välja donator utifrån de kriterierna, så att man aktivt slipper välja själv.

Precis:), tack!
  • lill111
    smurfen 11 skrev 2018-01-03 16:34:54 följande:

Ok, ja då går Polen helt fetbort, men ni kan säkert säga era kriterier till dom, så väljer de åt er, utan att ni har tillgång till katalogen.

Tack smurfen!!
  • lill111
    UndrandeSökare skrev 2018-01-04 14:20:52 följande:

Solkattan gjorde dubbeldonation och lyckades på 2a försöket i Prag, Tjeckien. Kliniken heter Gennet.

Har läst om andra tidigare i äldre trådar som gått på kliniker i Tjeckien också. Sök på Familjeliv så hittar du.

Hittar dock ingen som gått på ivf zlin?
  • lill111
    Kvinna72 skrev 2018-02-05 09:55:18 följande:

Hej, det var ett tag sedan jag skrev här och läste i tråden. Vi hade 4 blasto i frysen från vår donator och gjorde en behandling och insättning nu tidigare i januari (med insättning 19/1) som inte tog sig tyvärr...igen : ( jag fick mens i helgen och har precis mailat med kliniken. De säger att jag kan sätta igång med en ny behandling direkt. Hur ser det ut för Er, har ni satt igång med en ny behandling direkt i nästa cykel? Alltså i cykeln direkt efter? Inväntar en behandlingsplan här i dag men antar att det blir att börja med progynon nu direkt (har även testat estradot plåster). Tacksam för svar! Kram

Hoppas det funkar nu då! Vart går ni ?
  • lill111
    UndrandeSökare skrev 2018-03-01 10:40:03 följande:

Bell- Det finns kliniker i Tjeckien och Polen som har garanti att man får nya ägg från ny donator om man inte får minst 3 blastos.

Vi går hos AvaClinic och fick 8 blastos av 13 ägg.

Viktigt att informera om att ni kör dubbeldonation!
  • lill111
    UndrandeSökare skrev 2018-03-01 11:48:09 följande:

lill111- Även de som gör ÄD med mannens spermier kan få många blastos. Frazze tex fick 13 blastos !

Absolut - tycker bara det är viktigt att rätt info kommuniceras ut...:)
  • lill111

Hej! Vet någon vad bokstäverna och siffror står för gällande bladtocyster ? Typ AA 5 eller AB 2?

• lill111
    Sjuttiosjuan skrev 2018-04-24 08:28:53 följande:

På vår klinik var AA bäst och och AB näst bäst tror jag. Siffran står för hur långt den kommit i utvecklingen mot att kläckas:) Tror vi fick en AA2 när vi lycksdes! Men kanske olika på olika kliniker, vi gick på Ava st Petersburg.

Tack snälla du:))
Svar på tråden Äggdonation 2017