• lill111

Äggdonation 2017

Jag är bara jag skrev 2017-12-14 23:00:13 följande:

Vilken spruta menar du? Jag har tatt hundratals om inte tusen! Orgalutran. Diphereline, Fragmin bl.a och senaste 5 gångerna Prolutex (progesteron). Börjat med Progynon dag 2 eller som nu bara i det blå eftersom jag inte har mens längre.

Progynon,Trombyl, Folacin, Prednisolon från samma dag, äl-spruta 8 dagar innan ET/FET, Progesteron 4 dagar före insättning, äl-spruta samma dag som insättning, slutat med Progynon v.9 och progesteron v.12. Trombyl till v.36.

Är det pregnyl du tar då? Eller ovitrell? Varför ordinerar inte alla kliniker det innan FET?
  • lill111
    Jag är bara jag skrev 2017-12-15 17:26:43 följande:

Tatt både Ovitrelle och Pregnyl, oftast Pregnyl. Måste ta det för att få en "äl"-dag för att kunna planera insättning. Hur man gör utan vet inte jag.

Ok, tack jag skulle vilja ha det som stöd nästa gång inför fet...
  • lill111
    UndrandeSökare skrev 2017-12-17 20:01:41 följande:

Ja, efter jag gjode Serums mensblodtest sa de, att de brukar rekommendera kvinnor att ta antibiotika inför fet. Doxycycline 100mg 2gånger per dag. 1 tabl på morgonen och 1 tablett på kvällen.

Jag har inte hört om någon annan klinik förutom Serum som rekommenderar antibiotika inför fet/et.

Har du gjort Serums mensblodtest?

Om inte så kan det absolut vara värt att göra det.

Japp, gjorde det våren 2016, och både jag o mannen åt en hel månad...

Tror jag läste om ngn som fått en injektion på ivf Riga .?

Men kan varit fel...

Hur långt innan FET ska man starta Doxy?
  • lill111
    Zwillinge86 skrev 2017-12-16 15:17:34 följande:

Fick min mens idag, och dennkom med besked vill jag lova. Hade jag inte vetat att inget ägg fäst hade jag tolkat det som ett mkt tidigt missfall. Det verkligen forsar ur mig och smärtan, mer likt mina missfall än mens. Hur eller hur är jag glad att det har satt igång nu när det ändå tvunget är över.

Planen som jag och kliniken gjort upp är att jag börjar med Femanest på januarimensen (som borde komma den 10/1). Jag tänker också börja med fragmin och trombyl redan på cd1. I övrigt kan jag inte göra så mkt annorlunda, utan bara hoppas att äggen som finns kvar är riktiga vinnare. Någon som vet hur svårt det är att övertala en svensk klinik att sätta in 2st blastocyster?

Huuuua mig..:( hur många dagar tog det efter du slutat med prog och proygnon?
  • lill111
    Blomsterkvasten skrev 2017-12-18 18:48:39 följande:

Hej! Har försökt läsa in på allt i tråden men den är lång :)

Hoppas jag kan hoppa in!

Gjort 7 ivfer och två äggdonationer fertinova Helsingfors.

Aldrig gravidet..

minus på stickan sista gången nu i helgen.

Inga kvar i frysen så nu funderar vi på att byta till Riga.

Frågan är ivf Riga eller ava Riga?

Känns som att flest här inne är mest positiva till ava Riga?

Vi har valt ava Riga:))
  • lill111
    Blomsterkvasten skrev 2017-12-18 18:48:39 följande:

Hej! Har försökt läsa in på allt i tråden men den är lång :)

Hoppas jag kan hoppa in!

Gjort 7 ivfer och två äggdonationer fertinova Helsingfors.

Aldrig gravidet..

minus på stickan sista gången nu i helgen.

Inga kvar i frysen så nu funderar vi på att byta till Riga.

Frågan är ivf Riga eller ava Riga?

Känns som att flest här inne är mest positiva till ava Riga?

Ava st Petersburg lutar det åt just nu - efter lite mer efterforskning...:)
  • lill111
    smurfen 11 skrev 2017-12-20 10:33:45 följande:

Vi har valt Invimed i Polen, ca 45000 för 12 frysta ägg, som tinas och sen befruktas. Där får man se bilder på donatorn, och få info om ögonfärg, hårfärg, intressen mm.

Även varit i kontakt med Ava Riga, ocgh de verkar bra, men tänker också, det är så många som väljer dom, har de verkligen tid för alla, att man verkligen får den personliga hjälpen menar jag... 

Sötter de tillbaka 5 dagars/bladtocyster?
  • lill111
    smurfen 11 skrev 2017-12-20 11:14:09 följande:

Frågade läkaren om det när vi var där, jag sa jag helst vill ha det, och han höll med om att man då ser vilka som är starkast, och han skulle "tänka på det". Så normalt nej, bara tredagars. Tror helt enkelt de inte vill jeopardize de få ägg som klarar sig till dag tre. Det är ju lite gambling med frysta ägg som tinas, alltså inte befruktade frysta embryon det handlar om här.

Jag valde ju dom för jag vill inte nedreglera mig, även om jag också kommer behöva ta mediciner då de för tillbaka i naturlig men stimulerad cykel.

St Petersburg är så dyra, så tyvärr valde vi bort dom, även om de säkert är bra. Men funderar ni på Ryssland finns ju NGC där, dom är bra mycket billigare, och erbjuder många olika paket. De var trevliga när jag var i kontakt med dom.

Tack snälla du ja, vi har inte bestämt ännu, men priset är ju klart viktigt med... har lagt ut så galet mkt pengar redan under alla dessa 6 år....

Kan man få embryo gule där du går? Tar de alla prover vid första besöket?

Krävs det att jag måste stanna där gång nr två i flera dagar eller hur gör/gjorde ni?

Är det smidigt att ta sig till kliniken?

Tacksam för svar:)
  • lill111
    Asil76 skrev 2017-12-20 13:56:56 följande:

Hej! Dom använder det på 5-dagars har jag för mig men inte tredagars. För mig som misslyckades på första försöket, är tanken att dom sätter in femdagars om vi testar en gång till.

Det är lätt att ta sig till invimed, man tar pendeltåget dit om man inte bestämmer sig för att bo i gdynia, då kan man promenera. Mitt tips är att no i gdansk eller sopot det är trevligare än gdynia. Det tar ca en halvtimme m pendeltåget ifrån gdansk.

Vi var tvugna att stanna 10 dagar tot, eftersom min slemhinna tog så lång tid på sig. Och då var det skönt att bo i gdansk där det finns mer att göra.

Tack för info! Vi har ju ingen möjlighet att stanna- kan man inte kolla slemhinnan hemma hos sin gyn inna transfer?
Svar på tråden Äggdonation 2017