• Zwillinge86

Äggdonation 2017

Syskon2018 skrev 2018-01-25 09:31:38 följande:

Efter mycket funderade och samtal med kliniken så beslöt jag mig för att avbryta. Det känns inte rätt att gå in i ett försök med känslan av att det kommer att misslyckas. Så nu ska jag äta Provera, invänta mens och köra igång en ny behandling. Ska få plåster denna gång utöver Femanest.

Bra att ni kom fram till något som känns bra för er. Nya tag och bättre resultat i nästa cykel hoppas vi!
  • Zwillinge86
    smurfen 11 skrev 2018-01-26 12:20:38 följande:

Lycka till på återföringen om ett par dagar!

När vi gjorde ivf här i Göteborg nu i våras, frågade kliniken tom om vi ville sätta in två embryo, så stå på dig om ni vill ha två. Det är dyrt med försök, och eftersom ni försökt innan (i slutet av förra året var det väl?), utan att det fäste, så brukar klinikerna vara mer tillmötesgående.

Tack! Skickade ett mail häromdagen där jag framförde vår önskan om 2embryon tillbaks trots att blasto kan öka risken för tvilling. Hoppas att de vågar ta risken, då vi såklart vill göra allt för att öka chanserna till graviditet.
  • Zwillinge86
    Längtarefterdighelatiden skrev 2018-01-28 13:07:48 följande:

Jag ska pausa planerna med äggdonation för jag är gravid! Spontant! Stickan var positiv i morse men jag har svårt att tro på det, har aldrig blivit gravid utan hjälp. Är jätteglad men samtidigt lite rädd för fortsättningen, vill ju att det ska gå vägen. Det är så tidigt ännu, bara 4 veckor.

Hoppas ni andra också får bli så här glada snart, en härlig känsla !

Stort grattis!
  • Zwillinge86
    Lilly2013 skrev 2018-01-30 15:50:21 följande:

Allt såg perfekt ut hos läkaren idag. Progesteron och estradiol proverna perfekta. Slemhinnan var strax över 7. Antar att de räknar med att den växer till sig lite till för jag har för mig att den brukar va mer men men är ju bara på dag 11. Transfer blir på lördag och dag 15 är de ju då. . Startar med Intralipider på morgonen innan insättning.

Detta går ju på garantin eftersom vi inte fick 3 bra embryon förra gången. Vi blev då garanterade 8 nya. Den tjejen vi valde nu hade lämnat 10 äggceller till denna gång verkade det som och i sånt fall får vi alla så det kändes ju bra. Desto fler desto bättre chans att någon klarar sig till frysen också. Får hoppas att det går lite bättre denna gången på alla plan

Nu åker vi hem till Sverige igen ett par dagar

Så spännande, håller alla tummar. Hoppas ni får bättre resultat denna gång! Jag gjorde Vul i torsdags på cd12 och hade då en slemhinna på 13mm så det är jag mer än nöjd med. Dropp idag och insättning och akupunktur imorgon. Fick just besked från kliniken att de tinar ägg i taget och att om de tror att chansen till graviditet skulle öka med två så tinar de ett till. Antar att jag bara får tillbaks ett, men det var inte blankt nej till frågan om två ägg iaf. Hur ser din medicinering ut i övrigt?
  • Zwillinge86
    Lilly2013 skrev 2018-02-01 07:42:21 följande:

Hoppas det har gått bra Var går du eftersom de inte vill sätta in mer än ett?

Trombyl prednisilon och progynon från dag 3, från och med idag då läggs det till linitus 3x per dag och duphaston 3 x per dag. Sen har jag tagit il dropp var annan vecka nu ett tag och så får jag som sagt igen innan insättning. Det som jag verkligen inte vill ha är prednisilon önskar man hade kunnat vara utan det.

Då ser vår behandling likvärdig ut. Jag går i Umeå så jag var beredd på att inte kunna få tillbaks två ägg eftersom socialstyrelsen inte rekommenderar det.
  • Zwillinge86
    Lilly2013 skrev 2018-02-01 15:35:12 följande:

Jadå e det så att socialstyrelsen inte rekommenderar insättning av 2 st.

Hur har det gått då fick du tillbaka 2 ?

Hoppas allt gick bra

Allt gick bra, men det första tinade ägget "återhämtade" sig inte riktigt så de fick Tina ett till. Fick tillbaks det andra som höll på att kläckas vid återföringen. Så nu ruvar jag på det och hoppas på det bästa. Känner nästan ingenting och nojjar såklart över det. Tröttare än vanligt och lite värk i ryggslutet och kanske kanske att brösten känns lite tyngre, men då letar jag verkligen symptom! Tänk om ägget inte ens fäst, då är det jucredan över...
  • Zwillinge86
    Sjuttiosjuan skrev 2018-02-03 15:49:23 följande:

Håller tummarna!!! Nu måste det gå! När är testdag?

Fick inte officiell testdag förrän 21/2, men jag tänker att jag testar med blodprov som senast den 10/2. Har dock inte bestämt om jag ska börja tjuvtesta tidigare....
  • Zwillinge86
    UndrandeSökare skrev 2018-02-03 17:18:51 följande:

Den 10/2 går det inte att ta hcgblodprov för det är en lördag !

Men om du satt in en blasto borde du kunna testa runt ruvardag 10-12.

Har för mig Ava rekommenderar att man testar runt då.

Jag testade positivt både på blodprov, CB med veckoindikator och billig sticka på ruvdag 10 med sonen. Så jag räknar med att kunna testa betydligt tidigare med tillförlitligt resultat, om jag nu är gravid vill säga.
  • Zwillinge86
    Sjuttiosjuan skrev 2018-02-03 17:42:06 följande:

Vi hade testdag 10 dagar efter insättning och jag fick 2-3 v på clearblue då och hade 200 på hcg så du kan säkert testa lite tidigare:)

Hoppas hoppas!!!

Det är min erfarenhet också. Ska försöka hålla mig till torsdag, men står jag inte ut börjar jag tjuvtesta på måndag och hoppas att jag åtminstone kan se nån skillnad från dag till dag efter det. Alltid dumt att testa tidigt och hinna bli nervös och besviken, men får man ett plus så har man ju sluppit några dagars långsam rivning iaf. Med blodprov tänker jag dessutom att man ganska tidigt efter infästning borde komma över 5 iaf...
  • Zwillinge86
    UndrandeSökare skrev 2018-02-03 18:29:35 följande:

Hade du insättning igår fre 2 febr?

Risken med att testa för tidigt är ju att man blir ledsen i onödan, ifall det senare blir plus. Men en annan risk kan också vara att det blir plus och sen släpper och så blir det minus sen. Därför väntar jag till dag 10 och tar hcgpblodprov då.

med tanke på mina missfall vill jag gärna veta tidigt om jag plussar så jag får chansen att försöka påverka utgången av graviditeten.
Svar på tråden Äggdonation 2017