• Zwillinge86

Äggdonation 2017

Lilly2013 skrev 2018-02-03 20:28:24 följande:

Skönt att det gick bra. Det låter ju som ett toppen ägg. Håller tummarna. Var det de 2 sista ni hade?

Jag brukar inte känna så mycket och ska verkligen försöka att känna efter.

Man vet ju aldrig hur det kommer kännas just denna gången.

Vi har satt in 1 idag och har 2 som odlas vidare så vi får se om det blir till frysen eller inte. Dom hade varit lite långsamma från början men kickat igång nu så dom skulle odla dom ett par dagar till.

Nu ligger vi på hotellet och väntar på att få lyfta mot Sverige i morgon

Åh så spännande, då ligger vi ju ganska lika! Är det en blasto ni fick tillbaks? Vi har två kvar i frysen, men tar sig inte denna eskimå så vet jag inte om jag vågar hoppas så mkt på de vi har kvar. Vi får stötta/peppa varandra genom långsam ruvning och jakt på symptom. Haha släpade in sambon i badrummet och blottade brösten alldeles nyss och krävde att han skulle kolla noga om han såg nåt annorlunda. Han blev helt svettig stackarn och vågade inte uttala sig alls. Själv tyckte jag mig ana ett rutnät av blodådror, men det kanske var önsketänkande ;D eftersom han bekräftade det först efter att jag sagt var jag var ute efter så betraktar jag honom knappast som tillförlitlig.
  • Zwillinge86

Hatar att ruva, varje timme är ju oändligt lång tid att hinna känna efter. Två rejäla bråk imorse och jag tänkte att det är nog hormoner som spökar. Nu känner jag mig istället extremt ogravid och helt säker på att det inte tagit sig. Blankt test idag, men det lägger jag inte så stor vikt vid eftersom jag vet att det är tidigt.

Hur gör ni andra för att stå ut!?

• Zwillinge86
    Kvinna72 skrev 2018-02-05 09:55:18 följande:

Hej, det var ett tag sedan jag skrev här och läste i tråden. Vi hade 4 blasto i frysen från vår donator och gjorde en behandling och insättning nu tidigare i januari (med insättning 19/1) som inte tog sig tyvärr...igen : ( jag fick mens i helgen och har precis mailat med kliniken. De säger att jag kan sätta igång med en ny behandling direkt. Hur ser det ut för Er, har ni satt igång med en ny behandling direkt i nästa cykel? Alltså i cykeln direkt efter? Inväntar en behandlingsplan här i dag men antar att det blir att börja med progynon nu direkt (har även testat estradot plåster). Tacksam för svar! Kram

Har svarat dig i en annan tråd
  • Zwillinge86

Nähä hörrni, minus idag igen. Inte tillstymmelse till spökstreck ens. Är nu 100% inställd på att det inte fäste den här gången heller.

• Zwillinge86
    UndrandeSökare skrev 2018-02-07 08:13:01 följande:

Jättetråkigt att höra .Vilken ruvardag är du på? Du har inte testat lite för tidigt? Eller är du på rd10 idag?

Om det inte skulle gå vägen denna gång heller så gör mensblodtestet och gärna även hysto med inplantationssnitt hos Serum. Jag har läst att hos många är det nyckeln som behövs, finee i Atentråden lyckades efter hysto hos Serum.

Jo det är lite tidigt, är på ruvdag 8. Men är liksom förra gången ganska säker. Ska försöka få till testet inför nästa återföring, men hysto har jag nog inte råd med..
  • Zwillinge86
    UndrandeSökare skrev 2018-02-07 13:33:20 följande:

Zwillinge- Fortsätt gärna med medicinerna och testa med urintest igen nån gång rd 10-12 föreslår jag. Det kan ju vara lite tidigt med rd8.

Du fick rätt! Jag slutade med medicinerna igår kväll. I natt kom svaret från werlabs, hcg 15 E/L. Så gravid är jag ju, men jag räknar med att fostret inte överlevt eftersom värdet är alldeles för lågt. Det fäst väl och släppte direkt kan jag tänka mig. Så nu får jag väl ta medicinerna och vara gravid i helgen, men låta nytt blodprov bevisa motsatsen på måndag. Nu blev situationen om möjligt ännu värre än innan, då stod jag inte ut med väntan på det negativa beskedet och nu vet jag men måste ändå vänta :(
  • Zwillinge86
    Lilly2013 skrev 2018-02-10 17:34:33 följande:

Usch va tråkigt men kan väl hålla tummen lite till. Va sa läkaren.??

Har inte pratat med nån än, men i kommentaren från werlabs så stod det att värdet är förenligt med mkt tidig graviditet, men att de rekommenderar nytt prov om minst två dagar. Men jag kan ta nytt prov först på måndag. Alltså det står ju att referensvärdet är från 4 så det är klart att det inte är helt omöjligt, men tyvärr inte ett mirakel jag tror kommer att ske.
  • Zwillinge86
    pipperoni skrev 2018-02-11 09:08:13 följande:

Usch, vilken terror att vänta... Vilken ruvardag tog du hcg-provet? Jag läste precis i en FB-grupp om en som hade hcg 25 på RD9 och det gick bra (är ett barn nu). Håller tummarna för dig.

Precis vad jag behövde höra :) vet du om det var med blasto? tog prover på ruvdag 8.
  • Zwillinge86
    Lilly2013 skrev 2018-02-11 10:26:39 följande:

Håller verkligen tummarna. Denna ovisshet är ju knäckande i sig. Jag är ju nästan livrädd för att bli gravid för då börjar nästa oro och för mig är graviditet lika med missfall.

Hur var det hade ni fler i frysen?

Precis så är det. Var på ett sätt så lättad i fredags när jag "bestämt" mig för att det var över. Jag vet ju att jag behöver komma typ halvvägs in i graviditeten innan jag vågar tro på det, men våndan under ruvningen har nästan varit värre än tidigare oro för missfall. Men det kan bero på att jag är ovan ruvade men van vid missfall. Hur eller hur har vi 2st blasto kvar i frysen.
Svar på tråden Äggdonation 2017