• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Krocki1
    kindofnothing skrev 2018-06-21 21:40:15 följande:

Hade ni kunnat ta Alvedon för tredje kvällen i rad? Första tog jag det för att se om värkarna avstannade (vilket de gjorde) men efter det här jag haft en sjukkänsla i kroppen, nästa som influensa. Huvudvärk, muskelvärk i överkroppen o ja känt mig krasslig. Tog Alvedon för att kunna somna igår o funderar på att göra samma ikväll. Men tre dagar på raden. Vågar man det? Brukar väldigt sällan ta värktabletter annars.

Det är säkert ingen fara, men man kan ju alltid ringa 1177 om man blir osäker. :)

Trist att värkarna stannade av.
  • Krocki1

Någon mer som har svårt att fixa barnvakt inför förlossningen?

Jag känner mig jobbig och i vägen när jag ska kolla vilka som är hemma och eventuellt kan ta vår dotter när

Vi åker in. :(

Jag vill helst slippa föda själv så hoppas ngn släkting kan hjälpa till. De bor visserligen några mil bort men får ta hjälp av en granne ifall vi behöver åka in.

• Utvandraren2

Jag känner igen ?grävandet?. Jag hade lite av det igår. Pirrar längst ned på båda sidorna, men inte alltid samtidigt. ^^

• Kia82

Befinner mig troligtvis i en märklig latensfas som började med rejäla sammandragningar och molvärk samt ont i ryggslutet vid 21-tiden igår. Har haft molande och som hugg i underlivet och jag känner att jag är alldeles mjuk inne i slidan, tappen är alldeles sladdrig och tappen var vänd rejält framåt tidigare och fick in två fingrar men nu har den vänt dig lite bakåt känns det som. Har även haft väldigt vattniga flytningar hela dagen och nu är dom ljusrosa precis som slemmet jag hade i morse. Jag har inga värkar, hade några tidigare under natten men inget som gick att klocka. Jag fattar helt ärligt ingenting? Mannen tyckte att jag skulle ringa in till förlossningen och prata med dom men eftersom jag inte har några värkar för närvarande utan bara molvärk och ett nästintill konstant stenhårt bowlingklot till mage samt de här flytningarna så tror jag inte att dom kommer att säga någonting annat än att det är latensfasen och att jag ska avvakta. Jag har redan blivit hemskickad en gång därifrån pga uteblivna värkar och vill helst slippa att det upprepas. Har åtminstone tagit på mig en binda för att se så att det inte är fostervatten som sipprar. Jag förstår som sagt ingenting? Var uppe och spydde en gång tidigare också. Tänkte avvakta lite, försöka sova och se hur det utvecklar sig men någonting är helt klart i görningen och om inget annat händer så ringer jag in om några timmar. Så märkligt?

• Orolig över barn
    Kia82 skrev 2018-06-22 03:15:15 följande:

Befinner mig troligtvis i en märklig latensfas som började med rejäla sammandragningar och molvärk samt ont i ryggslutet vid 21-tiden igår. Har haft molande och som hugg i underlivet och jag känner att jag är alldeles mjuk inne i slidan, tappen är alldeles sladdrig och tappen var vänd rejält framåt tidigare och fick in två fingrar men nu har den vänt dig lite bakåt känns det som. Har även haft väldigt vattniga flytningar hela dagen och nu är dom ljusrosa precis som slemmet jag hade i morse. Jag har inga värkar, hade några tidigare under natten men inget som gick att klocka. Jag fattar helt ärligt ingenting? Mannen tyckte att jag skulle ringa in till förlossningen och prata med dom men eftersom jag inte har några värkar för närvarande utan bara molvärk och ett nästintill konstant stenhårt bowlingklot till mage samt de här flytningarna så tror jag inte att dom kommer att säga någonting annat än att det är latensfasen och att jag ska avvakta. Jag har redan blivit hemskickad en gång därifrån pga uteblivna värkar och vill helst slippa att det upprepas. Har åtminstone tagit på mig en binda för att se så att det inte är fostervatten som sipprar. Jag förstår som sagt ingenting? Var uppe och spydde en gång tidigare också. Tänkte avvakta lite, försöka sova och se hur det utvecklar sig men någonting är helt klart i görningen och om inget annat händer så ringer jag in om några timmar. Så märkligt?

Hoppas du får träffa din bäbis idag! Håller tummarna !
  • Kia82
    Orolig över barn skrev 2018-06-22 04:25:16 följande:

Hoppas du får träffa din bäbis idag! Håller tummarna !

Mitt vatten gick 03.20.
  • Moorii
    Krocki1 skrev 2018-06-21 23:38:44 följande:

Min lille är fixerad.

Hur ligger din?

Högt och rörligt.. :/
  • Moorii
    Kia82 skrev 2018-06-22 04:34:41 följande:

Mitt vatten gick 03.20.

Yes, äntligen!! :D Nu måste det väl bli bebis idag!
  • Orolig över barn

Stort grattis till er !

Då är vi kvar:

Kindofnothing: bf+6

Alisee: bf+3

Oroligöverbarn: bf+3

Zebra: bf-1

Moorii: bf-2

Elvipe: bf-4

Fröken sol: bf-4

Lina83: bf-4

Utvandraren: bf-7