• Sheltielife

Planerar barn - Unga föräldrar

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker få barn som kanske vill följas åt! :)

Jag är själv 24 år och planerar barn nummer två samman med min sambo. Vi bor i ett litet hus i Skåne med våran dotter och hund.

När vi planerade dottern tog de 8 månader att bli gravid och är nu inne på försök 2 med syskon. Hoppas ju självklart att de ska gå fortare att bli med syskon ;)

Tänkte att vi här inne kunde prata om allt mellan himmel o jord. Stötta varandra mellan äl och bim och glädjas när vi får våra plus och kanske även följas åt under graviditeten!

Just nu är jag inne på äl+2 och har beräknad bim 6/10

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • Nellis93

Jag är 23! Planerar första barnet med min sambo sedan mars -17 utan att lyckats än så länge.

BIM 29/9 :)

Hoppas på plus nu.. :D

• XAHHA92

25 år och bor i Skåne. Har försökt att bli gravid med vårt första barn sen maj 2016 men ännu inget plus!

Kul att man kan dela med sig av sina tankar med folk i sin egna ålder! :)

Äl 6/10

Bim 22/10

Försöker med första sen maj -16
  • Imra

23år och försöker bli gravid med första sen juni-17 så alltså försök 4 för vår del. :)

Beräknad äl 1 oktober och bim den 14 oktober. Får se hur det går för oss denna månaden eftersom sambon är bortrest tor-sön denna veckan. Men håller tummarna! :D

• Anonym (Kanske inte ung längre)

Jag är 26 och väntar nu barn nummer 3. Är i vecka 11 nu :) fick mitt första barn när jag var 21 andra när jag var 23. Tog oss Sju månade innan vi lyckades med denna graviditet :)

• Emselie

Jag är 22 snart 23 år och planerar första barnet ihop med sambon som är 34 år. Försökt i 3 månader nu efter ett missfall i juni som tog hårdare på mig än vad jag trodde det skulle göra.

Denna månaden verkar äl helt uteblivit eller så är den bara otroligt sen?! CD 34 idag...

Kör med Natural Cycles men dock en oregelbunden cykel så inte det lättaste :(

• Jsundberg

Hoppar in här. Är 22 och har en fyraårig dotter hemma. Fick barn väldigt tidigt. Planerar nr 2 nu och är på försökt nr 6. Äl 4/10 & bim 14/10 :)

• Imra

Har använt mig av äl test denna månaden. Har enligt min app äl imorgon söndag men fick positivt test idag, tror jag. ;)
    Men min fråga är, när man får positivt äl test betyder det att man har äl idag eller betyder det att man har äl dom närmsta dagarna?

Lägger upp bild på mina äl test.

• Sheltielife
    Imra skrev 2017-09-30 10:15:08 följande:

Har använt mig av äl test denna månaden. Har enligt min app äl imorgon söndag men fick positivt test idag, tror jag. ;)

Men min fråga är, när man får positivt äl test betyder det att man har äl idag eller betyder det att man har äl dom närmsta dagarna?

Du har äl inom 24-48 timmar efter positivt äl test! Så du kan lika gärna ha ägglossning en timme efter som två dagar efter! :) väldigt fint positivt! Lycka till nu med myset och hoppas de tar sig <3
  • Fröken92

Jag är 25 och sambon 20 Försöker med första barnet! Detta är första försöket, BIM 7-8 okt!

• Nellis93
    Imra skrev 2017-09-30 10:15:08 följande:

Fin stegring! vart har du köpt dina äl test ifrån? :)
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar