• Sheltielife

Planerar barn - Unga föräldrar

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker få barn som kanske vill följas åt! :)

Jag är själv 24 år och planerar barn nummer två samman med min sambo. Vi bor i ett litet hus i Skåne med våran dotter och hund.

När vi planerade dottern tog de 8 månader att bli gravid och är nu inne på försök 2 med syskon. Hoppas ju självklart att de ska gå fortare att bli med syskon ;)

Tänkte att vi här inne kunde prata om allt mellan himmel o jord. Stötta varandra mellan äl och bim och glädjas när vi får våra plus och kanske även följas åt under graviditeten!

Just nu är jag inne på äl+2 och har beräknad bim 6/10

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • Imra
    Nellis93 skrev 2017-10-01 08:43:26 följande:
    Fin stegring! vart har du köpt dina äl test ifrån? :)
    Dom är från testlagret, men beställer från apotea. :D smidigt och går fort!
  • Nellis93
    Imra skrev 2017-10-01 09:15:34 följande:

Dom är från testlagret, men beställer från apotea. :D smidigt och går fort!

Gutt! Jag har användt mig av graviditetskollen men tycker mig aldrig få fullt utslag på dem... :( ska prova testlagret! :)
  • Imra
    Nellis93 skrev 2017-10-01 09:47:47 följande:
    Gutt! Jag har användt mig av graviditetskollen men tycker mig aldrig få fullt utslag på dem... :( ska prova testlagret! :)
    Ja gör det! Jag tycker inte om testlagrets graviditetstest men äl testen är väldigt bra! :D
  • Imra

Hur går det för alla? Såg att några hade bim både innan och ungefär samtidigt som mig. :)

Jag blir såå otålig mellan äl och bim vill bara spola fram tiden så man kan börja testa! ;)

• XAHHA92
    Imra skrev 2017-10-04 08:06:31 följande:

Hur går det för alla? Såg att några hade bim både innan och ungefär samtidigt som mig. :)

Jag blir såå otålig mellan äl och bim vill bara spola fram tiden så man kan börja testa! ;)

Har äl nu på fredag :)
    Försöker med första sen maj -16 (Försök 18, BIM 22/10)
  • XAHHA92
    Imra skrev 2017-10-04 08:06:31 följande:

Har äl nu på fredag :)
    Försöker med första sen maj -16 (Försök 18, BIM 22/10)
  • Imra
    Fröken92 skrev 2017-10-04 11:32:54 följande:

Har BIM i helgen tror jag. Väntar otåligt! 

Spännande! Några känningar? :D
  • Fröken92
    Imra skrev 2017-10-04 11:35:21 följande:
    Spännande! Några känningar? :D
    Njea försöker inte känna efter. Mår rätt prima, lite molvärk ibland men kan ju lika vara inför mens så. Har inte å stora förhoppningar :P Inga ömma bröst eller så!
  • Imra
    Fröken92 skrev 2017-10-04 13:49:51 följande:
    Njea försöker inte känna efter. Mår rätt prima, lite molvärk ibland men kan ju lika vara inför mens så. Har inte å stora förhoppningar :P Inga ömma bröst eller så!
    Bättre att inte känna efter så mycket ju! Förra gången höll jag mig rätt länge, men denna gången fick jag en speciell känsla efter äl som jag aldrig haft. Håller tummarna för oss båda!
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar