• Sheltielife

Planerar barn - Unga föräldrar

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker få barn som kanske vill följas åt! :)

Jag är själv 24 år och planerar barn nummer två samman med min sambo. Vi bor i ett litet hus i Skåne med våran dotter och hund.

När vi planerade dottern tog de 8 månader att bli gravid och är nu inne på försök 2 med syskon. Hoppas ju självklart att de ska gå fortare att bli med syskon ;)

Tänkte att vi här inne kunde prata om allt mellan himmel o jord. Stötta varandra mellan äl och bim och glädjas när vi får våra plus och kanske även följas åt under graviditeten!

Just nu är jag inne på äl+2 och har beräknad bim 6/10

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • Imra
    Fröken92 skrev 2017-10-09 16:47:20 följande:

Hade BIM igår. Detta kom upp :)

Åh stort grattis, såå roligt! :D

Själv är man på bim -5 och kunde inte hålla mig från att testa idag. Hoppas att det kommer bli tydligare, så det inte är ett tråkigt spök. :)
  • Fröken92
    Imra skrev 2017-10-09 18:32:56 följande:
    Är ju nått svagt där! Tog dessa idag, inga tvivel när man det det digitalt!

• Imra
    Fröken92 skrev 2017-10-09 19:01:52 följande:
    Är ju nått svagt där! Tog dessa idag, inga tvivel när man det det digitalt!
    Ja hoppas det blir tydligare under veckan. :)

Ja, när man tagit ett digitalt så känns det nog mer riktigt! :)
  • 1213

Hej!

Är 20 år och sambon 28. Försöker nu få vårt första barn. Slutade med p-piller för snart 2 månader sedan så har inte stenkoll på menscykeln ännu men borde ha BIM runt den 19-23 oktober.

Tror vi prickade in ÄL så nu håller vi tummarna!

• MandiJanis

Här hänger jag gärna på! är också 24 och sambon 28 :) Planerar första barnet.. andra månaden vi försöker.. blev gravid på första försöket men det blev tyvärr ett tidigt missfall. 

Men ändå uppiggande att läsa om folk som försökt i några månader och att det tillslut blir en liten :D

Grattis till alla plus, så otroligt härligt för er! blev alldeles glad i hjärtat av att se de faktiskt,, längtar ihjäl mig till den dagen man får se det själv igen.. den känslan! <3

• Emselie

Åh grattis till er som plussat! Så avis!!

Efter lååång oregelbunden cykel verkar det äntligen vara dags för ägglossning igen. Fick en fast smiley på cb dubbelindikator idag. Hoppas det stämmer och att den inte luras ;) nu gäller det att ligga på!

• Jsundberg

Någon mer än jag som skulle tycka att det vore roligt med en Unga Mammor 2018 - grupp? På facebook :)

• Onewayticket

Hallå! Är 24 år gammal, så ganska ung, killen är lika gammal. Hade mens i helgen och det var "första försöket" för oss. Som alltså inte lyckades. Nu är planen att vi ska köra igång mer på riktigt! Har ni några tips på vad man ska köpa/fixa för att förenkla? har aldrig varit gravid innan och har regelbunden cykel. :)

Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar