IVF - Sahlgrenska
Hej!
Jag och min man har stått i kö sedan slutet på Maj för IVF behandling på Sahlgrenska. Söker nu fler som gör/har gjort eller ska göra sin IVF på Sahlgrenska i Göteborg för att följas åt på vägen!
Hej!
Jag och min man har stått i kö sedan slutet på Maj för IVF behandling på Sahlgrenska. Söker nu fler som gör/har gjort eller ska göra sin IVF på Sahlgrenska i Göteborg för att följas åt på vägen!
Förresten, det du kan göra är att söka utredning någon annanstans där det inte är någon kötid. Som exempelvis kvinnokliniken? Då vinner du några månaders väntan.
Förstår! Tänk på att det är kö för utredning också, så kanske 4-5 månader tills ni får börja utredning. Sen tar utedning minst 2 månader. Sen ställs ni eventuellt i kö för ivf och även den kön är 5-6 månader. Så ni vet redan nu! <3
Åh, är det så lång väntetid...? Hur är det med vårdgarantin nu då? Kan man inte söka sig privat efter tre månader? Kvinnokliniken, är det också i Göteborg? Kostar det massa pengar eller hur fungerar det? :)
Kvinnokliniken kostar lila mkt som vanliga läkarbesök och det ligger i Gbg jaa.
Alternativet om att söka sig orivat efter 3 mån finns inte längre. Isåfall får man ställa sig hos något annat sjukhus och då är det kö igen..
Tack så mycket för tipset!! Skickade ett mail förut och tre timmar senare ringde de upp och jag fick tid för utredning om tre veckor :) Så bra, tack!
Imorgon ska jag plocka ägg! De kunde se ett bättre resultat denna gången än sist. 5 stora blåsor och ett antal mindre. Sist var det 4 stora blåsor och 2 mindre (de plockade dock bara från 5 blåsor och fick ut 4 ägg varav 3 mogna). Så nu hoppas vi på 4-5 mogna ägg och att vi kanske får odla i fem dagar istället för två (Nordic har gräns på fem ägg för att få odla vidare). Vore skönare att sätta in en blastocyst ändå. Hoppas allt går bra för er andra!
Imorgon ska jag plocka ägg! De kunde se ett bättre resultat denna gången än sist. 5 stora blåsor och ett antal mindre. Sist var det 4 stora blåsor och 2 mindre (de plockade dock bara från 5 blåsor och fick ut 4 ägg varav 3 mogna). Så nu hoppas vi på 4-5 mogna ägg och att vi kanske får odla i fem dagar istället för två (Nordic har gräns på fem ägg för att få odla vidare). Vore skönare att sätta in en blastocyst ändå. Hoppas allt går bra för er andra!
Samma här! Hoppas vi får ut bra med ägg båda två :) vilken tid har du äggplock?
Ja! Hur många blåsor har de sett på dig? 9:00 ska de plocka på mig! Dudå?
Embryo återförande idag, en blastocyt 5 dagar + en till frysen och kanske någon mer till frysen, de odlar vidare tills imorgon :)
Jag knep för läkaren i början men sedan samarbetade vi. Man ska ju inte kissa två timmar innan, det var lugnt, önska att jag hade druckit mer innan men läkaren kunde ändå se vätskan med embryot i som något vitt på ultraljudet, full blåsa underlättar för läkaren att göra sitt jobb
så underbart att se vårt lila embryo på skärmen :)
då ruvar jag igen
Lycka till alla där ni är i era behandlingar!