IVF - Sahlgrenska
Hej!
Jag och min man har stått i kö sedan slutet på Maj för IVF behandling på Sahlgrenska. Söker nu fler som gör/har gjort eller ska göra sin IVF på Sahlgrenska i Göteborg för att följas åt på vägen!
Hej!
Jag och min man har stått i kö sedan slutet på Maj för IVF behandling på Sahlgrenska. Söker nu fler som gör/har gjort eller ska göra sin IVF på Sahlgrenska i Göteborg för att följas åt på vägen!
Var på första ultraljudet idag, har 5-6 blåsor men inte i rätt storlek än så nu höjer dom från 300 till 450 enheter gonal f, så blir det ultraljud efter helgen igen. Håll tummarna för att blåsorna växer till ordentligt så att de vill göra ägguttag. Kram
Tack! Hur går det för dig? Har du startat ännu?
Var på första ultraljudet idag, har 5-6 blåsor men inte i rätt storlek än så nu höjer dom från 300 till 450 enheter gonal f, så blir det ultraljud efter helgen igen. Håll tummarna för att blåsorna växer till ordentligt så att de vill göra ägguttag. Kram
Roligt :) Jag startade också i fredags! Är det Menopur du börjar med? Får jag i sådana fall fråga hur det gick när du blandade i vätskan?
Är det någon här som har fått stark huvudvärk av sprutorna? Oavsett vilken? Jag har jätteont idag på tredje sprutdagen :(
Andra ultraljudet idag. Såg bra ut, 7 blåsor som behöver växa till sig, blir ägguttag på fredag. Detta är vår tredje ivf , tidigare försök trots Inte så jättemånga blåsor brukar vi få 5 mogna ägg och 2-3 embryo så jag håller tummarna för att det ska bli så igen. Känns 50/50. Kram
Jag gjorde mitt andra IVF onsdag den 10/1
första försöket fick jag MF.
Har två kvar i frysen Men nu hoppas man på ett bättre år med
glädjande besked. Ska testa på fredag lite för tidigt men väntan är jobbig.
Håller tummarna för alla som har gjort eller ska göra Ivf.
Kanske jag ska berätta lite om oss eftersom jag är ny här.
Det känns otroligt skönt att få prata med andra människor som är i samma situation
Jag är 34år och min man är 29år vi har försökt bli gravida i mer än 3år
Orsakt okänd. Men troligen så sitter problemet hos mig eftersom min
man har två barn sedan tidigare och hans simmare är 100% friska.
kramizz