• zuces

IVF - Sahlgrenska

Hej! 

Jag och min man har stått i kö sedan slutet på Maj för IVF behandling på Sahlgrenska. Söker nu fler som gör/har gjort eller ska göra sin IVF på Sahlgrenska i Göteborg för att följas åt på vägen!

• Svar på tråden IVF - Sahlgrenska
  • Skräckblandad förtjusning

Var på första ultraljudet idag, har 5-6 blåsor men inte i rätt storlek än så nu höjer dom från 300 till 450 enheter gonal f, så blir det ultraljud efter helgen igen. Håll tummarna för att blåsorna växer till ordentligt så att de vill göra ägguttag. Kram

• Fluzzi
    zuces skrev 2018-01-05 15:28:09 följande:
    Välkommen! Då ligger vi väldigt nära i tid :) hoppas det går bra för oss!!
    Tack! Hur går det för dig? Har du startat ännu?
  • zuces
    Fluzzi skrev 2018-01-11 22:22:39 följande:

Tack! Hur går det för dig? Har du startat ännu?

Jaa jag får starta ikväll med sprutor! Så taggad!! När ska du starta?
  • zuces
    Skräckblandad förtjusning skrev 2018-01-11 18:21:29 följande:

Var på första ultraljudet idag, har 5-6 blåsor men inte i rätt storlek än så nu höjer dom från 300 till 450 enheter gonal f, så blir det ultraljud efter helgen igen. Håll tummarna för att blåsorna växer till ordentligt så att de vill göra ägguttag. Kram

Det gör det säkert! Hoppas du mår bra av så hög dos av gonal-f, hur har det känts med 300 enheter?
  • Fluzzi
    zuces skrev 2018-01-12 16:45:19 följande:
    Jaa jag får starta ikväll med sprutor! Så taggad!! När ska du starta?
    Roligt :) Jag startade också i fredags! Är det Menopur du börjar med? Får jag i sådana fall fråga hur det gick när du blandade i vätskan?
  • zuces
    Fluzzi skrev 2018-01-14 19:34:33 följande:

Roligt :) Jag startade också i fredags! Är det Menopur du börjar med? Får jag i sådana fall fråga hur det gick när du blandade i vätskan?

Nej jag kör med gonal-f, har du menopur? Undra varför vi har olika?
  • zuces

Är det någon här som har fått stark huvudvärk av sprutorna? Oavsett vilken? Jag har jätteont idag på tredje sprutdagen :(

• Skräckblandad förtjusning

Andra ultraljudet idag. Såg bra ut, 7 blåsor som behöver växa till sig, blir ägguttag på fredag. Detta är vår tredje ivf , tidigare försök trots Inte så jättemånga blåsor brukar vi få 5 mogna ägg och 2-3 embryo så jag håller tummarna för att det ska bli så igen. Känns 50/50. Kram

• Gåvan83

Jag gjorde mitt andra IVF onsdag den 10/1

första försöket fick jag MF.

Har två kvar i frysen Men nu hoppas man på ett bättre år med

glädjande besked. Ska testa på fredag lite för tidigt men väntan är jobbig.

Håller tummarna för alla som har gjort eller ska göra Ivf.

• Gåvan83

Kanske jag ska berätta lite om oss eftersom jag är ny här.

Det känns otroligt skönt att få prata med andra människor som är i samma situation

Jag är 34år och min man är 29år vi har försökt bli gravida i mer än 3år

Orsakt okänd. Men troligen så sitter problemet hos mig eftersom min

man har två barn sedan tidigare och hans simmare är 100% friska.

kramizz

Svar på tråden IVF - Sahlgrenska