Inlägg från: KimLinnefeldt |Visa alla inlägg
  • KimLinnefeldt

Min fru vill inte längre

PSDrömmaren skrev 2017-10-24 15:33:32 följande:
    Tack för infallsvinkel.

Jo jag är.säker på att hon kom när vi hade sex tidigare. Sen problemen började med all intimitet så känns det som att hon inte vill komma. När vi hade sex tidigare så häll vi alltid på ett tag men de sedan 2 år tillbaka så har hon bara velat att det ska gå över fort. Sista tiden har jag inte en försökt att ha sex med min fru utan bara gett henne kramar. Men känner även där att hon inte verkar njuta av det. När vi är med familjen eller vänner så sätter hon sig hos mig och lägger kanske handen på mitt ben men det gör hon aldrig om vi är själva. Det över 2 år sedan hon ville ha sex med mig och det är ungefär så länge sedan som hon ville ligga och kramas u soffa och se på film.
    Du behöver ta ställning till om du kan fortsätta att leva så här ensam i förhållandet. Är det värt det? Eller är livet för kort för att levas på sparlåga?

När du har bestämt dig, så tala om det för henne. Ta ett allvarligt samtal där du förklarar att intimiteten är absolut nödvändig för dig, du kan inte tänka dig att leva utan den. Hennes svar avgör om du ska stanna hos henne eller lämna henne.

Själv är jag inne i mitt andra långa förhållande i livet (20+20 år). Om jag hade vetat hur underbart det kunde vara att leva med en annan kvinna så hade jag skiljt mig långt tidigare från barnens mor. 
Svar på tråden Min fru vill inte längre