Faderskapstest eller inte?
Råkade för snart två år sedan hamna ihopa med ett ex på en fest, var stupfull själv och tänkte inte på skydd. Nämnvärt att jag då och fortfarande är totalt förälskad i henne, även om det inte är en bortförklaring. Den festen var under en period när hon hade en paus med sin dåvarande kille och de kom överens om att de fick träffa andra. Hur som helst framkom det ett par veckor senare att hon var gravid men inte visste om barnet var mitt eller den nya killens. Jag va då fortfarande 17, skulle fylla 18 om ett par månader så jag ville inte alls vara involverad i barnet om det var mitt vilket jag sa till henne redan då. Hennes nya kille ville dna-testa vems barnet va men inte hon och inte jag heller så det blev inte av och de tre har levt som familj sedan dess. Nu är pojken 1 och då får jag veta att den nya killen återigen vill se ett dna-test eftersom han inte tycker att han är lik pojken. Enligt mig är ingen av oss lika honom, han är mamma upp i dagen. Hon svarar med att hon vill dna-testa om jag vill det men alltså jag vet inte i det kaos som blivit.
Om det visar sig vara min så känns det som att allting kommer bli ett helvete för oss alla? Jag kommer helt ärligt känna mig bedrövlig som ändå missat ett år av hans uppväxt men jag fattar ju att det inte blir bättre i längden direkt. Gjorde medvetet valet att inte ha någon kontakt med exet eftersom jag fortfarande är nerkärad i henne och vet att en vänskapsrelation inte lär fungera från min sida. Alltså jag behöver helt enkelt hjälp och reda ut alla tankar och vilka skyldigheter följer om han visar sig vara min???