• Tösen88

Ruvare hösten 2017

Hej på er!

Tänkte att det vore kul och prova starta en liten tråd för oss ruvare och andra som kämpar, om det är någon som vill prata av sig och dela med sig av sin resa hittills :)

Själv är jag just nu inne på ruvdag 1 efter att fått en fin färsk blastocyst tillbaka. Så nu är det åter igen den lååånga väntan ;)

• Svar på tråden Ruvare hösten 2017
  • Längtan1988
    kattnos skrev 2017-11-11 09:31:40 följande:

Idag har jag testat och jag fick ett tydligt plus! Helt otroligt, fattar det inte än... <3

Grattis så underbart!!

Själv fick jag ett negativt test igår på min TD. Är på bim+8 och min mens har inte kommit än. Så märkligt för den brukar alltid komma som den ska. Jag har aldrig kommit till TD utan mens.

Än lever jag lite på hoppet..
  • Pigall

Hoppar in här. Ruvardag 2 med ett 3-dagars. 2:a IVF:en. Fick inga till frysen första gången men hoppas innerligt att vi ska få det nu.

Har crinone denna gång. Någon annan som har haft det? Det känns ju nästan lite för lätt och som man inte får lika mycket progesteron i sig som med lutinus. Bara en gång per dag och inte alls så kladdigt. Känner än så länge inte av det alls medan lutinusen var ständiga plågor. Någon som vet varför det verkar skrivas ut som andrahandsval?

• Jennifera

Jag hoppar också in här!

Ruvardag 2 för 4:e insättningen totalt, och andra insättningen med blastocyt. *hoppas*

Min TD är 29/11...

Pigall: Jag vet faktiskt inte med crinone, jag har alltid haft lutinus... När har du TD?

• kattnos
    Längtan1988 skrev 2017-11-11 20:45:00 följande:
    Grattis så underbart!!

Själv fick jag ett negativt test igår på min TD. Är på bim+8 och min mens har inte kommit än. Så märkligt för den brukar alltid komma som den ska. Jag har aldrig kommit till TD utan mens.

Än lever jag lite på hoppet..
    Tack så mycket! Hur har det gått för dig sen?

Jag håller tummarna för er andra som ruvar nu!!
  • Pigall
    Jennifera skrev 2017-11-14 17:41:04 följande:

Jag hoppar också in här!

Ruvardag 2 för 4:e insättningen totalt, och andra insättningen med blastocyt. *hoppas*

Min TD är 29/11...

Pigall: Jag vet faktiskt inte med crinone, jag har alltid haft lutinus... När har du TD?

Hur många färska och hur många frys har du gjort? Har testdag 25:e så några dagar innan dig. Hoppas verkligen att det blir vår tur nu och att sista veckan i november är vår turvecka! Ska du tjuvtesta något?
  • Jennifera

Pigall: Har gjort ett äggplock och fick 5st till frysen och lade in en färsk direkt i och med äggplocket. Har fäst en gång men MF i v.9. Har tjuvtestat alla gånger och det sätter spöken i huvudet på mig, tänkte försöka hålla mig denna gång, (haha, så säger jag alltid) Håller tummarna gör oss båda denna gång!

Är denna gång din första äggplock och insättning?

• Längtan1988
    kattnos skrev 2017-11-14 17:48:38 följande:

Tack så mycket! Hur har det gått för dig sen?

Jag håller tummarna för er andra som ruvar nu!!

De gick inte denna gången heller. Bli nytt FET i januari. Då blir de stimulerad. Någon som gjorde de och fått gott resultat?
  • kattnos
    Längtan1988 skrev 2017-11-15 09:53:00 följande:
    De gick inte denna gången heller. Bli nytt FET i januari. Då blir de stimulerad. Någon som gjorde de och fått gott resultat?
    Nej, så tråkigt! :(

Hur gör man vid stimulerad FET?
  • Pigall
    Längtan1988 skrev 2017-11-15 09:53:00 följande:

Gud vad tråkigt att höra. Hoppas att det stimulerade FET blir bättre!
  • Pigall
    Jennifera skrev 2017-11-15 00:44:19 följande:

Pigall: Har gjort ett äggplock och fick 5st till frysen och lade in en färsk direkt i och med äggplocket. Har fäst en gång men MF i v.9. Har tjuvtestat alla gånger och det sätter spöken i huvudet på mig, tänkte försöka hålla mig denna gång, (haha, så säger jag alltid) Håller tummarna gör oss båda denna gång!

Är denna gång din första äggplock och insättning?

Oj vilket bra resultat från ÄP! 5 till frysen! Var alla femdagars? Beklagar MF :(

Jag vet att jag inte kommer att hålla mig från tjuvtest.vill ha min besvikelse stegvis och inte allt på en gång.

Detta är mitt andra ÄP. Första gången fick jag inget till frysen och minus på stickan. Denna gången klarade sig tre krigare till frysen (6-dagars) och en till mig.
Svar på tråden Ruvare hösten 2017