• Tösen88

Ruvare hösten 2017

Hej på er!

Tänkte att det vore kul och prova starta en liten tråd för oss ruvare och andra som kämpar, om det är någon som vill prata av sig och dela med sig av sin resa hittills :)

Själv är jag just nu inne på ruvdag 1 efter att fått en fin färsk blastocyst tillbaka. Så nu är det åter igen den lååånga väntan ;)

• Svar på tråden Ruvare hösten 2017
  • Västerås
    jeenniie83 skrev 2017-11-25 15:35:49 följande:

Inge mens,och fortfarande plus på de jag kissat på.

De känns så overkligt att vi har fått plus.

Ska kontakta CvL och berätta i morron. Sen hoppas vi att allt flyter på.

Blir spännande att se de lilla miraklet ????

Stort grattis!!!

Själv började jag blöda på testdagen. Hade jag testat innan är jag säker på att jag fått plus sen blöder det ut...
  • jeenniie83

Ååå va tråkigt.

De är en sååå jobbig att få de.

Jag är livrädd att nått händer.

• FlatEric

Hejsan! 

Här kommer en söndagsklagan.

Jag är nu på ruvardag 6 och jag känner typ ingenting. Dagarna efter återföringen värkte det i livmodern/äggstockarna och jag mådde lite illa. Kände mig gravid, ungefär. Men nu ... ingenting. Så frustrerande! Och en vecka kvar till testdag. 

Borde man känna något redan nu? Eller är det omöjligt att säga? 

Antagligen totalt omöjligt att säga Skrikandes Gaah hur ska man kunna vänta så länge. Är nu typ 90 % inställd på att det inte tog sig. Blä. 

• Blankt
    FlatEric skrev 2017-11-26 11:26:39 följande:

Hejsan! 

Jag är nu på ruvardag 6 och jag känner typ ingenting. Dagarna efter återföringen värkte det i livmodern/äggstockarna och jag mådde lite illa. Kände mig gravid, ungefär. Men nu ... ingenting. Så frustrerande! Och en vecka kvar till testdag. 

Antagligen totalt omöjligt att säga  Gaah hur ska man kunna vänta så länge. Är nu typ 90 % inställd på att det inte tog sig. Blä. 

Jag kände typ ingenting före min testdag men det har gått bra ändå.

Såg pyrets gjärta slå för snart 2 veckor sedan och önskar nu bara att tiden kunde rulla på lite snabbare.
  • FlatEric
    Blankt skrev 2017-11-26 21:25:32 följande:
    Jag kände typ ingenting före min testdag men det har gått bra ändå.

Såg pyrets gjärta slå för snart 2 veckor sedan och önskar nu bara att tiden kunde rulla på lite snabbare.
    Åh, hoppas hoppas det går bra för mig med! Och grattis till dig och ditt pyre! :) 
  • Pigall

Hejsan! 

Antagligen totalt omöjligt att säga  Gaah hur ska man kunna vänta så länge. Är nu typ 90 % inställd på att det inte tog sig. Blä. 

Jag kände exakt likadant under mina två ivf:er fram tills ruvardag 12 med 3-dagars. På första försöket fick jag mens då och på andra började jag känna mig gravid. Dock hade jag plussat flera dagar tidigare men var rädd för kemiskt. Så symptomen för min del var lika fram till mens. Det som skiljde sig åt var plusset:) Nu bim+6 td+1 känner jag mig jättegravid. Som en klubbad säl med molvärk ungefär. Lycka till!
  • Sus4nne

Hejsan! 

Hej,

Jag är på ruvardag 6 idag och känner ingenting heller. Inga ömma bröst, ingen molvärk ingenting. Jag hade lite molvärk två, tre dagar efter insättning men nu är alla symptom helt försvunna!

Nu hoppas jag bara att denna vecka går undan och att det inte kommer någon blödning, har testdag den 4 dec men ska testa den 3 december istället då jag vet av tidigare erfarenhet att jag inte kommer kunna jobba vid negativt resultat.
  • waldesten16

hej alla! Nu är jag äntligen en ruvare igen :) Satte in en blastocyst i lördags och nu har den långa väntan börjat. Igår på ruvardag två hade jag molande värk precis som vid mensvärk. Men tänker att det är för tidigt att känna något? Eller är det någon annan som har gjort det?

• authentic
    waldesten16 skrev 2017-11-27 06:48:33 följande:

hej alla! Nu är jag äntligen en ruvare igen :) Satte in en blastocyst i lördags och nu har den långa väntan börjat. Igår på ruvardag två hade jag molande värk precis som vid mensvärk. Men tänker att det är för tidigt att känna något? Eller är det någon annan som har gjort det?

Hoppas det är ett tecken ! Själv satte jag in en blasto igår, söndag, i ostrimulerad cykel. När har du testdag? Jag har 7 december. Kommer ihåg att jag fick tydligt positivt redan ruvardag 9 sist med Fet blasto. (slutade dock med MA i vecka 14).
  • FlatEric
    Sus4nne skrev 2017-11-27 04:15:58 följande:
    Hej,

Jag är på ruvardag 6 idag och känner ingenting heller. Inga ömma bröst, ingen molvärk ingenting. Jag hade lite molvärk två, tre dagar efter insättning men nu är alla symptom helt försvunna!

Nu hoppas jag bara att denna vecka går undan och att det inte kommer någon blödning, har testdag den 4 dec men ska testa den 3 december istället då jag vet av tidigare erfarenhet att jag inte kommer kunna jobba vid negativt resultat.
    Jag har också testdag den 4.12! Bra tänkt att testa redan den tredje, kanske jag gör likadant. 

I dag fick jag plötsligt en del värk och magen svullnade upp. Den brukar göra så några dagar innan mens, så jag ställer nu in mig på att det blir negativt :( Just nu känns det i alla fall precis så som det brukar göra innan mens. Skit också. 
Svar på tråden Ruvare hösten 2017