• Tösen88

Ruvare hösten 2017

Hej på er!

Tänkte att det vore kul och prova starta en liten tråd för oss ruvare och andra som kämpar, om det är någon som vill prata av sig och dela med sig av sin resa hittills :)

Själv är jag just nu inne på ruvdag 1 efter att fått en fin färsk blastocyst tillbaka. Så nu är det åter igen den lååånga väntan ;)

• Svar på tråden Ruvare hösten 2017
  • jeenniie83

Den är i morron.

Så hoppas att de verkligen är på riktigt.

Jag har kämpat med min vikt i över 2år för att vi skulle få rätt att få hjälp.

Så -62 kg så fick vi rätt till hjälp.

• Pigall
    jeenniie83 skrev 2017-11-22 19:51:17 följande:

Den är i morron.

Så hoppas att de verkligen är på riktigt.

Jag har kämpat med min vikt i över 2år för att vi skulle få rätt att få hjälp.

Så -62 kg så fick vi rätt till hjälp.

Åh hoppas hoppas! Men gud vad duktig du har varit! Två år kan kännas långt men tänk hur mycket du har förbättrat förutsättningarna för att liten ska få stanna!
  • Västerås
    jeenniie83 skrev 2017-11-22 19:11:55 följande:

Jag har mått små illa srn förra lördagen, så fuskade och tog test idag. Och de vart ett +.

Ska testa på söndsg då vi har riktiga test dsgen.

Grattis!!!! Vilken ruvardag började du må illa? Känner du något annat som du kan koppla till plusset?
  • jeenniie83

De blir ruvdag 3.

Börjar koppla att jag blev hård i magen och att magen spänner.

Och har aldrig kännt nått innan mens förr. Utan att den kommer punktligt hela tiden.

La om hela livet för att visa läkaren att de går att ändra livet utan att göra en mag op

• Västerås
    jeenniie83 skrev 2017-11-22 21:26:24 följande:

De blir ruvdag 3.

Börjar koppla att jag blev hård i magen och att magen spänner.

Och har aldrig kännt nått innan mens förr. Utan att den kommer punktligt hela tiden.

La om hela livet för att visa läkaren att de går att ändra livet utan att göra en mag op

Åh vad tidigt du började må illa. Får du lutinus? På vilken RD har du testdag?

Har för mig jag fick 16?dagar efter ET förra gången
  • jeenniie83

Har kört utan nått. Min kropp reagerade jätte illa på lutinus förra gången.

De blir ruvdag 7. Har test dag 11 dagar efter tillbaka sättning.

• waldesten16

göra återföring i morgon på rmc linköping med fryst blastocyt. Har nu blivit förkyld och är rädd att det ska påverka negativt. Svårt att läsa sig fram till och fick inte tag i kliniken. Någon som har erfarenhet eller vet som kanske kan stilla min oro ?

• kattnos
    waldesten16 skrev 2017-11-24 16:44:29 följande:

göra återföring i morgon på rmc linköping med fryst blastocyt. Har nu blivit förkyld och är rädd att det ska påverka negativt. Svårt att läsa sig fram till och fick inte tag i kliniken. Någon som har erfarenhet eller vet som kanske kan stilla min oro ?

Jag vet inte hur förkylning påverkar men någon vecka innan min återföring skadade jag handen illa och fick sy 8 stygn. Stygnen hade just tagits bort när vår blastis sattes in och inte förrän nu är det riktigt läkt egentligen. Jag var därför orolig att mitt immunförsvar var inställt på att läka såret men jag fick ändå plus på stickan! Så hoppas att det kanske kan lugna dig något :)
  • waldesten16
    kattnos skrev 2017-11-24 18:21:02 följande:

Jag vet inte hur förkylning påverkar men någon vecka innan min återföring skadade jag handen illa och fick sy 8 stygn. Stygnen hade just tagits bort när vår blastis sattes in och inte förrän nu är det riktigt läkt egentligen. Jag var därför orolig att mitt immunförsvar var inställt på att läka såret men jag fick ändå plus på stickan! Så hoppas att det kanske kan lugna dig något :)

Tack ! Blev lite lugnare. Man nojjar ju ihjäl sig att det ska skita sig för minsta småsak. Kan inte hjälpa det ????
  • jeenniie83

Inge mens,och fortfarande plus på de jag kissat på.

De känns så overkligt att vi har fått plus.

Ska kontakta CvL och berätta i morron. Sen hoppas vi att allt flyter på.

Blir spännande att se de lilla miraklet ????

Svar på tråden Ruvare hösten 2017