Anonym (K) skrev 2017-10-12 08:57:26 följande:
Jag tycker att du har en väldigt konstig inställning till att köpa begagnat. Tvätta det igen, det gör jag alltid med begagnade kläder. Bra för miljön också. Fattar inte hur man hellre drar på sig skulder än att köpa sjyssta begagnade kläder som plånboken klarar av. Skulder kan ju verkligen gå ut över barnen längre fram. Men nog om det. Köp på rea. De ytterplagg jag har köpt nya har jag handlat under mellandagsrean eller med kuponger. Overallen äldsta ska ha i år köpte jag för två år sedan till halva priset.
Vad gäller pappan tänker jag att om ni har barnen lika mycket kan ni dela på barnbidragen eller ta ett var och då får han också betala hälften av alla kläder aktiviteter mm till barnen. Tjänar han mycket mer än dig tycker jag det är väldigt dåligt att han inte står för lika mycket kostnader kring barnen som du gör, även om du får barnbidragen. Han verkar ju inte fatta att det inte bara går ut över dig utan även hans barn också.
Vi lever ihop, jag pluggar på distans och är hemma med våra tvillingar på två år. Jag csn + bb, han tjänar mycket mer än jag gjorde när jag jobbade.
Han hatar när jag köper saker i förväg och vi måste förvara det, så att köpa i mellandagarna tex har aldrig varit ett alternativ.