BIM november 2017
Fick mens 10/10 så nästa BIM blir i november.
Fler som vill hänga på?
Fick mens 10/10 så nästa BIM blir i november.
Fler som vill hänga på?
Hej, hoppar gärna också in här! :)
Lite struligt med min mens och ägglossning efter graviditet och sedan p-stav.
Tog ut staven i augusti, mens mitten av september samt 17/10, enligt ÄL-test så hade jag ÄL förra helgen men enligt gyn jag var hos igår, pga tidigare problem med stora cystor, så är min slemhinna väldigt tjock och det ska vara ett tecken på att ÄL är på gång..? Förstår ingenting, men BIM är om ca 9 dagar så fram till dess lär dagarna gå väldigt långsamt, haha!
Jag hade också mellanblödningar tidigare i veckan, något jag aldrig haft innan.
Någon som vet om det stämmer att en tjock slemhinna även kan tyda på att man faktiskt är gravid..? Att ägget liksom fäst i livmodern. Kan ju inte testa på åtminstone 7-9 dagar.
Första barnet, som snart blir 1 år, var inte planerad så det är oklart hur lång tid det tog innan den graviditeten tog sig. Och nu när vi planerar denna graviditet så blir man ju närmast knäpp på allting, haha!
Hej! Hoppar in här :)
Jag är en tjej på 31 år och jag slutade med P-piller i månadsskiftet september/oktober då jag fick en liten mens (Hade överlag inte mens med p-pillerna) så passade på att sluta då så jag eventuellt kunde börja räkna ut hur min menscykel skulle bli. Fick första riktiga mensen 22/10 och fick då en menscykel på 28 dagar som jag typ alltid haft genom livet. Så om jag räknar med 28 dagar hade jag ÄL 2/11 och BIM 17/11. Hade sex varannan dag runt ÄL. Sjukt spännande nu!
Så detta var första riktiga försöket med barn nummer 2. Våran flicka är 3,5 och var inte planerad (vi slarvade gravt den sommaren :D så vet inte hur lång tid det tog innan det tog sig den gången).
Hej svejs!
Hej, hoppar gärna också in här! :)
Lite struligt med min mens och ägglossning efter graviditet och sedan p-stav.
Tog ut staven i augusti, mens mitten av september samt 17/10, enligt ÄL-test så hade jag ÄL förra helgen men enligt gyn jag var hos igår, pga tidigare problem med stora cystor, så är min slemhinna väldigt tjock och det ska vara ett tecken på att ÄL är på gång..? Förstår ingenting, men BIM är om ca 9 dagar så fram till dess lär dagarna gå väldigt långsamt, haha!
Jag hade också mellanblödningar tidigare i veckan, något jag aldrig haft innan.
Någon som vet om det stämmer att en tjock slemhinna även kan tyda på att man faktiskt är gravid..? Att ägget liksom fäst i livmodern. Kan ju inte testa på åtminstone 7-9 dagar.
Första barnet, som snart blir 1 år, var inte planerad så det är oklart hur lång tid det tog innan den graviditeten tog sig. Och nu när vi planerar denna graviditet så blir man ju närmast knäpp på allting, haha!
Hej!
Jag har Bim nu i helgen och igår så fick jag en rosa flytning på pappret och ont i tjejmagen liknande mensvärk. Nu har det gått ett dygn och jag har fortfarande inte fått någon mens. Jag har haft molvärk till och från några dagar efter äl.
Vad händer tror ni?? var det en nidblödning trors ? kan jag ta ett test eller när kan jag ta det ifall det var en nidblödning?
Någon som har erfarenhet? hjäääälp
Hej!
Jag har Bim nu i helgen och igår så fick jag en rosa flytning på pappret och ont i tjejmagen liknande mensvärk. Nu har det gått ett dygn och jag har fortfarande inte fått någon mens. Jag har haft molvärk till och från några dagar efter äl.
Vad händer tror ni?? var det en nidblödning trors ? kan jag ta ett test eller när kan jag ta det ifall det var en nidblödning?
Någon som har erfarenhet? hjäääälp
Hej igen,
Så, molvärk och illamående sedan en dag tillbaka. Jag blev så nyfiken att jag, efter att ha lagt sonen, slängde mig iväg till Apoteket och köpte clearblue early. Och som att det inte var nog så var jag ju "tvungen" att testa redan nu på kvällskvisten. Ett ytterst svagt streck syntes, mannen såg det också så det är inte inbillning, dock alldeles för svagt för att jag ska våga lita på det. Och så bannar jag mig själv nu för att jag inte väntat till imorgon bitti, det är ju trots allt ca 5 dagar kvar till BIM, haha! Men, jag har ett annat clearblue hemma, som jag kommer att ta redan imorgon bitti (denna väntan och undran blir fasen dyr, haha!).
Vill så gärna tro på det där svaga strecket men vågar inte.. Det går att se, dock ej få med på bild *emoji-apan som håller för ögonen*

Hoppar in här =)
BIM-5 idag.
Hade en liten liten liiiiten blödning i fredags, (ÄL+6) aldrig nånsin haft mellanblödningar eller blödit mellan menstruationerna... var bara en liten blodblandad flytning typ. sen no more. Har efter det haft en jäkla molvärk, frossa och blodsockret och hormonera går bananas. dessutom så fruktansvärt gasig och det luktar helvete av dem. vågar inte ha folk i närheten... haha
Inväntar torsdag innan jag testar, spännande... Fast, vi har ju försökt två år nu snart och jag tror ju varje månad att jag är gravid, men blödning? hmm..
Träffade ett medium för snart ett år sedan, han sa att jag skulle bli gravid oktober eller november i år.. haha, tänk om han har rätt? galet.
Hoppar in här =)
BIM-5 idag.
Hade en liten liten liiiiten blödning i fredags, (ÄL+6) aldrig nånsin haft mellanblödningar eller blödit mellan menstruationerna... var bara en liten blodblandad flytning typ. sen no more. Har efter det haft en jäkla molvärk, frossa och blodsockret och hormonera går bananas. dessutom så fruktansvärt gasig och det luktar helvete av dem. vågar inte ha folk i närheten... haha
Inväntar torsdag innan jag testar, spännande... Fast, vi har ju försökt två år nu snart och jag tror ju varje månad att jag är gravid, men blödning? hmm..
Träffade ett medium för snart ett år sedan, han sa att jag skulle bli gravid oktober eller november i år.. haha, tänk om han har rätt? galet.
Läst lite snabbt i tråden, BIM 14/11 för oss.
Vi är så himla ivriga så har redan tagit ett sådant testa tidigt för tidigt haha, men jag är så rädd för spökstreck, läst i efterhand att de är väldigt vanligt på just cb. Tänkte lägga upp bilden här så får se vad ni tänker. Kanske bara är jag som ser ett streck för att jag så gärna vill. haha

Läst lite snabbt i tråden, BIM 14/11 för oss.
Vi är så himla ivriga så har redan tagit ett sådant testa tidigt för tidigt haha, men jag är så rädd för spökstreck, läst i efterhand att de är väldigt vanligt på just cb. Tänkte lägga upp bilden här så får se vad ni tänker. Kanske bara är jag som ser ett streck för att jag så gärna vill. haha