• JakobK

    Kvinnor, vad attraheras ni mest av hos en man?

    Jag är nyfiken, när ni dejtar en man, vad är det för stil och personlighetsdrag som attraherar och intresserar er mest hos honom. 

    Skriv ett så ärligt svar som möjligt. Ange gärna också hur gamla ni är, då det ju kan spela in.

  • Svar på tråden Kvinnor, vad attraheras ni mest av hos en man?
  • JakobK

    Tack för era kommentarer! 

    Tycker ni klädstilen är väldigt viktig för om ni ska falla för någon? Personligen så tycker jag för kvinnor att klädstilen har ganska liten vikt, såvida hon inte klätt sig helt anskrämligt. Visst signalerar viss klädstil hur denne persons åsikter kan vara, men attraktionsmässigt spelar det inte så stor roll.

  • JakobK
    Anonym (vackra män) skrev 2017-10-13 20:34:54 följande:

    Ja klädstilen är för mig väldigt viktig för om jag ska respektera och trivas med en person. Vill vara stolt över min partner och att han ska matcha mig:)


    Ok, men även när du träffar honom första gången ute eller på en dejt? Klädstil är ju något som man kan ändra på tänker jag. Eller menar du att han ska ha ett sinne för klädsmak?
  • JakobK
    Anonym (vackra män) skrev 2017-10-13 20:52:40 följande:
    Alltid han ska ha en genuin bra smak och klädstil som jag kan lita på att han har, och den måste vara av den typ av stil som jag fördrar. Han kan inte komma med en kostym och se ut som en buisenss man t ex. Det ska vara just en hipsterstil. lite bohem, hippie, alternativ typ av stil. Han ska se ren och lite fåfäng ut och sköta om sig själv. Utseende ska vara viktigt för honom för att jag ska bli intresserad. Om han sedan ändrar klädstil under förhållandet kan det ju vara så att jag inte gillar den. Kläder säger väldigt mycekt om hur man vill uppfattas, hur andra ser på en, grupptillhörighet, identitet osv.
    Vad föredrar du själv för klädstil hos kvinnor. Något måste väl vara mer intressant
    än annat eller?
    Hmm du fick mig att fundera. Hos kvinnor faller jag i första hand på hur deras utseende är och hur deras personlighet är. Jag själv är inte särskilt intresserad av mode och kläder. Men jag drar ju faktiskt vissa antaganden om kvinnor beroende på vad de har på sig. Hon får gärna ha lite snofsiga festkläder på sig, men om hon är alltför lättklädd på en fest (rejäl urringning och kort kjol) så är det en turn-off för mig. Likaså om hon har kläder som är väldigt manhaftiga och helt omoderna. 

    Men som sagt så väger alltid utseende och personlighet högre än klädstil för mig.
  • JakobK
    Anonym (Hmmmm) skrev 2017-10-14 14:39:48 följande:

    Det är så otroligt svårt för mig att beskriva vad det är som attraherar mig, tycker jag. Säkert för att jag inte har ngn mall, direkt. Min senaste dejt t.ex. är superattraherad av honom. Men han hade helt fel längd och hårstil... Det som attraherade mig mest var att han hade så vackra ögon och leende... att han var självsäker men ändå lite gulligt blyg i vissa stunder. Han hade ett ytterplagg på sig som var väldigt snyggt, trendigt men ändå lite sportigt.

    Men plagget var bara en extra grej som gjorde att jag tyckte han var ännu finare. Det var helhetsbilden av hans utseende och charmiga personlighet, som gjorde tricket... :)


    Jaha, men då spelade väl inte hårstil och längd sån avgörande roll eller? Om du ändå ÄR attraherad av honom menar jag. Ska ni fortsätta dejta?
  • JakobK
    Dr Nail skrev 2017-10-14 14:54:50 följande:

    Jeremy Meeks är ett bra exempel. Snubben misshandlade nästan ihjäl en pojke, och nu har han ett modelljobb, en rik flickvän och tusentals kvinnliga beundrare på Instagram:D

    Måste vara hans fantastiska personlighet!


    Oj...  det är alltså en person som du attraheras av?
  • JakobK
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2017-10-14 14:28:44 följande:

    Är 37 år. Dras till personer med hög verbal intelligens som är snabbtänkta och uttrycker sig bra i text. De får gärna vara lite kortare men iaf inte längre än 185. Gärna ungdomligt utseende. Någon man kan ha roligt och vara barnslig med men som är mogen i grunden. Plus om han gillar barn, är intresserad av människor och hyfsat liknande värderingar som mig. Viktigt att han har en passion i livet eller är ambitiös men det spelar ingen roll vad passionen är. Inga husdjur!


    Varför är att ha en passion viktigt tycker du?
  • JakobK
    Anonym (Hmmmm) skrev 2017-10-14 21:09:32 följande:
    Precis. Innan vi sågs trodde jag att de sakerna skulle spela lite roll, kanske. Men han hade ett så fint ansikte, samt väldigt charmig personlighet, så längden/håret spelade ingen roll alls sen. Inte kläderna heller, för den delen..

    Vet inte om vi ska fortsätta dejta. Han har sagt att han vill det. Jag har sagt samma sak. Men han verkar lite seg på att styra upp/boka in nåt konkret. Jag avvaktar några dar till och ser. Men det lär nog inte bli nåt. Men då var det inte för att jag inte ville, i alla fall... :P
    Men han kanske väntar på att du ska boka in något och tycker du är seg? Om du vill, varför inte slå slag i saken! 
  • JakobK
    Anonym (Hmmmm) skrev 2017-10-15 01:01:26 följande:
    Nja, förstår hur du menar, men så är det inte riktigt.. :) Jag styrde upp hela första träffen. Sen försökte jag styra upp den andra, men då blev han extremt seg i sina svar, så jag gav upp lite. Sen har han frågat om att ses igen. Och jag har sagt ja och skrivit att han gärna får föreslå nåt, alt. rådfråga mig om vad vi kan hitta på. (Han är rätt ny i stan).

    Så där står vi nu. Men han är av nåt (okänt) skäl väldigt seg med svar ibland. Särskilt när det gäller konkret förslag om att ses... Är därför jag tvivlar på att han verkligen vill ses. Men vi får se. :)
    Hmm jag förstår. Men att han frågade om att ses igen är ju ett gott tecken i alla fall! Kanske han har mycket annat att göra för tillfället?

    Jag sitter faktiskt själv och funderar kring varför en tjej jag träffade på en fest, en tjej som jag kom väldigt bra överens med, nu är väldigt seg på att svara mig. Jag undrar om hon egentligen inte vill, men drar ut på svaren i stället för att inte verka oförskämd. 
  • JakobK
    Anonym (Hmmmm) skrev 2017-10-15 02:00:45 följande:
    Ja, kan bara spekulera.. Tror det är en kombination av det som du sa, men även annat.. vi hade sån där extrem attraktion hela kvällen, det bara sprakade i luften.. hehe. Men sen efter en del vin så hamnade vi faktiskt i säng. Han hade, kanske pga vinet, kanske pga nerver, lite, uhm, svårt med prestationen.. så jag vet inte om det är sånt som spökar.. Han sa också när vi kramades i sängen, att han känt sig blyg inför mig, stundvis. Så gulligt!!

    Ja vad konstigt, om ni kom bra överens så borde hon ju tycka det är trevligt med sms! Men du vet, ibland är tjejer så rädda för att vara "på", så att vi måste spela lite spel och vara svala.. vi har fått lära oss att ej skrämma bort killar. Hoppas du testar bjuda ut henne! :)
    Hoppas du träffar honom igen och att det kanske leder någon vart och inte bara rinner ut i sanden. Det lät ju som ni hade en trevlig kväll ;)

    Ja jag förstår inte varför hon är så seg med att svara. Hoppas hon spelar ett spel då, och att det inte är för att hon inte är intresserad. Jag ska bjuda ut henne, men hon bor i en annan stad nu dessvärre. Hennes förre pojkvän var dock en helt annan typ än mig, så jag vet inte om det kommer bli något...
  • JakobK
    Anonym (inte singel) skrev 2017-10-16 00:28:05 följande:
    Har inte dejtat på evigheter, men det finns inte ett personlighetsdrag som är viktigare än andra utan det som verkligen betyder nåt är personkemin. Att det känns enkelt att prata och umgås med varandra och att man skrattar åt samma saker. Men jag antar att intelligens, humor och självdistans är egenskaper jag värderar högt.

    Sen utseendemässigt och stilmässigt vet jag inte riktigt... de senaste åren har det hänt att jag har attraherats av två män (utanför mitt förhållande), den ena smal och skallig och den andra rätt rund och med ovårdat hår... helt olika klädstil. Det som de hade gemensamt var väl att de verkade lätt blyga, men med öppna och vänliga ansikten och nyfikna, uppmärksamma ögon. Fast eftersom jag inte är singel kan jag bara titta och fantisera.
    JakobK skrev 2017-10-15 01:44:42 följande:
    Hmm jag förstår. Men att han frågade om att ses igen är ju ett gott tecken i alla fall! Kanske han har mycket annat att göra för tillfället?

    Jag sitter faktiskt själv och funderar kring varför en tjej jag träffade på en fest, en tjej som jag kom väldigt bra överens med, nu är väldigt seg på att svara mig. Jag undrar om hon egentligen inte vill, men drar ut på svaren i stället för att inte verka oförskämd. 
    Det är antingen det att hon inte vill, eller dålig tajming på grund av att hon har skitmycket att göra i resten av livet. Har man t ex nyss börjat på ett krävande jobb är det kanske det som måste ges högre prioritet än att inleda ett förhållande.

    Uppmuntrande att läsa att det finns de som tänder på män som inte är enligt den traditionella manligheten (muskler, tuffhet, framåtanda...) :) Ja att titta och fantisera kan man ju alltid göra!

    Jag tycker också att bland det viktigaste är att man kan  prata med varandra på ett lättsamt sätt. Är det inte märkligt hur kommunikationen kan fungera hur bra som helst med vissa, men med vissa andra blir det hur stelt som helst?
Svar på tråden Kvinnor, vad attraheras ni mest av hos en man?