• manda974

Planerar för första barnet.

Hej! Är helt ny här på FL, jag och min sambo har bestämt oss för att försöka skaffa en liten bebis. Vi är båda 22 år.

Tog ut min p-stav 29/9 och började använda Natural cycles. Hade enligt appen ägglossning förra veckan 12/10, håller nu tummar och tår att det kanske blir en bebis direkt men förväntar mig att det tar några månader till.

Är det några fler som försöker där ute? Kanske i samma ålder? Skulle va kul att ha någon att bolla idéer med ????

• Svar på tråden Planerar för första barnet.
  • Saima17
    saijda skrev 2017-11-25 08:21:11 följande:

Funderar på att köra på ÄL tester denna gång - har någon använt sig utav det och vart har ni köpt dem isf? :)

Köpte rfsus..antagligen testa ja för tidigt så alla va blanka. Köpte sen från apoteket. Men ska köpa både och nu ha ja tänkt. Så ja kan testa 2 ggr/ dag :) att vi absolut int missar. Men skulle köpa från testlagret men då skickar dom just nu endast inom Sverige mkt billigare på deras sida..
  • saijda
    Saima17 skrev 2017-11-25 09:31:12 följande:

Köpte rfsus..antagligen testa ja för tidigt så alla va blanka. Köpte sen från apoteket. Men ska köpa både och nu ha ja tänkt. Så ja kan testa 2 ggr/ dag :) att vi absolut int missar. Men skulle köpa från testlagret men då skickar dom just nu endast inom Sverige mkt billigare på deras sida..

Okej tack för tipset. Jag har kollat både på graviditetskollen, testlagret och billiga-tester.se. Försöker jämföra dem just nu.
  • Saima17
    saijda skrev 2017-11-25 09:41:47 följande:

Okej tack för tipset. Jag har kollat både på graviditetskollen, testlagret och billiga-tester.se. Försöker jämföra dem just nu.

Ah okej. Undrar varför dom int skickar t Finland nu när dom brukar göra d. Sjukt duktig för här finns d bara paket me 7 & 8 st i som kostar mellan 9-15? å 21 st stick på testlagret så kosta 169 kr.. Vilket e typ 17-18?..
  • Snufflan

Hallå tjejer!

I morse visade äntligen CB en glad stilla gubbe. Men jag tror hag glömde kolla igår morse. Hur länge har vi på oss idag? Nervös att vi inte hinner få till det jag och gubben. :-/

...sen ska jag också skriva kontrakt på ett nytt jobb på måndag. Korkat? Jag vet inte.

• Saima17
    Snufflan skrev 2017-11-25 11:32:18 följande:

Hallå tjejer!

I morse visade äntligen CB en glad stilla gubbe. Men jag tror hag glömde kolla igår morse. Hur länge har vi på oss idag? Nervös att vi inte hinner få till det jag och gubben. :-/

...sen ska jag också skriva kontrakt på ett nytt jobb på måndag. Korkat? Jag vet inte.

Inom 48h från positivt test heter d väl. Ja tänker den här gången testa 2 ggr om dagen för att riktigt få koll näääär d blir positivt

Äh nädå.. Ja väntar å på ordinarie jobb.. Hoppas på ja får före man går me magen i vädret å d syns. haha
  • Snufflan
    Saima17 skrev 2017-11-25 11:42:42 följande:

Inom 48h från positivt test heter d väl. Ja tänker den här gången testa 2 ggr om dagen för att riktigt få koll näääär d blir positivt

Äh nädå.. Ja väntar å på ordinarie jobb.. Hoppas på ja får före man går me magen i vädret å d syns. haha

Aha.. Vi hann inte med något i morse men jag testa med billiga stickor nyss. Blev två nästan lika starka. Se bild. Vi får ligga i kväll och i morgon och måndag. Hoppas det tar sig.

Vilken tur att du väntar på fast tjänst. Hoppas du får det. Jag är nojig nu. Har ju 6 mån provanställning så jag kommer inte kunna dölja om jag blir gravid. Känner inte för att vänta heller. O jobbet vill jag ju ha!

• Saima17
    Snufflan skrev 2017-11-25 21:13:52 följande:

Aha.. Vi hann inte med något i morse men jag testa med billiga stickor nyss. Blev två nästan lika starka. Se bild. Vi får ligga i kväll och i morgon och måndag. Hoppas det tar sig.

Vilken tur att du väntar på fast tjänst. Hoppas du får det. Jag är nojig nu. Har ju 6 mån provanställning så jag kommer inte kunna dölja om jag blir gravid. Känner inte för att vänta heller. O jobbet vill jag ju ha!

Ja d ser ut å va positivt. Ja men int kan dom ju "kicka" lr neka dej jobbet bara för att du e gravid.. E ju sjukt. Vet många som fått ordinarie fast dom vari gravida lr velat ta tjänstledigt direkt ett år...

Hmm ja ja lär no få vänta.. Ha just flytta hit å här ja bort "anställer man bara kända namn"
  • babbi

Hejsan! 

Är ny här på familjeliv men hoppar gärna in i tråden :) Jag är 22 år och sambon 26 år, vi försöker att skaffa en liten. Plockade ur staven i Mars, inte försökt till 100% förrän nu. Har använt mig av CB äl test sedan i Juni så vet att jag har ägglossning. Använder mig av appen Flo.
    Hade senaste ägglossningen 28/10, tyvärr blev det inget... Nu är jag inne på Dag 1 med blinkande smiley, väntar med spänning efter den fasta, enligt appen ägglossning 27/11.
    Myste med sambon 21, 25, så nu ska vi mysa på närmsta dagarna!

• Snufflan
    Saima17 skrev 2017-11-25 21:49:46 följande:

Ja d ser ut å va positivt. Ja men int kan dom ju "kicka" lr neka dej jobbet bara för att du e gravid.. E ju sjukt. Vet många som fått ordinarie fast dom vari gravida lr velat ta tjänstledigt direkt ett år...

Hmm ja ja lär no få vänta.. Ha just flytta hit å här ja bort "anställer man bara kända namn"

Åh hoppas verkligen det tar sig nu. Snart är det myadags.

Angående jobbet..Nej, det är i så fall en dålig arbetsplats om man blir kickad pga av graviditet.

Har hamnat lite efter i tråden, men hur går det för dig och jakten på ett plus? :)
  • Saima17
    Snufflan skrev 2017-11-25 23:09:45 följande:

Åh hoppas verkligen det tar sig nu. Snart är det myadags.

Angående jobbet..Nej, det är i så fall en dålig arbetsplats om man blir kickad pga av graviditet.

Har hamnat lite efter i tråden, men hur går det för dig och jakten på ett plus? :)

Ja ja fick ju världens grisslakt t mens den 22a. Så nu väntar jag på att den 1.12 ha tänkt börja äl testa. Enlig flo appen ska ja ha äl redan 3.12 men sist hade ja på dag 15 positivt äl test. Hoppas så att d blir dag 15 igen alltså den 6.12 för sambon kommer hem 7.12

Så ja hoppas d tar sj för oss å.. Ha haft 2 månader nu me normal mens men ha märkt att alla symtom på sken graviditet ha avtagit för varje månad. Så kanske ha vari att kroppen int vari sj själv helt efter spiralen. Å att d tar sj nu ist

Hoppas för er å!!
Svar på tråden Planerar för första barnet.