• manda974

Planerar för första barnet.

Hej! Är helt ny här på FL, jag och min sambo har bestämt oss för att försöka skaffa en liten bebis. Vi är båda 22 år.

Tog ut min p-stav 29/9 och började använda Natural cycles. Hade enligt appen ägglossning förra veckan 12/10, håller nu tummar och tår att det kanske blir en bebis direkt men förväntar mig att det tar några månader till.

Är det några fler som försöker där ute? Kanske i samma ålder? Skulle va kul att ha någon att bolla idéer med ????

• Svar på tråden Planerar för första barnet.
  • babbi
    Snufflan skrev 2017-12-03 01:28:44 följande:

Hur går det för alla? Nyfiken!

Jag har BIM 11/12 så väntar och väntar.... Vill bara testa mig nu otålig som man är! Tyvärr (eller vad man ska säga) har jag ännu inga symptom som tyder på varken graviditet eller mens!
  • Rydén91

Inget här ännu ingen mens sedan 24 okt slut 3 nov kan va olika anledningar för mig har inte vågat testa något önnu
  • Saima17
    Snufflan skrev 2017-11-27 13:16:09 följande:

Jaha ja.. Nu är antagligen äl över. Mina stickor är slut så jag vet inte. Men glada gubben fick jag ju i lördags och då hade jag och sambon mysigt. Men mer än en gång blev det inte. Svårt att få till det bara sådär när man har saker inplanerade. Men en gång under loppet av äl kan ju räcka. Hoppas hoppas!

Nu ska jag åka iväg och skriva kontrakt. Det känns så roligt och egentligen skulle det vara klokt att vänta lite med barnskaffandet just nu. Men inget säger ju att det gick denna gång. Jag har ju dessutom så långa cykler så nästa gång vi kan försöka är om ca 50 dagar. Hade ju äl cykeldag 34!!!

Hoppas det tog sig, ja håller tummarna!! Ja har tydligen äl idag enligt stickan.. :/ faaaan. Sambon kommer hem på torsdag :( om ja int har väldigt kort cykel den här gången.. Brukar va mellan 25-27 dagar så kan d hända att vi kan få till d före ja åker hem från julfirande :( ja blir så ledsen på min kropp :(
  • kna1

BIM imorgon.. Testade igår, det var så blankt de kunde bli :( Vet inte om jag vågar testa idag, väntar nog bara på mensen och hoppas att den inte dyker upp.

Hur går det för dig?
  • Snufflan
    babbi skrev 2017-12-03 03:13:12 följande:

Jag har BIM 11/12 så väntar och väntar.... Vill bara testa mig nu otålig som man är! Tyvärr (eller vad man ska säga) har jag ännu inga symptom som tyder på varken graviditet eller mens!

Vi har ju BIM samma dag! Är också otålig. Tänker du testa lite för tidigt eller väntar du? ;)
  • Snufflan
    Rydén91 skrev 2017-12-03 04:27:00 följande:

Inget här ännu ingen mens sedan 24 okt slut 3 nov kan va olika anledningar för mig har inte vågat testa något önnu

När ska du testa tro?
  • Snufflan
    Saima17 skrev 2017-12-03 08:38:28 följande:

Hoppas det tog sig, ja håller tummarna!! Ja har tydligen äl idag enligt stickan.. :/ faaaan. Sambon kommer hem på torsdag :( om ja int har väldigt kort cykel den här gången.. Brukar va mellan 25-27 dagar så kan d hända att vi kan få till d före ja åker hem från julfirande :( ja blir så ledsen på min kropp :(

Nej va dålig tajming! Du får hoppa på ett tåg till karln! Hur ser det ut nästa äl? Kanske han är hemma då? :-/
  • Snufflan
    kna1 skrev 2017-12-03 09:51:55 följande:

BIM imorgon.. Testade igår, det var så blankt de kunde bli :( Vet inte om jag vågar testa idag, väntar nog bara på mensen och hoppas att den inte dyker upp.

Hur går det för dig?

Okej. Du kanske ändå ska testa i morgon eller övermorgon. Det kan va för tidigt för att se!

Jag hade äl förra lördagen. Så det är ca 7-8 dagar till BIM för mig. Är så analyserande. Brösten ömmar, stickningar i äggstockarna. Orolig mage. Men det kanske är inbillning. Eller det kanske bara är förmens-smärtor. Jag vet inte. Vill egentligen prova ett test men det är nog för tidigt.
  • babbi
    Snufflan skrev 2017-12-03 10:41:47 följande:

Vi har ju BIM samma dag! Är också otålig. Tänker du testa lite för tidigt eller väntar du? ;)

Jag har ett test i badrumsskåpet som man kan testa tidigt men vi får se!! Haha fast innerst inne vet jag att jag kommer testa tidigt.... men det blir ju dubbel besvikelse om man får negativt test plus att mensen kommer någon dag efter :(

Tänker du testa tidigt? ;)
Svar på tråden Planerar för första barnet.