• manda974

Planerar för första barnet.

Hej! Är helt ny här på FL, jag och min sambo har bestämt oss för att försöka skaffa en liten bebis. Vi är båda 22 år.

Tog ut min p-stav 29/9 och började använda Natural cycles. Hade enligt appen ägglossning förra veckan 12/10, håller nu tummar och tår att det kanske blir en bebis direkt men förväntar mig att det tar några månader till.

Är det några fler som försöker där ute? Kanske i samma ålder? Skulle va kul att ha någon att bolla idéer med ????

• Svar på tråden Planerar för första barnet.
  • babbi
    Snufflan skrev 2017-12-03 18:00:52 följande:

Man analyserar alltid lite för mycket. Ha ha!

Testar i morgon tror jag. BIM -7 (alltså sju dagar kvar till BIM)

Jag tänker vänta tills på onsdag i alla fall! Fast känns som en evighet tills dess :(
  • Snufflan
    Saima17 skrev 2017-12-03 18:13:37 följande:

Man sku ju önska.. Men tyvärr så har han svårt för att "fejka". Han ha just fått d här jobbet. Han sku kolla om han kan få ta ut övertid vid nyår men ser no mörkt ut sku så villa att han sku komma hem den 29onde redan.

:( åh.. Så knivig sits!
  • Snufflan
    babbi skrev 2017-12-03 18:15:56 följande:

Jag tänker vänta tills på onsdag i alla fall! Fast känns som en evighet tills dess :(

Du får berätta hur det gick sen!
  • Saima17
    Snufflan skrev 2017-12-03 19:19:47 följande:

:( åh.. Så knivig sits!

Ja ja sitter riktigt i skiten bara å inse att d kommer ta jävligt länge för oss att få ett +.
  • Saima17
    Snufflan skrev 2017-12-03 15:37:06 följande:

Men gumman! *kram*.

Han kanske kan ta ledigt en dag tidigare? Funkar det? Ni kommer få till det. Sluta inte kämpa bara.

Envis som ja e så ha ja fortsatt å testa. Å idag var äl positivt igen!!!!! Va e d här???
  • Snufflan
    Saima17 skrev 2017-12-04 05:46:22 följande:

Envis som ja e så ha ja fortsatt å testa. Å idag var äl positivt igen!!!!! Va e d här???

Har du PCO? Det kan ge knasiga utslag på äl test?
  • Saima17
    Snufflan skrev 2017-12-04 08:57:14 följande:

Har du PCO? Det kan ge knasiga utslag på äl test?

Nä int ha nån nånsib sagt nå.
  • Snufflan

En vecka kvar till BIM. Testade i morse. Negativt. Men jag tyckte mig se något litet streck. Svagt svar om man vinklade Stickan. Killen sa "nej älskling jag ser ingenting". Men jag tyckte inte han tittade noga. Ha ha.. när borde jag testa igen? Kommer jag kunna hålla mig till BIM?

• babbi
    Snufflan skrev 2017-12-04 09:02:03 följande:

En vecka kvar till BIM. Testade i morse. Negativt. Men jag tyckte mig se något litet streck. Svagt svar om man vinklade Stickan. Killen sa "nej älskling jag ser ingenting". Men jag tyckte inte han tittade noga. Ha ha.. när borde jag testa igen? Kommer jag kunna hålla mig till BIM?

Vänta till torsdag, då borde det kunna visa Glad hoppas verkligen att det var ett litet streck som bara var otydligt! Jag ska försöka hålla mig till torsdag/fredag.. 
  • Snufflan
    babbi skrev 2017-12-04 10:06:31 följande:

Vänta till torsdag, då borde det kunna visa  hoppas verkligen att det var ett litet streck som bara var otydligt! Jag ska försöka hålla mig till torsdag/fredag.. 

Ja, det hoppas jag med!!!
Svar på tråden Planerar för första barnet.