Inlägg från: Utvandraren2 |Visa alla inlägg
  • Utvandraren2

Bf juli 2018

Hej! Jag har bf 29/6 så tillhör ju egentligen en annan tråd. Men samtidigt är jag ?sist? med allt i den tråden, så hänger mig på här med. Det blir säkert en julibebis. :)

• Utvandraren2
    Nyfikenlillstrumpa skrev 2018-04-07 18:16:53 följande:

Hejhej! Tänkte hoppa in här i tråden och se vad ni säger då jag är beräknad en liten flicka den 27 juli! Mitt allra första barn!

Välkomnen! Jag ska också få min första, även det en flicka. Har bf 29/6, så jag hänger i båda trådarna eftersom hon troligtvis kommer i juli. För mig har det hänt mkt den senaste månaden. Fått mer krämpor, känner mig smidig som en val, men lilla bönan bökar runt rejält inne i magen, och det är mest mysigt. Har känt huvudet bukta ut två gånger och så känner jag hur hon drar med fingrarna längs livmodern.
  • Utvandraren2
    Nyfikenlillstrumpa skrev 2018-04-07 19:44:39 följande:

Tackar! Åh vad roligt! Ja.. det kan nog luta åt en juli bebis. Jag lär nog få i augusti egentligen men eftersom det är fullmåne just den 27 så tror jag faktiskt att hon kankse kommer ut på dagen. Jag har äntligen börjat må bra! Jag har varit så seg och trött, jag har haft noll aptit över huvudtaget och mått illa fram och tillbaka. Men nu har jag äntligen aptit och ork till att göra saker hemma. Men hon är väldigt lugn. Hon sparkas knappt bara snurrar runt där inne, hon rör sig väldigt försiktigt haha! 

Så var det för mig med länge. Seg och slapp, mådde inte illa, men hade ingen riktig ingen aptit. Det har gett sig betydligt sen v24. Har mer psykisk energi nu, men blir fortare fysiskt trött, haha. Och kan inte äta lika stora portioner som i v24. Blir plötsligt proppmätt. Måste äta mindre och oftare.
  • Utvandraren2
    Hermioney skrev 2018-04-07 23:09:34 följande:

Jag har känt något liknande.

Kan du beskriva mer hur det känns när den rör sig?

Det som hänt sista veckorna är att det är mindre karatesparkar och mer bökande. Magen rycker fortfarande till ibland, men allt oftare bular den ut/böljar istället. Ser väldigt alien ut. Ser ut som det är något levande där inne som rör sig. Vilket det också är.

Vad gäller att hon drar med fingrarna liksom killar det lite, prickar eller vad man ska säga.

Nu har jag moderkakan i bakvägg och väldigt lite ?stoppning? så tror det syns väldigt tydligt på mig. Har en väninna som har moderkakan i framvägg och hon känner inte så mkt säger hon. Jag har ju en hel del problem med att få sova pga all aktivitet. Hon rör sig nästan hela tiden, oavsett om jag rör mig eller sover. Och jag vaknar till varje gång hon rör sig. Fast det är kul att ligga och titta på magen. :)
  • Utvandraren2
    Hermioney skrev 2018-04-08 00:12:56 följande:

Wow!

Jag ligger också vaken halva nätterna.

Jag har en hel del stoppning och ser ingenting alls frpn utsidan.

Kittlande har jag haft i flera veckor men nu är det mycket starkare och jag kan följa det runt magen sen några få veckor. De första veckorna kittlade det bara svagt precis nedanför naveln.

För några dagar sen kunde jag känna något stort som rörde sig runt i magen. Det var helt otroligt och overkligt. Jag kunde känna en stor sak och några mindre kanske 3-4 runt om som förflyttade sig. Är det som den snurrar runt eller sparkar eller vad gör den när det känns så?

Jag reagerade också som dig första gången jag kände vad jag tror var en vändning. Kändes som hon gjorde en kullerbytta.

Andra gången jag hajade till var första gången jag såg något bula ut.

Jag har ingen aning om vad hon gör, tror som dig, hon kanske vevar med armarna, utforskar händerna, trampar vatten, snurrar runt och sparkar.
  • Utvandraren2
    Iowhannah skrev 2018-04-08 12:17:59 följande:

Jag har moderkakan i framvägg och känner precis som du. Har också problemet med sömnen, hon är fullt upptagen hela tiden (hon tycks sova typ 05-08). Vi får nog ställa in oss på att vara vakna överdrivet mycket sen >.<

Min bebis kan få såna ryck och göra en hel massa saker på en gång, det både känns och ser ut som om hela magen vibrerar då.

Undrar hur det ska gå med en 2,5-åring och världens mest aktiva bebis...

Ja, exakt! Tidig morgon och förmiddag är det lite lugnare. Och någon timme emellanåt på dagen. Har läst någonstans att bebisarna rör sig i sömnen också, så är nog därför våra verkar vara vakna jämt. Blir spännande att se om hon blir lika livlig utanför magen med. Har som tur var bara henne att hålla koll på då. Fast samtidigt är du mer förberedd än mig. Jag vet ingenting hur det kommer att bli, bara att väldigt mycket kommer att bli annorlunda. :D
  • Utvandraren2
    Sopp skrev 2018-04-12 09:16:29 följande:

Själv känns det som att det här eländet aldrig kommer att ta slut. 24+5 idag, och jag är så otroligt less! Känner mig stor och klumpig, har börjat få problem med foglossning i blygdbenet så känns som att ungen försöker bryta sig ut med kniv varje gång jag är uppe och går. Han sparkar DYGNET RUNT! alltså när sover ungen?! kanske är såhär när man har moderkakan i bakvägg men jag är på riktigt nervös över att jag känner sparkar HELA TIDEN oavsett tid på dygnet.

Nä fy, tänk att det är över 3 månader kvar (och de värsta månaderna) och jag känner redan att jag inte orkar varken fysiskt eller psykiskt. Vill bara ligga o kolla på film hela dagarna

Typ samma här! Varit väldigt mycket rörelse, men denna vecka har jag fått sova liiite bättre. Jag har hört att det blir inte såhär ända till bf, när det blir trängre i magen rör bebisen sig mindre. Just nu är de starka och simmar runt av hjärtans lust!

Jag har också fått foglossning nu (v29), men min är inte så kraftig ännu, peppar, peppar. Jag svor över magen häromdagen, det är ju så hopplöst omöjligt att få på sig strumpbyxor trots att jag tagit i rejält i storleken. Man vill ju gå i trikåklänning på jobbet, för den sitter ju inte åt någonstans.
  • Utvandraren2
    Meedaa1 skrev 2018-04-13 20:13:26 följande:

Roligare än mardrömmar ????

Haha, säg det! Jobbigt att vakna superkåt och inte kunna ha sex för att slemhinnorna är torra / man har svamp /den blivande pappan vägrar.

Väldigt ofta sexdrömmar här med alltså. ;)
  • Utvandraren2
    grästuva skrev 2018-04-14 07:27:41 följande:

Rörelserna kan kännas annorlunda längre fram i graviditeten men ska aldrig minska i frekvens, kännas trötta eller svaga.

Bebis är såpass stor efter v.28 att rörelserna känns.

Avsaknad av rörelser ska kollas upp.

Jag vet att det inte var vad du skrev men blir lite rädd så fort jag läser att rörelserna skulle minska så ville bara vara övertydlig. I all välmening <3

Ingen fara, jag uttryckte mig lite slarvigt! Jag vet att rörelserna inte minskar, men de blir annorlunda har jag hört. Mindre kickande och mer bökande.

Min bebis är livlig hela dagarna, men antingen håller hon sig mer lugn nu på nätterna, eller så har jag blivit van. För jag sover bättre nu. Igår nådde bökandet en ny nivå, var tvungen att stanna upp med det jag höll på med, då det både kändes och såg ut som att hon försökte bryta sig ut. Det är helt otroligt hur töjbar magen och livmodern är!
  • Utvandraren2

Det låter som en sammandragning. Jag har har ju bf 29/6 och har märkt mina i någon vecka nu. Det var lite läskigt första gången, då tänkte jag att, aha, är det så här en sd känns. Sen kan bebisen spjärna emot inne i magen och trycka ut huvudet. Då brukar jag oftast få en sd efterråt.

Svar på tråden Bf juli 2018