Inlägg från: Utvandraren2 |Visa alla inlägg
  • Utvandraren2

Bf juli 2018

Ja, värmen är en plåga. Är glad för alla andras skull, men igår visste jag inte vart jag skulle ta vägen. Grannbarnen sprang i vattenspridare - jag övervägde att hänga på.Tungan ute

Har äntligen beställt en paviljong nu som vi ska sätta upp på gräsmattan. Då får jag skugga och kan sitta där och amma. Parasoll och skugga har liksom aldrig varit en fråga tidigare - vi får inte så många soldagar här där jag bor, så man har bara njutit de dagarna. Nu får jag pigmentfläckar bara av att tänka på solen, så jag måste hålla mig undan. Kör spf 30 men det hjälper inte - får fläckar ändå. Har hört att de kanske inte går bort, så då tar jag inte risken.

• Utvandraren2

Kan inte annat än att hålla med! v. 35 nu. Känns som jag har gröt i huvudet, känner mig dum i huvudet, tappar fokus HELA tiden. Vill helst inte träffa folk, blir irriterad på katterna för minsta lilla (de beter sig precis som vanligt enligt min karl)
    Vill helst bara sova hela dagarna. Skruvade ihop møbler från IKEA i helgen, tog god tid på mig och pressade mig inte tyckte jag. Hadde oavsett extra ont i höften och var extra trött nästa dag.
    Nej, nu är jag klar för BF! (Fast vill ju att hon stannar i magen till åtminstone v 38.)

• Utvandraren2
    Iowhannah skrev 2018-05-23 19:19:06 följande:

Glöm inte det faktum att man (iaf jag) OFTA tappar ord eller tar fel ord när man pratar! Min sambo kan ha jättekul åt det, själv är jag inte superimponerad direkt...

Jag blir irriterad på mitt barn för minsta lilla. Han vill leka med mig, jag pallar inte. Han vill äta, jag orkar inte laga mat (det blir sånt som finns färdigt i kyl och frys). Han leker själv, jag tycker att han låter för mycket.

Jag har en känsla av att den här sista tiden kommer bli låååååååång!

Haha, jag som trodde jag tappade ord pga norskan! Skönt att veta! :D
  • Utvandraren2

För mig började foglossningen som vad som kändes som ett blåmärke på blygdbenet (rakt under venusberget). Sen har det gradvis ökat vecka för vecka. Ibland har det gått bra i två veckor, sen har jag plötsligt fått ondare. Speciellt efter att jag ansträngt mig. Det ska allt mindre till för att jag ska få ont. Men det är inte som knivar som skär, som jag har hört att vissa fått. För mig är det som dagen efter jag ramlat ned och grenslat en järnstång. Såg mig själv i ett fönster i dag när jag gick. Shit vad jag vaggar fram!

• Utvandraren2

Herregud, förstår er såå varför ni inte kan jobba. Jag jobbar framför datorn och behöver bara sitta vid den. Jättebra stol och skrivbord. Inga lyft eller något. Trots det jobbar jag bara halva dagar sen några veckor tillbaka. Får träsmak i rumpan efter bara en liten stund, trots att jag försöker växla mellan olika sittställningar och att stå. För att inte tala om hur ofokuserad och glömsk jag blivit. Har heldagskurs imorgon, gruvar mig inför att sitta på en dålig stol hela dagen. När jag var på födselskursen häromdagen var den bara tre timmar, men var helt färdig i ryggen efter två och en halv.

• Utvandraren2
    Hermioney skrev 2018-05-28 10:30:16 följande:

Hur ser brösten ut på er andra?

Jag har hört så mycket om att man ska få stenhårda bröst som står rakt ut.

Mina har blivit hårdare och fyllda men inte stenhårda vilket kan bero på att jag redan har enorma. De har växt från F till H. Snart finns det inga BH:ar kvar att köpa.

Får man tillbaka sin egen storlek sen när man ammat klart?

Kommer de bli två tomma påsar som hänger ner till knäna?

Fniss. Det undrar jag med. Jag har haft små bröst hela mitt liv. Gått från A till C nu och den behån börjar bli för liten den med. Och sen kommer mjölktillrinningen på det. Det ligger i släkten att få stora bröst under graviditeten. Är ju kul att äntligen fått klyfta, men hoppas det inte bara blir två skinnpåsar som hänger sen.
  • Utvandraren2

Ja, idag nådde höftontet en ny nivå. Uppkörd tennisboll var en väldigt bra liknelse. Går ju som jag skitit på mig. Går helst inte alls.

Har helt galet mkt att göra då allt som inte fick köra ihop sig har gjort det. Samtidigt fick jag fixa det allra mest akuta idag, ny hyresgäst från 1/7. (Så går vi inte miste om hyra.) Resterande saker, tex förfallande hem och trädgård får vi bara leva med tills vidare. Sambon jobbar som en galning med att få klart badrummet, men vi tror båda att bebisen kommer komma först. Vi har valt mer omständiga lösningar i badrummet än vad vi tänkt från början. Men det blir kanonbra!

• Utvandraren2
    kattnos skrev 2018-06-01 10:05:03 följande:
    Hoppas på att du får den hjälp du behöver! Din graviditet är ju jobbig som den är, vad jag har förstått. Jag trodde att jag hade fått uvi för någon månad sedan och gick då till vc, då sa de att jag hade lite bakterier i urinen men att de vill att det ska vara fler för att ge antibiotika. Det är ju viktigt att inte gå med uvi som gravid men också dumt med antibiotika i onödan. Jag fick rådet att dricka mycket och det funkade bra den här gången. (Hade mycket uvi förr om åren och det här var bara en känning, inte ont)

Men är ketoner i urinen ett tecken på uvi eller havandeskapsförgiftning? Fattar inte riktigt hur du menar.

Just nu när jag sitter och skriver har jag en bebis i magen som aktivt trycker både mot revbenen och långt ned samt mot min blåsa. Ska bli så spännande om en vecka när jag ska till bm och få veta hur bebis ligger. Jag tror att det är huvudet som ligger uppåt fortfarande men det har inte sparkats nedåt mycket det senaste så jag är inte säker :)
    Jag trodde till igår att det kanske var fötterna som tryckte mot revbenen. Sen kände jag fötter i sidan i höjd med naveln och fattade ingenting hur hon lagt sig. Hon låg då med rumpan upp i revbenen och fötterna på sidan. Speciellt natten till torsdag spjärnade hon ut ben och rumpa samtidigt, det var väldigt obehagligt!
  • Utvandraren2

Så bra! Enligt barnmorskorna på min födselskurs är det den allra vanligaste och bästa ställningen.

Jag klarade fyra tacoskal med fyllning nu! Hade nog kunnat äta ett till. Sist var jag proppmätt efter två! Så nog har jag fått mer plats i magen allt! :)

• Utvandraren2

Gekås! Så roligt, men HUR orkar du! Jag orkade äntligen greja lite härhemma igår, men tog en halvtimmes paus varje halvtimme. Har inte ont någonstans, men blir trött av ingenting. Har gått upp totalt 13 kg nu, det känns! Hade aldrig pallat och shoppa nu. Nu har jag precis gjort en morotskaka till babyshowern jag ska på i eftermiddag. Är en jobbarkompis som ska ha två dagar innan mig. Vi ser framemot en härlig somnar och höst med våra tjejer! <3

Svar på tråden Bf juli 2018