kattnos skrev 2018-06-01 10:05:03 följande:
Hoppas på att du får den hjälp du behöver! Din graviditet är ju jobbig som den är, vad jag har förstått. Jag trodde att jag hade fått uvi för någon månad sedan och gick då till vc, då sa de att jag hade lite bakterier i urinen men att de vill att det ska vara fler för att ge antibiotika. Det är ju viktigt att inte gå med uvi som gravid men också dumt med antibiotika i onödan. Jag fick rådet att dricka mycket och det funkade bra den här gången. (Hade mycket uvi förr om åren och det här var bara en känning, inte ont)
Men är ketoner i urinen ett tecken på uvi eller havandeskapsförgiftning? Fattar inte riktigt hur du menar.
Just nu när jag sitter och skriver har jag en bebis i magen som aktivt trycker både mot revbenen och långt ned samt mot min blåsa. Ska bli så spännande om en vecka när jag ska till bm och få veta hur bebis ligger. Jag tror att det är huvudet som ligger uppåt fortfarande men det har inte sparkats nedåt mycket det senaste så jag är inte säker :)
Jag trodde till igår att det kanske var fötterna som tryckte mot revbenen. Sen kände jag fötter i sidan i höjd med naveln och fattade ingenting hur hon lagt sig. Hon låg då med rumpan upp i revbenen och fötterna på sidan. Speciellt natten till torsdag spjärnade hon ut ben och rumpa samtidigt, det var väldigt obehagligt!