• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Bfjuli18

Hej! Jag är överlycklig. Har längtat så otroligt länge efter barn och nu äntligen har jag plussat ???? så enligt mina beräkningar blir bf den 4 juli-18 ? jag är 27 år och detta blir mitt första barn ????

• jaksu

Hej jag hoppar gärna in här också! 

26 år, första barnet. Försökt i ca 3 år och lyckades nu själva bara en månad innan vi skulle på infertilitetsutredning - helt otroligt!! ( Jag har hypotyreos och PCO)

Jag plussade förra veckan och gick idag in i v6 - BF 31/7-2018 

Stort lycka till, till oss alla! 

• Iowhannah
    Adorii skrev 2017-11-29 06:31:56 följande:

Mina symtom har försvunnit är i V8+6 känner mig inte alls gravid längre, kan det vara missfall? Jag har haft 2 missfall tidigare mellan barnen men då startade det med blödning och andra stark menavärk som bara blev värre. Är så orolig och vår barnmorska är bara här 1 dag i veckan så jag kan inte ringa henne fören imorgon:(

Det är så svårt att säga. Klart det kan vara missfall, men det kan också vara helt normalt. Hur har dina tidigare graviditter varit? Har de varit lätta?

Jag är i v 8+1 och har heller inte många symptom kvar, det är bara svullen mage och ömma bröst. Vissa dagar mår jag konstigt men långt ifrån hela tiden. Kan inte direkt påstå att jag känner mig särskilt gravid längre heller. Det känns som att det är för tidigt för spökveckor :S

Min första graviditet var väldigt lätt och jag försöker tänka att denna bara är en naturlig, mycket lättare, graviditet även om jag såklart är livrädd för att få missfall. Då har jag ändå varit på VUL och sett ett hjärta picka :S Slappna av helt kan jag nog inte göra förrän vid KUB dock.
  • Iowhannah
    jaksu skrev 2017-11-29 08:35:19 följande:

Hej jag hoppar gärna in här också! 

26 år, första barnet. Försökt i ca 3 år och lyckades nu själva bara en månad innan vi skulle på infertilitetsutredning - helt otroligt!! ( Jag har hypotyreos och PCO)

Jag plussade förra veckan och gick idag in i v6 - BF 31/7-2018 

Stort lycka till, till oss alla! 

Grattis!

Jag tycker sånt där är så häftigt, som att kroppen helt ställer in sig på att bli gravid när man väl börjar komma till att utredas :)
  • Iowhannah
    Bfjuli18 skrev 2017-11-29 08:17:24 följande:

Hej! Jag är överlycklig. Har längtat så otroligt länge efter barn och nu äntligen har jag plussat ???? så enligt mina beräkningar blir bf den 4 juli-18 ? jag är 27 år och detta blir mitt första barn ????

Jag känner igen det där. Jag längtade otroligt länge men mitt ex var aldrig redo. Jag tror att jag började längta lite redan när jag var 17 men först när min bästa vän (och sedan en till nära vän) blev gravid så blev det riktigt påtagligt. Jag var 25 när hennes första föddes och jag var fortfarande tillsammans med mitt ex när hon blev gravid med andra barnet.

Jag var också 27 när jag blev gravid med första och det kommer alltid att vara det absolut bästa jag någonsin gjort :)
  • tiiitti

Det gick bra på UL. Där va ett litet foster med tickande hjärta och i rätt storlek för hur långt jag va gången.

Hon kunde inte se vart blödningen kom ifrån men där va inget kvar av den nu. Så skönt!

• Adorii
    Iowhannah skrev 2017-11-29 08:41:47 följande:

Det är så svårt att säga. Klart det kan vara missfall, men det kan också vara helt normalt. Hur har dina.

Ja men dom har varit ganska lätta. Missfallen jag fick var i v 11 och 9 så är så nojjig nu att detta ska va ett igen.

Jaså? Nä mina har försvunnit helt, haft jätteont i brösten och trött 24/7 och nu ingenting. Har svårt att sova på nätterna nu igen och jag känner ingenting i brösten längre.

Ja det förstår jag, gjorde du ett vul pga av något eller oro? Närmsta vul vi har är 16 mil bort så det känns så onödigt om man åker dit och sen visar det sig att det bara är nojjor
  • Adorii
    tiiitti skrev 2017-11-29 09:49:48 följande:

Det gick bra på UL. Där va ett litet foster med tickande hjärta och i rätt storlek för hur långt jag va gången.

Hon kunde inte se vart blödningen kom ifrån men där va inget kvar av den nu. Så skönt!

Vilken tur att det gick bra:)
  • Småbarnsåren

var på VUL idag! 

fick en blödning förra veckan och var in på gyn dagen efter för jag var så orolig, det hade slutat blöda med enbart lite gammalt brunt blod kvar, hon såg en liten bebis men sa att hon mätte och fick det till att jag var i vecka 4+6 
    när jag enligt mina egna beräkningar borde vart i vecka 6+2
    blev jätteorolig och nervös för det skulle ha betytt att jag var i 2+1 när jag fick positivt gravtest, gick inte alls ihop! tog dessutom ett test med veckoindikator en vecka efter mitt plus som visade 2-3 alltså att jag borde vart i vecka 4-5 

var på vul idag hos BM för datering av graviditeten som var inbokat sen länge 
    hon sa att jag var kring vecka 6+4 (gammalt ultraljud och det kunde diffa några dagar)  så det stämmer mer in på den räkningen jag hade gjort i mitt huvu :) och att plussa 6 dagar efter är ju inte omöjligt 
    men det växer som det ska, ett litet tickande hjärta :)
    är så otroligt lycklig och glad och hoppas verkligen att den lilla trivs därinne och vill stanna :)

jag ville så gärna få berätta till barnen och släkten i jul  men får vänta ytterligare några veckor till 

• Wallenius89

Hej. Plussade förra veckan och enligt appen är jag i vecka 5+5.. Var idag på vul men man såg endast säcken. Tror ni att det är för tidigt att se något?

Svar på tråden Bf juli 2018