• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • mira83

Min graviditet slutade i missfall :,(0 så jag hoppar ur denna gruppen. Lycka till er alla andra! Kram

• Iowhannah
    mira83 skrev 2017-11-29 13:42:54 följande:

Min graviditet slutade i missfall :,(0 så jag hoppar ur denna gruppen. Lycka till er alla andra! Kram

Åh nej :( Jag beklagar verkligen! Hur mår du?
  • Iowhannah
    Adorii skrev 2017-11-29 10:19:24 följande:

Ja men dom har varit ganska lätta. Missfallen jag fick var i v 11 och 9 så är så nojjig nu att detta ska va ett igen.

Jaså? Nä mina har försvunnit helt, haft jätteont i brösten och trött 24/7 och nu ingenting. Har svårt att sova på nätterna nu igen och jag känner ingenting i brösten längre.

Ja det förstår jag, gjorde du ett vul pga av något eller oro? Närmsta vul vi har är 16 mil bort så det känns så onödigt om man åker dit och sen visar det sig att det bara är nojjor

Jag gjorde VUL pga att jag gick igenom ett MA i somras och behövde verkligen stilla min oro. Det var lätt värt att åka en bit för det.
  • marol

Hej brudar.

Har följt tråden men inte gett mig till känna förrän nu :) Är beräknad 8e juli så är i vecka 9 (8+2) idag. Första barnet, gjorde IVF och lyckades på första försöket, så häftigt och härligt men känns ibland lite för bra för att vara sant att det ska gå vägen på första. Såg hjärtat på den lilla i vecka 6+2. Har inte haft så mycket symptom, hade ömma hårdare bröst inledningsvis, lite som mensvärk stundtals och sedan var jag illamående under vecka 7 och 8, men sen helt plötsligt var det som att det gav sig av. Oroande såklart. Målar fan på väggen och blir sjukt orolig för MA... Hehehe. Är och känner mig som vanligt nu, absolut ingenting med brösten eller uppblåst mage som andra vittnar om. Kanske bara hormonerna stabiliserats och kroppen vant sig hoppas jag. Min mage är som den brukar, "platt", kan förmodligen bero på att livmodern är bakåtlutad men om livmodern växer så borde den väl ändå snart ge sig till känna på något sätt...? Som ni hör finns lite tankar och oro.

Önskar alla lycka till!

• Sopp
    marol skrev 2017-11-29 14:17:15 följande:

Hej brudar.

Har följt tråden men inte gett mig till känna förrän nu :) Är beräknad 8e juli så är i vecka 9 (8+2) idag. Första barnet, gjorde IVF och lyckades på första försöket, så häftigt och härligt men känns ibland lite för bra för att vara sant att det ska gå vägen på första. Såg hjärtat på den lilla i vecka 6+2. Har inte haft så mycket symptom, hade ömma hårdare bröst inledningsvis, lite som mensvärk stundtals och sedan var jag illamående under vecka 7 och 8, men sen helt plötsligt var det som att det gav sig av. Oroande såklart. Målar fan på väggen och blir sjukt orolig för MA... Hehehe. Är och känner mig som vanligt nu, absolut ingenting med brösten eller uppblåst mage som andra vittnar om. Kanske bara hormonerna stabiliserats och kroppen vant sig hoppas jag. Min mage är som den brukar, "platt", kan förmodligen bero på att livmodern är bakåtlutad men om livmodern växer så borde den väl ändå snart ge sig till känna på något sätt...? Som ni hör finns lite tankar och oro.

Önskar alla lycka till!

Min första graviditet syntes ingenting förrän typ v 20, en riktig gravidmage hade jag inte förrän typ v 30. Oroa dig inte :)
  • grästuva

Jag är inte så förtjust i att färga håret under graviditeten med tanke på kemikalierna.

Någon som vet hur det är med silverschampo? Utsätts jag för mer kemikalier då än vid ?vanligt? schampo?

• Sopp
    grästuva skrev 2017-11-30 05:54:20 följande:

Jag är inte så förtjust i att färga håret under graviditeten med tanke på kemikalierna.

Någon som vet hur det är med silverschampo? Utsätts jag för mer kemikalier då än vid ?vanligt? schampo?

Jag är likadan, gissar att silverschampoo är lika illa men har ingen aning
  • Let it Rain
    marol skrev 2017-11-29 14:17:15 följande:

Hej brudar.

Önskar alla lycka till!

Hej! Under min förra graviditet som resulterade i en frisk son hade jag i princip inga graviditetssymptom alls förutom avsaknaden av mens och att jag började känna sparkar sen. Magen kom heller inte förrän i v. 32 (och jag är riktigt smal utan något överflödigt nånstans). Däremot är jag även lång och min längd lyckades kamouflera magen. Så i mina öron låter det du skriver helt normalt!
  • marol

Tack för era upplevelser kring mage och symtom.

Har också funderat på det där med att färga håret och silverschampo, nog för att man inte ska googla allt men detta borde man ju kunna googla utan fara :) mitt hår ser egentligen inte katastrof ut, men hade jag inte varit gravid hade jag ju liksom kamouflerat utväxten lite/fräschat upp och tvättat det med silverschampo.

Svar på tråden Bf juli 2018