• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Zora
    Iowhannah skrev 2017-12-03 13:39:31 följande:

Jag kände bara lite som att det blev en lååång radda av korta inlägg med mailadress och ?lägg gärna till mig i fb-gruppen?. Känns tråkigt tycker jag. Jag är iaf här för att diskutera graviditet, inte Facebook-grupper :P

Jag tror att anledningen till att det blir så mycket inlägg om FB är att det enda sättet att gå med är att skriva här i tråden (FB-gruppen är hemlig och går inte att hitta på FB) Det går ju att skicka PM också, men då krävs att den man skickar till inte har privat profil, så min gissning är att eftersom många har privat profil så blir det att man skriver här istället.

Har sett att endel startar en ny tråd som är för de som inte vill vara med på FB. Brukar stå i rubriken på tråden typ, ?BF maj 2028 FL hela vägen? eller ?BF maj 2018, ingen FB grupp? edyl. Kanske skulle vara något om man vill undvika FB prat.
  • Amandap95
    Iowhannah skrev 2017-12-03 05:13:23 följande:

Du kan kanske haft en sen ägglossning, det skulle kunna förklara alla konstigheter. Har du ringt mvc än?

Nää jag ska ringa på måndag och boka tid, fick inte tag på dem förra veckan då man bara kan ringa dem 2 ggr 1 h per vecka ????
  • Sopp

Jag fick metallsmak i munnen direkt, men har börjar må illa nu från 6+0. Inte så att jag är i närheten av att kräkas (har extremt svårt att kräkas) men man går o känner sig lite typ.. Bakis hela tiden

• Sopp

Det svåra är väl att admin av denna tråd inte är kvar i tråden?? Annars hade det ju vart kul med en BF-lista oså :)

• Iowhannah
    Sopp skrev 2017-12-03 17:57:40 följande:

Det svåra är väl att admin av denna tråd inte är kvar i tråden?? Annars hade det ju vart kul med en BF-lista oså :)

Det går väl att ordna ändå? Förvisso blir det bara som ett vanligt inlägg.
  • Iowhannah
    Zora skrev 2017-12-03 14:28:21 följande:

Jag tror att anledningen till att det blir så mycket inlägg om FB är att det enda sättet att gå med är att skriva här i tråden (FB-gruppen är hemlig och går inte att hitta på FB) Det går ju att skicka PM också, men då krävs att den man skickar till inte har privat profil, så min gissning är att eftersom många har privat profil så blir det att man skriver här istället.

Har sett att endel startar en ny tråd som är för de som inte vill vara med på FB. Brukar stå i rubriken på tråden typ, ?BF maj 2028 FL hela vägen? eller ?BF maj 2018, ingen FB grupp? edyl. Kanske skulle vara något om man vill undvika FB prat.

Jo, jag förstår såklart att det är därför men det är lite trist ändå.

Får se om jag får för mig att starta en ny tråd nån gång (förmodligen inte, om jag känner mig själv rätt).
  • Moorii
    Zora skrev 2017-12-03 12:08:03 följande:

Alltså i v.6+x? I såfall har jag lite hopp kvar.

Det är hemskt svårt att inte tänka på att det kan vara fel.. Just det där om att alla graviditeter är olika fick jag höra både från BM och andra under första graviditeten som slutade med MA.. Andra var det samma sak, alla graviditeter är olika och det är inte jättevanligt med 2 MA direkt efter varandra sa alla, ändå var det precis det som hände. Två veckor till VUL känns som en evighet och jag hoppas att jag kan få börja må liiite illa snart iallafall. Behöver ju inte kräkas, men bara för att få mig att känna att det är annorlunda nu mot de andra gångerna :)

Hej! Jag har egentligen bf 25/6, men kikar in lite här ibland också, för jag gissar att det blir ett julibarn (blev igångsatt på dag 13 med förra) :)

Med min son började jag må illa i vecka 6-7 och samma denna gång. Lite småillamående i vecka sju, vecka åtta lite mer och vecka nio var inte rolig >< sen har det trappats ner och nu i slutet av vecka elva har jag bara fått några enstaka kväljningar. Hoppas på att illamåendet kommer snart! Jag var precis lika orolig som du i samma vecka, men så kom det ändå :)
  • JohannaN2015

Alltså tjejer!! Jag har fått sån kula redan nu!!! Är i vecka 8, första barnet.. är det ens normalt att få sån kula aå tidigt? Spyr som en galning och mår SÅÅÅ illa...

• Sopp
    JohannaN2015 skrev 2017-12-03 20:29:56 följande:

Alltså tjejer!! Jag har fått sån kula redan nu!!! Är i vecka 8, första barnet.. är det ens normalt att få sån kula aå tidigt? Spyr som en galning och mår SÅÅÅ illa...

Kanske är två hehe :) normalt o normalt allt är väl typ normalt. Om du är risig i magen kanske du har mycket gaser också som trycker ut magen? Jag fick som sagt ingen tillstymmelse till mage förrän typ v 24 med första, dock har jag lite hull på magen plus att jag är rätt lång och har breda höfter så har nog funnits gott om plats för mina småkillar :)
  • Moorii
    JohannaN2015 skrev 2017-12-03 20:29:56 följande:

Helt normalt, men det är bara tarmarna som flyttar på sig och i och med det så blir magen svullen :) Den riktiga bebiskulan börjar komma tidigast i vecka 12-13. Jag såg ut som jag var gravid i vecka 18 redan i vecka åtta, men nu har det lagt sig något..
Svar på tråden Bf juli 2018